LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frame gescheurd (geen garantie op montage)

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Teambincky

Frame gescheurd (geen garantie op montage)

Ongelezen bericht door Teambincky »

beste mensen,

Ik heb een Sparta fiets met frame 75 cm.
Deze is 9 jaar oud en kwam ik er achter dat het frame gescheurd is, gelukkig geeft Sparta 10 jaar garantie hier op, werd ik vandaag gebeld door mijn fietsenmaker! Of ik wel ff €200,- wil betalen voor montage, dit zou geen garantie zijn,

Ik hoor en lees graag jullie mening

Lowieze

Re: Frame gescheurd (geen garantie op montage)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Teambincky schreef:beste mensen,

Ik heb een Sparta fiets met frame 75 cm.
Deze is 9 jaar oud en kwam ik er achter dat het frame gescheurd is, gelukkig geeft Sparta 10 jaar garantie hier op, werd ik vandaag gebeld door mijn fietsenmaker! Of ik wel ff €200,- wil betalen voor montage, dit zou geen garantie zijn,

Ik hoor en lees graag jullie mening
Dat klopt, Sparta zegt dat ook duidelijk in de voorwaarden van die 10 jaar garantie:

"Alleen defecte onderdelen die via de Sparta dealer naar Sparta ter beoordeling worden opgestuurd, maken deel uit van de garantie. Het arbeidsloon voor de- en montage van de fiets behoort niet tot de garantie en is voor rekening van de eigenaar."

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben benieuwd hoeveel manuren het kost om alles over te zetten. Niet gering lijkt me. U heeft nu een fiets die nul euro waard is. De fiets die u straks terugkrijgt is wellicht meer dan die 200 euro waard. En u behoudt uw eigen vertrouwde fiets. Heb dit probleem ook een keer gehad met een Gazelle. Het frame was gratis maar ik moest ook arbeidsloon aan de fietsenmaker betalen voor het overzetten.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zelf alles gedemonteerd en later weer opgezet, fietsenmaker heeft alleen ingeleverd en weekje later zonder kosten nieuwe frame opgehaald.

Dus gratis herstel kan wel mits je handig bent.
Wel kleine dingen nodig omdat de rafelige kabels... dus toch nog iets verdient voor leveren frame.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Da's wel een bijzondere garantie dan. Is dat niet toevallig "onredelijk bezwarend"?
Als een automerk een dergelijke garantie-regel hanteert dan zijn de rapen gaar. Versnellingsbak defect? Gratis een nieuwe onder garantie, maar de- en monteren moet je zelf betalen. En dan zit je rond de €500,- ( in het geval je een simpel karretje hebt dan. )
Vreemd geregeld. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij vele dubieuze garage's heb je ook garantie op Motor + draaiende delen.

Maar een gratis koppelingsplaatje + drukgroep = €120,- online inkoop.
Met montage is het vaak boven de €700,-

De garantie op alleen onderdelen komt helaas vaker voor, ik kies meestal voor korting en doe het zelf wel!
Lees dus eerst of het op alleen onderdelen of ook met montage is!

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Revoked schreef:Da's wel een bijzondere garantie dan. Is dat niet toevallig "onredelijk bezwarend"?
Als een automerk een dergelijke garantie-regel hanteert dan zijn de rapen gaar. Versnellingsbak defect? Gratis een nieuwe onder garantie, maar de- en monteren moet je zelf betalen. En dan zit je rond de €500,- ( in het geval je een simpel karretje hebt dan. )
Vreemd geregeld. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
De fiets is echter al wel 9 jaar oud. Je kunt je überhaupt afvragen of een fiets zo lang mee zou moeten gaan en dus non-conform zou zijn als hij na 9 jaar bezwijkt.

Sparta geeft 10 jaar garantie op het frame, niet op de fiets. Het lijkt me dan logische dat je bij schade alleen een nieuw frame krijgt (wat in mijn ogen al heel schappelijk is na 9 jaar) en dat je zelf opdraait voor de kosten van demontage en montage.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Aha...op die fiets.
Zelf een weekendje fietsverherbouwen lijkt me best te doen.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

En u heeft geen "handige Harry" (of een soortgelijk iemand met een andere naam) in de familie of kennissenkring?

Gesloten