LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Op 26 juli 2010 een Gazelle Chamonix Excellent gekocht.
Na twee jaar intensief gebruik:
Shimano nexus 8 premium naaf trapt af en toe door. Naar de dealer, die zegt: "Hopelijk ben je op tijd, dit moet snel afgesteld worden, anders wordt het erger en moet hij vervangen worden.
Nu twee weken later........ U raadt het al: trapt hevig door in meerdere versnellingen.
Gaat ongeveer € 200,= kosten! Op een fiets van € 999,= is dat een behoorlijk deel.
Kon wel eens de laatste Gazelle zijn in ons gezin.
Na twee jaar intensief gebruik:
Shimano nexus 8 premium naaf trapt af en toe door. Naar de dealer, die zegt: "Hopelijk ben je op tijd, dit moet snel afgesteld worden, anders wordt het erger en moet hij vervangen worden.
Nu twee weken later........ U raadt het al: trapt hevig door in meerdere versnellingen.
Gaat ongeveer € 200,= kosten! Op een fiets van € 999,= is dat een behoorlijk deel.
Kon wel eens de laatste Gazelle zijn in ons gezin.
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Door het te omschrijven als 'probleem', legt u de oorzaak wel erg nadrukkelijk neer bij de consument. Wie als consument nu een nieuwe fiets koopt van een Nederlands merk (Gazelle, Sparta of Batavus) moet er rekening mee houden dat zijn aankoop een minder lange levensduur zal hebben, dan wanneer hij nu een gebruikte en goed onderhouden fiets van een Nederlands merk koopt die in de jaren '80 (of eerder) is gemaakt.MAXIEM schreef:Het probleem is, dat veel consumenten nog in de jaren 80 leven en denken. Produkten worden nu eenmaal anno 2012 gemaakt met een andere omloopsnelheid en van materialen die bij voorkeur veel eerder versleten zijn. De slogan is niet: repareren, maar vervangen produkt en dan liefst het hele produkt.
Producten van slechte kwaliteit vereisen meer onderhoud. Daarnaast is de gemiddelde kwaliteit van de onderdelen en onderhoudsmiddelen die bij de 'fietsvakhandel' te koop zijn, ook flink verslechterd.W.E. schreef:Het grootste probleem is ook het grootste gros van de mensen die klagen over de kwaliteit vaak zelf ook geen vinger uitsteken naar de fiets, een keer een beetje onderhoud is zelf ook te doen maar de meesten blijven doorfietsen totdat iets echt vervangen moet worden.
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Wij hebben in mei 2010 twee nieuwe fietsen gekocht, merk Gazelle Orange Plus.
Nu gingen de handvaten in omstreeks april /mei 2012 erg plakken, wat niet lekker fietst.
De Dealer gaf dit aan als garantie, dit gemeld bij Gazelle, maar de handvaten
waren niet voorradig, pas in sept. heeft de dealer ze ontvangen.
Maar daar moest wel voor betaald worden, dus geen garantie.
Neen zeiden ze bij Gazelle, dat mogen we niet doen, want de garantie is verstreken.
Net twee jaar verlopen, en dus geen service van Gazelle.
Dus geen Gazelle fiets meer kopen, want de service is niet om naar huis te schijven,
zoals vroeger in het verleden de GAZELLE was.
Vraag: hebben meer mensen deze klachten ?????
Nu gingen de handvaten in omstreeks april /mei 2012 erg plakken, wat niet lekker fietst.
De Dealer gaf dit aan als garantie, dit gemeld bij Gazelle, maar de handvaten
waren niet voorradig, pas in sept. heeft de dealer ze ontvangen.
Maar daar moest wel voor betaald worden, dus geen garantie.
Neen zeiden ze bij Gazelle, dat mogen we niet doen, want de garantie is verstreken.
Net twee jaar verlopen, en dus geen service van Gazelle.
Dus geen Gazelle fiets meer kopen, want de service is niet om naar huis te schijven,
zoals vroeger in het verleden de GAZELLE was.
Vraag: hebben meer mensen deze klachten ?????
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 okt 2010 22:49
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Sjonge sjonge,
Het zal je maar gebeuren.
