LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie na Grote Beurt

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
harmvd

Garantie na Grote Beurt

Ongelezen bericht door harmvd »

Hallo,

2 weken geleden heb ik mijn scooter (yamaha aerox) weggebracht voor een grote beurt. Er mankeerden wat kleine dingetjes aan. Zoals een nieuwe voorband, elektrische start gemaakt, en zorgen dat hij in een keer startte, met de kickstart en de gashendel bleef af en toe hangen. A fijn, wij hem weggebracht en de volgende dag kon ik hem ophalen. Hij reed weer prima. De volgende dag reed ik naar mijn werk en maakte ik bijna een ongeluk omdat mijn gashendel weer bleef hangen. Kwam ik 's middags thuis, deed mijn elektrische start het niet meer, en ik had weer startproblemen. Dus ik hem weer weggebracht naar de scooterzaak. Ze hadden hem dus weer gemaakt, gratis. Mijn vader is hem op wezen halen, en hij startte al gelijk niet, moest met de shook gebeuren(hoefde eerst niet). Reed hij een paar honderd meter, kon hij niet harder dan halfgas rijden, want anders viel hij helemaal terug. Dus ik afgelopen maandag wéér terug. Belde ik de scooterzaak vandaag op, zeiden ze dat ze niet wisten wanneer dat hij klaar zou zijn, omdat de bedrading een warboel was. Ze zijn er met 3 monteurs aan bezig. En er zal naar hun idee wel een mega bedrag uit gaan rollen.

Mijn vraag is nu, moet ik deze betalen? Want voordat ik hem naar de dealer had gebracht, was er nog niks aan de hand, met dat terugvallen van de gas, dit is pas gekomen nadat ik hem weer heb opgehaald. Zit er iets van garantie op nadat je hem weg hebt gebracht naar de dealer?

Een paar reacties zouden fijn zijn. Want ik heb geen zin om die waarschijnlijk grote rekening te gaan betalen, terwijl ik hem zelf niet eens kapot heb gemaakt!

rene117

Re: Garantie na Grote Beurt

Ongelezen bericht door rene117 »

wat bedoelen ze met de bedrading is een waar boel dit is echt om te janken laat je niet gek maken gas wat blijft hangen heeft niets met bedrading temaken er zit een veer onder de voeten plank
wat betreft shook is deze open maken en schoon maken dat is er mestal aan de hand met die dingen en met drie man aan een scooter lijk me sterk dus zij zijn met 3 man bezig aan een kabel boom dit is echt lachgen geloof me maar met de start knop wil het nog wel eens dat ie moet worden ingespoten om dat ie dan geen goed contact maak
heb je er all een nieuwe aku in gezet wil ook nog wel eens helpen

verder veel sterkte laat het me weten
bij een grote buurt moet men alles naar kijken en dit heeft men verzuimt

Gesloten