LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FKS Holland - vouwfiets
FKS Holland - vouwfiets
Beste mensen,
Ik wil jullie erop wijzen dat FKS Holland vouwfietsen verkoopt die niet in orde zijn. In iedergeval bij mij niet. Ze hebben mij een vouwfiets geleverd zonder werkende trappers. Lijkt mij vrij belangrijk bij een fiets. Helaas wil FKS de kosten voor de reperatie niet betalen. Dit terwijl ze hier toch verantwoordelijk voor zijn (zie 7:17 Burgerlijk wetboek). FKS wil geen kosten betalen voor een reperatie. Wat ze wel willen is mij een nieuw trapsysteem opsturen. Heel leuk en aardig, maar wie gaat het monteren? Kosten? Het trapsysteem kreeg ik gratis maar ik moest wel de verzendkosten betalen van €6.75. Dit mogen ze helemaal niet vragen (zie artikel 21 lid 2 BW ) Erg jammer vind ik de gang van zaken. Ik heb inmiddels mijn fiets voor 10 euro kunnen laten maken bij een echte fietsenmaker maar helaas wil FKS de kosten niet betalen.
Kortom FKS Holland verkoopt een vouwfiets aan mij (voor 115 euro) die niet werkt. Wat heb je er dan aan?
Ik hoor graag of meer mensen ervaringen hebben met FKS Holland, ook al gaat het maar om 10 euro. Het is schandalig dat ze klanten zo behandelen.
Ik wil jullie erop wijzen dat FKS Holland vouwfietsen verkoopt die niet in orde zijn. In iedergeval bij mij niet. Ze hebben mij een vouwfiets geleverd zonder werkende trappers. Lijkt mij vrij belangrijk bij een fiets. Helaas wil FKS de kosten voor de reperatie niet betalen. Dit terwijl ze hier toch verantwoordelijk voor zijn (zie 7:17 Burgerlijk wetboek). FKS wil geen kosten betalen voor een reperatie. Wat ze wel willen is mij een nieuw trapsysteem opsturen. Heel leuk en aardig, maar wie gaat het monteren? Kosten? Het trapsysteem kreeg ik gratis maar ik moest wel de verzendkosten betalen van €6.75. Dit mogen ze helemaal niet vragen (zie artikel 21 lid 2 BW ) Erg jammer vind ik de gang van zaken. Ik heb inmiddels mijn fiets voor 10 euro kunnen laten maken bij een echte fietsenmaker maar helaas wil FKS de kosten niet betalen.
Kortom FKS Holland verkoopt een vouwfiets aan mij (voor 115 euro) die niet werkt. Wat heb je er dan aan?
Ik hoor graag of meer mensen ervaringen hebben met FKS Holland, ook al gaat het maar om 10 euro. Het is schandalig dat ze klanten zo behandelen.
Re: FKS Holland - vouwfiets
Sorry maar voor 115 euro kun je ook niet veel verwachten. U bent zeker ambtenaar ?
Re: FKS Holland - vouwfiets
Dat heeft er toch niks mee te maken? Als je een product koopt dient het in orde te zijn. Als jij iets voor 115 euro koopt en het werkt niet, dan ga je er ook mee terug tenzij je aardig wat geld hebt, maar dan zit je ook niet op dit forum.
Re: FKS Holland - vouwfiets
bart1900
Deze ondernemer houdt zich dus niet aan de vigerende consumentenwetgeving. FKS-Holland is immer wettelijk verplicht om een deugdelijk produkt te leveren. De aangehaalde twee wetsartikelen zijn daar volstrekt duidelijk over. Wat ook heel vreemd is, is hun omschrijving van hun garantieverplichting op de site. Die is zodanig geformuleerd, dat die wél voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Het is dan ook een raadsel waarom zij in jouw geval hun verplichtingen niet nakomen. Als hun weigering om jou te helpen bedrijfsbeleid is, dan zou ik me wel 10 keer bedenken om daar een bestelling te plaatsen. Maar goed, ik heb al een goed werkende vouwfiets in mijn schuur staan.
Maxiem.
