LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fietsplan en faillisement

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
jhulscher

fietsplan en faillisement

Ongelezen bericht door jhulscher »

3 maanden geleden heb ik een fiets aangeschaft, dat ging via een fietplan dat mijn werkgever me aanbood. (fietsplan is TSR). Een maand later ging mijn werkgever failliet, de fiets is onbetaald gebleven.

Nu belt mijn fietshandelaar me op dat ik de fiets moet inleveren. Kan dit zomaar? De tussenpersoon (tsr fietsplan) is toch verantwoordelijk voor de vergoeding aan de fietshandelaar?

In hoeverre sta ik in mijn recht als ik weiger de fiets in te leveren?

dank

Frantic2

Re: fietsplan en faillisement

Ongelezen bericht door Frantic2 »

de fiets is toch niet uw eigendom? Hij is ws geleasd door uw werkgever en (net zoals een lease auto) moet hij terug naar de eigenaar nu het lease contract niet meer betaald wordt.

Wie weet kunt u hem wel voor een aantrekkelijke prijs overnemen....

jhulscher

denk niet dat het een leaseconstructie betreft. Ik heb er vakantiedagen voor ingeleverd, dat is goedgekeurd door de werkgever en die zou dan het volledige bedrag aan de tussenpersoon betalen, die het vervolgens doorbetaalt aan de fietshandelaar.

De fiets zou volledig mijn eigendom zijn na goedkeuring door de werkgever. Ik heb ook een factuur waar op staat dat alles voldaan is...

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als u de fiets inlevert, loopt u het risico dat u moet blijven betalen (aan de partij die de failliete boedel TSR overneemt).

Zo lang u geen bericht ontvangt over het vermeende faillissement van de curator van TSR, zou ik niets ondernemen.

jhulscher

het is niet tsr dat failliet is. mijn werkgever is failliet.

ik heb de fiets gekregen die ik betaald heb met mijn snipperdagen. Mijn werkgever betaalt de tussenhandelaar, tsr. dat is dus niet gebeurd, zodat ook de fietshandel zijn geld niet heeft gehad van tsr. Dan moet de fietshandel toch bij tsr zijn en niet bij mij? ik heb aan mn verplichting voldaan

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sorry, te snel gelezen. Ik denk dat u inderdaad helemaal in uw recht staat.

Verschillende partijen zijn betrokken bij deze overeenkomst. U heeft aan uw deel van de overeenkomst voldaan. Daarmee zou de kous af moeten zijn.

De fietshandelaar en TSR nemen in deze overeenkomst bewust een ondernemersrisico: een faillissement kan altijd ontstaan terwijl er al geleverd is. Het lijkt er sterk op dat men dit risico nu op u probeert af te wentelen. Van alle betrokken partijen heeft u daarbij veruit de minste kennis en ervaring. En daar probeert men nu kennelijk misbruik van te maken. TSR en/of de fietshandelaar zullen hun claim moeten indienen bij de curator van uw ex-werkgever. En waarschijnlijk valt daar weinig te halen. Dan maar snel bij u aankloppen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jhulscher

Zoals ik jouw verhaal lees, ben jij geen partij ten deze. Neem dus kontakt op met jouw rechtbijstandverzekeraar (als je die hebt tenminste). In elk geval zou ik de fiets niet inleveren en ook niets betalen.

Maxiem.

jhulscher

dank voor jullie antwoorden. ik zal eens kijken wat de uitkomst is!

Rob fiets

Ongelezen bericht door Rob fiets »

TSR zou gewoon de fietsen handelaar moeten betalen.
TSR moet zijn centjes als ze die nog niet hebben gehad bij de curator van jou failliete werkgever gaan halen.

Jij hebt jou deel voldaan en TSR heeft de fietsen handelaar toestemming tot uitleveren gegeven. Dus de fiets is jou eigendom.

Ik geef je wel de tip om tot dat zaak opgelost is niet met je fiets naar de fietsen handelaar te gaan.

Gesloten