LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fietsenwinkel.nl: schandalig hoe dit bedrijf met klanten omgaat
Fietsenwinkel.nl: schandalig hoe dit bedrijf met klanten omgaat
In augustus 2019 een elektrische fiets hier gekocht. Nu spijt als haren op mijn hoofd. De fiets stopte er plotseling mee, al fietsend in de Limburgse heuvels. Op 29 maart heb ik de fiets naar een reparatieservice van hen gebracht, diagnose: batterij kapot. Tot op heden geen nieuwe batterij dus kan niet fietsen. Op mijn herhaaldelijke verzoeken, via mail en telefoon wordt er niets geregeld: de batterij moet besteld worden en dat duurt heel lang wordt aangegeven. De mevrouw aan de telefoon verbreekt het gesprek, ze heeft er geen zin meer in, zegt ze. Ik heb aangegeven dat ik een longziekte heb en afhankelijk van de fiets, en vraag maar een leenaccu of leenfiets. Nee, dat doen we niet. Ook kan er geen termijn worden gegeven wanneer ik wel een nieuwe accu krijg. Echt om moedeloos van te worden. Het frustreert me enorm hoe dit gaat en vind het echt schandalig hoe dit bedrijf met klanten omgaat.
Re: Fietsenwinkel.nl: schandalig hoe dit bedrijf met klanten omgaat
Als u zo sterk afhankelijk bent vaneen fiets, is het dan niet verstandiger die bij de plaatselijke rijwielhandel te kopen?
Klopt. Maar TS stelt geen vraag, en wij als medeforum leden kunnen ook niks voor TS doen. Dus als TS met dit topic aan anderen het advies wil geven dat deze webwinkel slecht met klachten omgaat is het advies van Lady1234 in dit topic ook zeer terecht, van toepassing en on topic.
Fietsenwinkel bestaat uit plaatselijke rijwielhandels.
Voor Sterroos: dankzij Corona is de vraag naar fietsen enorm gestegen en heel typisch in Nederland de vraag naar elektrische fietsen, terwijl die batterijen of accu's in Oost-Europa of Azië worden geproduceerd. Dat betekent lange wachttijden.
Hoe vervelend het ook is, ga op zoek naar een andere oplossing. Bijvoorbeeld bij een andere fietsenverkoper deze inruilen voor een ander exemplaar.
Het barst van de klachten op internet over Fietsenwinkel.nl.
Misschien een optie is de batterij laten reviseren.
Op een fiets heb je 2 jaar garantie (waarbij lekke banden uitgesloten zijn). Op batterijen zit vaak 1 jaar garantie. Natuurlijk mag de garantie langer zijn.
Als er geen oplossing komt, dan zou je mogelijk de koop kunnen ontbinden. Zie https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen en https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ aan welke voorwaarden moet worden voldaan en hoe dit moet. Mogelijk kan je rechtsbijstandverzekering je erbij helpen.
Aan de ene kant moet je als klant wachten op eventuele reserve onderdelen, aan de andere kant moet de winkel waar je gekocht hebt voorzorgen dat de reparatie snel uitgevoerd worden. Het is aan de geschillencommissie om hier een oordeel aan te geven. Komen jullie er niet uit, kijk op https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen wat je kunt doen.
Als er geen oplossing komt, dan zou je mogelijk de koop kunnen ontbinden. Zie https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen en https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ aan welke voorwaarden moet worden voldaan en hoe dit moet. Mogelijk kan je rechtsbijstandverzekering je erbij helpen.
Aan de ene kant moet je als klant wachten op eventuele reserve onderdelen, aan de andere kant moet de winkel waar je gekocht hebt voorzorgen dat de reparatie snel uitgevoerd worden. Het is aan de geschillencommissie om hier een oordeel aan te geven. Komen jullie er niet uit, kijk op https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen wat je kunt doen.
-
Mensen komen toch voornamelijk op dit forum om hun gal te spuwen. In oplossingen zijn de meeste topicstarters niet geïnteresseerd.
kuklos
vindt dit leuk
Daarom blijf ik erbij, na een week niet reageren door TS, topic verwijderen.Bob Schurkjens schreef: ↑27 apr 2021 03:01Mensen komen toch voornamelijk op dit forum om hun gal te spuwen. In oplossingen zijn de meeste topicstarters niet geïnteresseerd.
-
Het is ook met voorsprong de grootste fietsenverkoper van Nederland. Logisch dat je daar meer klachten van vindt dan van de fietsenwinkel om de hoek. Wanneer leren mensen nu eens cijfers interpreteren. Als 1 op de 1000 klanten van Fietsenwinkel.nl een klacht op internet zet staan de eerste pagina van google vol met klachten. Als 1 op de 100 klanten van een lokale fietsenwinkel klaagt vindt je dat niet terug.
Maar met je lokale fietsenboer kan je van te voren afspraken maken in het geval er een probleem is, dus bijvoorbeeld een leenfiets. Met een leverancier via internet ligt dat wat moeilijker.
kuklos
vindt dit leuk
Inderdaad groot betekend vaak meer klachten en zolang de de werkelijke verkoopgetallen niet kent valt er ook helemaal niets over te zeggen.
Het verschil in prijzen tussen de handelaar "om de hoek" en de online verkoopgigant is onder de streep ook niet meer zo groot als voorheen.
Als je twee linker handen hebt (of niet wilt sleutelen) en afhankelijk bent van je vervoer zou ik nooit voor een online verkoper gaan. Hoe mooi de aanbieding ook qua service / ontzorging kan deze nooit op tegen een betrouwbare handelaar om de hoek (mits voldoende ervaring met het verkochte vervoermiddel). In dit geval had het overigens niets uitgemaakt, een accu die echt niet leverbaar is zal dat ook bij de lokale verkoper niet zijn (al denk ik dat het regelen van een tijdelijk alternatief iets soepeler zou zijn verlopen).
Het verschil in prijzen tussen de handelaar "om de hoek" en de online verkoopgigant is onder de streep ook niet meer zo groot als voorheen.
Als je twee linker handen hebt (of niet wilt sleutelen) en afhankelijk bent van je vervoer zou ik nooit voor een online verkoper gaan. Hoe mooi de aanbieding ook qua service / ontzorging kan deze nooit op tegen een betrouwbare handelaar om de hoek (mits voldoende ervaring met het verkochte vervoermiddel). In dit geval had het overigens niets uitgemaakt, een accu die echt niet leverbaar is zal dat ook bij de lokale verkoper niet zijn (al denk ik dat het regelen van een tijdelijk alternatief iets soepeler zou zijn verlopen).
Als zij met afstand de grootste fietsenverkoper van Nederland zijn zou je verwachten dat ze ook met afstand de beste klachtenafhandeling hebben.PeterPeters1966 schreef: ↑27 apr 2021 10:52Het is ook met voorsprong de grootste fietsenverkoper van Nederland.
Mijn advies en ik spreek uit ervaring, koop een (elektrische) fiets altijd bij de fietsenmaker op de hoek.
En die hoeven echt niet veel duurder te zijn dan de bekende online fietsen.
Rijdt nu een Giant Entour met middenmotor van Yamaha en 500 wat accu voor 2200 euro.
En die hoeven echt niet veel duurder te zijn dan de bekende online fietsen.
Rijdt nu een Giant Entour met middenmotor van Yamaha en 500 wat accu voor 2200 euro.