Heb je nog maar 2 jaar probleemloos gefietst, moeten de handvaten vervangen worden.
Vind je het nou zelf ook niet erg zeurderig overkomen?
Het zal je maar gebeuren.
Heb je nog maar 2 jaar probleemloos gefietst, moeten de handvaten vervangen worden.
Vind je het nou zelf ook niet erg zeurderig overkomen?
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
neen, dat is geen zeuren , als de handvaten nu al na twee jaar, erg plakken, en ze door de Gazelle niet vervangen worden.
Dus geen Gazelle fiets meer voor ons !!!!
Dus geen Gazelle fiets meer voor ons !!!!
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Gazelle is inderdaad niet meer de kwaliteit van vroeger. En dat ligt niet zoals bovenstaande concullega beweerd aan de uitgave van de consument. Gazelle investeert immers wel in een gammel achterlicht van 40 euro, een gammele koplamp van 60euro, een gammele kettingkast van 60euro etc. Allemaal met "eigen" passing om zo de merk trouwe consument later nog een aantal keer een poot uit te trekken.
Azor is inderdaad het laatst overgebleven "echt" Nederlandse fietsmerk. Ze maken oerdegelijke en roestvaste fietsen die geheel zelf zijn samen te stellen. Onderdelen zijn van oudsher universele passing.
Op de forums waar echte fietsfanaten zitten wordt Azor geprezen waar elk ander zogenaamd a-merk (terecht) afgekafferd wordt.
Azor zit in de prijsklasse iets hoger dan de grote merken en ik merk als verkoper dat een consument dat bereid is te betalen. Voorwaarde is dat ze kwaliteit krijgen.
Het voordeel van Azor voor mij als verkoper is dat ik mij niet hoef te schamen wat ik verkoop, het is een product waar ik een trotse verkoper van ben. Het is leuker een tevreden klant te zien dan een ontevreden klant. Daarom zal ik ook nooit dealer van Gazelle worden. De dealers beseffen niet wat een schade Gazelle aan de dealers naam aanricht. Snel geld verdienen aan een naam, maar op lange termijn houdt dat geen stand.
Azor is inderdaad het laatst overgebleven "echt" Nederlandse fietsmerk. Ze maken oerdegelijke en roestvaste fietsen die geheel zelf zijn samen te stellen. Onderdelen zijn van oudsher universele passing.
Op de forums waar echte fietsfanaten zitten wordt Azor geprezen waar elk ander zogenaamd a-merk (terecht) afgekafferd wordt.
Azor zit in de prijsklasse iets hoger dan de grote merken en ik merk als verkoper dat een consument dat bereid is te betalen. Voorwaarde is dat ze kwaliteit krijgen.
Het voordeel van Azor voor mij als verkoper is dat ik mij niet hoef te schamen wat ik verkoop, het is een product waar ik een trotse verkoper van ben. Het is leuker een tevreden klant te zien dan een ontevreden klant. Daarom zal ik ook nooit dealer van Gazelle worden. De dealers beseffen niet wat een schade Gazelle aan de dealers naam aanricht. Snel geld verdienen aan een naam, maar op lange termijn houdt dat geen stand.
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Dit is inderdaad een (inmiddels verholpen) kwaal van Gazelle.noordhorn schreef:Wij hebben in mei 2010 twee nieuwe fietsen gekocht, merk Gazelle Orange Plus.
Nu gingen de handvaten in omstreeks april /mei 2012 erg plakken, wat niet lekker fietst.
De Dealer gaf dit aan als garantie, dit gemeld bij Gazelle, maar de handvaten
waren niet voorradig, pas in sept. heeft de dealer ze ontvangen.
Maar daar moest wel voor betaald worden, dus geen garantie.
Neen zeiden ze bij Gazelle, dat mogen we niet doen, want de garantie is verstreken.
Net twee jaar verlopen, en dus geen service van Gazelle.
Dus geen Gazelle fiets meer kopen, want de service is niet om naar huis te schijven,
zoals vroeger in het verleden de GAZELLE was.
Vraag: hebben meer mensen deze klachten ?????