Deze ondernemer houdt zich dus niet aan de vigerende consumentenwetgeving. FKS-Holland is immer wettelijk verplicht om een deugdelijk produkt te leveren. De aangehaalde twee wetsartikelen zijn daar volstrekt duidelijk over. Wat ook heel vreemd is, is hun omschrijving van hun garantieverplichting op de site. Die is zodanig geformuleerd, dat die wél voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Het is dan ook een raadsel waarom zij in jouw geval hun verplichtingen niet nakomen. Als hun weigering om jou te helpen bedrijfsbeleid is, dan zou ik me wel 10 keer bedenken om daar een bestelling te plaatsen. Maar goed, ik heb al een goed werkende vouwfiets in mijn schuur staan.
Maxiem.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 jan 2011 20:26
Re: FKS Holland - vouwfiets
Hierbij, wil ik reageren op het forum. Ik ben de bedrijfsleider van FKS HOLLAND dat sinds 2006 vouwfietsen verkoopt.
Op de site: fksholland.nl staat informatie duidelijk over garantie, retourneren, verzendkosten,...enzovoort.
Bij FKS is er garantie op alle fietsen. Deze klant `de heer [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]`wilt helaas geen nieuwe onderdelen als schadevergoeding ontvangen, maar hij vraagt geld als schadevergoeding. Dat is niet mogelijk bij ons. Eigenlijk, kunnen wij klanten helpen in gratis reparatie en vergoeding van defecte onderdelen. Ook, kan de klant een fiets altijd, zonder opgaaf van reden, binnen 7 dagen retourneren, dan heeft hij/zij recht op het aankoopbedrag.
Opmerking: de klant betaalt 99,00 euro voor deze vouwfiets maar geen 115 euro als hij dat zegt.
De klant heeft gemeld over schade van 3 onderdelen 2x inklapbare pedalen, 2x trappers, en 1x tandwiel!!! Dat kost ons rond 50 euro!!! FKS accepteert om de vouwfiets gratis te repareren of deze onderdelen te vergoeden door nieuwe, ondanks er geen bewijs van defecte onderdelen binnen komt. In dit geval, maakt FKS verlies, maar de tevredenheid van klanten over onze service is prioriteit. Daarom kan FKS duizenden van deze vouwfiets binnen 3 jaar verkopen zonder problemen.
Iedereen leest de voorwaarden, regels en andere informatie over rechten en verplichten op fksholland.nl. Als FKS deze regels niet wilt volgen en geen kwaliteit leveren, dan zijn er veel problemen met klanten die misschien bij dit en dat forum gaan klachten. Maar de lezer ziet dat de heer [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] alleen aan het klachten over FKS is bij dit forum...Frank (Bedrijfsleider)
Op de site: fksholland.nl staat informatie duidelijk over garantie, retourneren, verzendkosten,...enzovoort.
Bij FKS is er garantie op alle fietsen. Deze klant `de heer [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]`wilt helaas geen nieuwe onderdelen als schadevergoeding ontvangen, maar hij vraagt geld als schadevergoeding. Dat is niet mogelijk bij ons. Eigenlijk, kunnen wij klanten helpen in gratis reparatie en vergoeding van defecte onderdelen. Ook, kan de klant een fiets altijd, zonder opgaaf van reden, binnen 7 dagen retourneren, dan heeft hij/zij recht op het aankoopbedrag.
Opmerking: de klant betaalt 99,00 euro voor deze vouwfiets maar geen 115 euro als hij dat zegt.
De klant heeft gemeld over schade van 3 onderdelen 2x inklapbare pedalen, 2x trappers, en 1x tandwiel!!! Dat kost ons rond 50 euro!!! FKS accepteert om de vouwfiets gratis te repareren of deze onderdelen te vergoeden door nieuwe, ondanks er geen bewijs van defecte onderdelen binnen komt. In dit geval, maakt FKS verlies, maar de tevredenheid van klanten over onze service is prioriteit. Daarom kan FKS duizenden van deze vouwfiets binnen 3 jaar verkopen zonder problemen.
Iedereen leest de voorwaarden, regels en andere informatie over rechten en verplichten op fksholland.nl. Als FKS deze regels niet wilt volgen en geen kwaliteit leveren, dan zijn er veel problemen met klanten die misschien bij dit en dat forum gaan klachten. Maar de lezer ziet dat de heer [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] alleen aan het klachten over FKS is bij dit forum...Frank (Bedrijfsleider)
Re: FKS Holland - vouwfiets
Vroeger, als je een probleem had met een product, dan ging je terug naar de winkel. En dan betaalde je zelf de benzine of je treinkaartje.
