ben het geheel met je eens. ik kan dit .Harm.calc schreef:Gaat het gebeuren? Maak ik het nog mee?
Het mobieltje van de fiets weren?
Ik ben misschien al van een oudere generatie maar ik heb op de lagere school nog fietsles gehad waarbij ik vol trots mijn fietsdiploma heb gehaald. Twee handen aan het stuur en je aandacht bij het verkeer om je heen.
Volgens mij is het hier al einde discussie. Want dit gaat niet op voor die kl0j0's met een mobieltje in hun hand.
Hoe kan het dat het gedrag van bellende, appende en weet-ik-wel-niet-wat-nog-meer fietsers op de weg een bepaalde mate van frustratie bij mij heeft gekweekt, dat ik er plezier van heb als ik een fietser op zijn of haar bek zie gaan en een telefoon door de lucht zie vliegen.
En als je verrast wordt door zo'n niet oplettende gast en je toetert om hen te waarschuwen, dan krijg je een grote bek, een beuk op je motorkap of een schop tegen je deur. Ik ben er helemaal klaar mee.
Maar . . . de politiek gaat hier eerst weer eens over praten . . . onderzoek doen . . .
ben voorstander van het verbieden. alleen elke wetgeving en regels moeten worden nageleefd en daar schort het aan. kijk maar om ons heen welke regels met regelmaat bewust worden gepleegd en met doelbewust bedoel dan ook wetend dat je niet gepakt wordt. bij toeval maakte ik vanmorgen mee dat een fietser met telefoon tegen een tegemoetkomende brommer aan reed die fietser was totaal zijn pad kwijt. en dan nog lopen schelde ook tegen die bromfiets bestuurder. moest wel weer 30 minuten wachten om getuigenverklaring af te leggen na dat de politie er bij was.