Tegenwoordig bestel je iets online, en dan betaal je verzendkosten ipv benzine of treinkaartje.
¿WAAROM? moet de verkoper dan opdraaien voor die verzendkosten?? Als je geen verzendkosten wilt betalen dan ga je het maar ophalen.
Tegenwoordig bestel je iets online, en dan betaal je verzendkosten ipv benzine of treinkaartje.
¿WAAROM? moet de verkoper dan opdraaien voor die verzendkosten?? Als je geen verzendkosten wilt betalen dan ga je het maar ophalen.
Re: FKS Holland - vouwfiets
Er staat toch echt in de wet dat de kosten voor de verkoper zijn. Verkoper is verantwoordelijk dat hij een goed werkend product aflevert.
Overigens betaalde ik inderdaad 99 euro voor de fiets maar ik heb bij mijn plaatselijke fietsenmaker de fiets moeten laten maken voor 15 euro.
Overigens betaalde ik inderdaad 99 euro voor de fiets maar ik heb bij mijn plaatselijke fietsenmaker de fiets moeten laten maken voor 15 euro.
Re: FKS Holland - vouwfiets
Er staat vanalles in de wet, al sinds mensenheugenis. Dus ver voor de introductie van online winkelen. Mensen interpreteren het altijd op zo'n wijze die voor hen het voordeligst is.
Dus nogmaals de vraag: waarom moet voor online shops een uitzondering worden gemaakt? Bij een fysieke winkel vraagt niemand die terugkomt voor garantie om 'kosten voor het treinkaartje/benzine'.
Dus nogmaals de vraag: waarom moet voor online shops een uitzondering worden gemaakt? Bij een fysieke winkel vraagt niemand die terugkomt voor garantie om 'kosten voor het treinkaartje/benzine'.
Re: FKS Holland - vouwfiets
FKSHOLLAND
In het BW7 staat nu eenmaal, dat de verkoper (binnen het eerste halve jaar na aankoop) verantwoordelijk is voor defecten en dat reparatie van die defecten kosteloos moeten worden verricht. De 8 dagen bedenktijd staat daar helemaal los van. Bovendien is het zo dat de verkoper wettelijk verplicht is, om het produkt te controleren voordat de bestelling de deur uit gaat. Ook hier laat je dus een steekje vallen. Ik adviseer je om even het BW7 door te spitten en de algemene voorwaarden daarmee in overeenstemming te brengen.
Maxiem.
In het BW7 staat nu eenmaal, dat de verkoper (binnen het eerste halve jaar na aankoop) verantwoordelijk is voor defecten en dat reparatie van die defecten kosteloos moeten worden verricht. De 8 dagen bedenktijd staat daar helemaal los van. Bovendien is het zo dat de verkoper wettelijk verplicht is, om het produkt te controleren voordat de bestelling de deur uit gaat. Ook hier laat je dus een steekje vallen. Ik adviseer je om even het BW7 door te spitten en de algemene voorwaarden daarmee in overeenstemming te brengen.
Maxiem.
Re: FKS Holland - vouwfiets
bart1900
Klant wil geen nieuwe onderdelen als schadevergoeding ontvangen, maar hij vraagt geld als schadevergoeding.
? gaarne uitleg.
T
Klant wil geen nieuwe onderdelen als schadevergoeding ontvangen, maar hij vraagt geld als schadevergoeding.
? gaarne uitleg.
T
Re: FKS Holland - vouwfiets
Hai,
het is allemaal helemaal niet moeilijk, zoals maxiem zegt.
Je koopt een product en als het niet voldoet heb je recht op reparatie of een nieuw product. Als de leverancieer dan gewoon een onderdeel opstuurt, tja dan wordt het moeilijk. Stel uw huis stort inelkaar en de aannemer verantwoordelijk stuurt een paar ladingen bakstenen.
Punt is, koop is koop, je koopt een fiets, dan hoort deze fiets te fietsen. Of je nou ambtenaar bent of niet (het is echt niet zo dat als je ambtenaar bent en je koopt iets dat het dan opeens wettelijk acceptabel is dat het gewoon niet werkt hoor)
Ik vind het leuk en aardig dat deze winkel hier reageert en hun koper zwart maakt. Dat mag allemaal best maar laten we eerlijk wezen, ze hadden hem ook kunnen bellen of mailen en vragen het probleem op te lossen en misschien daarna een positieve reactie te posten.
Ik zou zeggen: niets hier kopen want als je een probleem hebt dan gaan ze je over het internet zwart maken.
Trudy
het is allemaal helemaal niet moeilijk, zoals maxiem zegt.
Je koopt een product en als het niet voldoet heb je recht op reparatie of een nieuw product. Als de leverancieer dan gewoon een onderdeel opstuurt, tja dan wordt het moeilijk. Stel uw huis stort inelkaar en de aannemer verantwoordelijk stuurt een paar ladingen bakstenen.
Punt is, koop is koop, je koopt een fiets, dan hoort deze fiets te fietsen. Of je nou ambtenaar bent of niet (het is echt niet zo dat als je ambtenaar bent en je koopt iets dat het dan opeens wettelijk acceptabel is dat het gewoon niet werkt hoor)
Ik vind het leuk en aardig dat deze winkel hier reageert en hun koper zwart maakt. Dat mag allemaal best maar laten we eerlijk wezen, ze hadden hem ook kunnen bellen of mailen en vragen het probleem op te lossen en misschien daarna een positieve reactie te posten.
Ik zou zeggen: niets hier kopen want als je een probleem hebt dan gaan ze je over het internet zwart maken.
Trudy
Re: FKS Holland - vouwfiets
De leverancier geeft een nette reactie. Als dat bij jou al zwartmaken is, dan vraag ik me af in wat voor categorie de 'koop Hier NOOIT iets WNAt het zijn OPLICHTERs" tirades van 'gedupeerde consumenten' moeten vallen.
Alsof 1 boze klant meteen moet betekenen dat niemand er iets moet kopen. Denk even na a.u.b. Net of klanten allemaal zo netjes zijn.(nee die hebben altijd gelijk inclusief de onredelijke wou je zeggen)
Als je een probleem hebt met je product, dan stuur of breng je het terug naar de winkel. Dus niet 'kom hem maar halen' of 'ik breng hem naar de winkel om de hoek en jullie betalen de reparatie maar'. Wil je dat niet, dan kan je de onderdelen krijgen en zoek je het zelf maar uit. Maargoed, dat is mijn mening.
Alsof 1 boze klant meteen moet betekenen dat niemand er iets moet kopen. Denk even na a.u.b. Net of klanten allemaal zo netjes zijn.(nee die hebben altijd gelijk inclusief de onredelijke wou je zeggen)
Als je een probleem hebt met je product, dan stuur of breng je het terug naar de winkel. Dus niet 'kom hem maar halen' of 'ik breng hem naar de winkel om de hoek en jullie betalen de reparatie maar'. Wil je dat niet, dan kan je de onderdelen krijgen en zoek je het zelf maar uit. Maargoed, dat is mijn mening.
Re: FKS Holland - vouwfiets
@oo4load,
Ik ben het wel met u eens dat de reactie niet onbeschoft is, maar ik vind het vreemd dat het bedrijf deze persoon met naam gaat noemen, hoe kan dit bedrijf nu weten wie TS is?
Vervolgens zeggen ze ook dat TS gelogen zou hebben over de prijs, maar dat kunnen ze helemaal niet stellen want ze weten niet wie TS is.
Ik vind dat niet netjes.
Trudy
Ik ben het wel met u eens dat de reactie niet onbeschoft is, maar ik vind het vreemd dat het bedrijf deze persoon met naam gaat noemen, hoe kan dit bedrijf nu weten wie TS is?
Vervolgens zeggen ze ook dat TS gelogen zou hebben over de prijs, maar dat kunnen ze helemaal niet stellen want ze weten niet wie TS is.
Ik vind dat niet netjes.
Trudy
Re: FKS Holland - vouwfiets
Tenzij TS natuurlijk wat heeft zitten leuteren tegen FKS dat ie al een draadje geopend heeft op dit forum . Persoonlijk vind ik de reactie helemaal niet grof en gans dit geval zwaar overroepen als het opgelost was voor 10 euro, waar mensen zich toch druk om kunnen maken .