Schandelijk dat ze dat niet voor garantie hebben gedaan en rustig 17,95 vragen terwijl een set handvatten van 2,50 simpelweg beter functioneren.
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Azor is nog een echte fiets fabrikant en gebruikt nagenoeg geen onderdelen uit lage loon landen.Martjola schreef:Een voorspatbord raakt niet zomaar los, of hij heeft al los gezeten en is door de fietsenmaker niet gecontroleerd of alle moertjes en schroefjes wel vastzaten, dan wel dat er iets afgebroken is.
De fietsen van vandaag worden eigenlijk alleen nog maar geassembleerd in de nederlandse fabrieken.
Alles aan de fiets wordt niet meer in eigen huis gemaakt, zadels, trappers, naven en kettingkasten om maar wat te noemen worden allemaal extern ingekocht.
Zelfs sociale werkplaatsen worden ingeschakelt om fietsen in elkaar te schroeven, oa bij Batavus.
Frames worden tegenwoordig gelast en gespoten ingevoerd van uit de lage loon landen, ( Koga ).
Zelfs komt het voor dat er containers uit de lage loon landen aankomen waar kinderfietsen in bouwpakket inzitten maar aan de fietsenmaker worden verkocht alsof ze bij de nederlandse fabriek zelf wegkomt.
Ik heb zelf in die industrie gewerkt en weet er dus wel wat vanaf.
Shimano onderdelen zijn over het algemeen wel goed al was daar ook een keuze in waar ze werden gemaakt, in Japan zelf of in een lage loon land.
Er wordt echt bezuinigd op de inkoop, als je een moertje kunt kopen die nog goedkoper is, dan die maar, want het belangrijkste is de winst.
Het meeste komt uit Nederland, daarna EU en indien dat niet mogelijk is pas uit het verre oosten.
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
In 2011 werd Gazelle overgenomen door Pon Holdings, importeur van onder meer Volkswagen en ooit ook zelf fabrikant van 'Pon fietsen'. ( bron Wikipedia)
Acell groep is eigenaar van
Batavus (complete collectie fietsen)
Loekie (kinderfietsen)
Sparta (complete collectie, waaronder elektrische fietsen (zie Sparta Ion)
Koga (hogere segment)
Acell groep is eigenaar van
Batavus (complete collectie fietsen)
Loekie (kinderfietsen)
Sparta (complete collectie, waaronder elektrische fietsen (zie Sparta Ion)
Koga (hogere segment)
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Zelfs in 2014 weigert Gazelle de plakkende handvaten als probleem/tekortkoming te onderkennen en gratis deugdelijke handvatten aan te bieden zoals andere fietsmerken zoals Batavus wel al lang heeft gedaan. Zeer slechte 'reclame' voor het merk Gazelle. Hoe is het mogelijk dat ze hiermee zomaar weg kunnen komen. En idd de fietsen van tegenwoordig hebben lang niet meer de kwaliteit en duurzaamheid van de fietsen van vroeger. Slechte lak en coating en veel plastic dat natuurlijk allemaal afbreekt. Pakt Radar deze handschoen voor ons op.
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Ja, ja de kwaliteit is echt slechter geworden, mede omdat alles, zelfs de frames, geimporteerd worden uit lagelonenlanden als China, Thailand en zo. In NL worden fietsen alleen nog maar geassembleerd. En om nou te zeggen dat fietsen zo ontzettend goedkoop geworden zijn t.o.v. 20 jaar geleden..... in 1994 kocht je 6 fietsen voor de prijs van een laptop. Nu in 2015 koop je 6 laptops voor de prijs van 1 fiets.....
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Naar aanleiding van een doktersadvies (hernia vorig jaar) om meer te bewegen wilde ik weer een fiets kopen. Dit topic heeft me geholpen geen nieuwe Gazelle te kopen maar een oude nieuwe, de populair.
Gekocht bij klassiekefietsen en dan....nl.
Een uit de jaren 80 maar dan gewoon in nieuw staat. Kwaliteit als van weleer dus. Netjes aan huis afgeleverd in Belgie.
Gekocht bij klassiekefietsen en dan....nl.
Een uit de jaren 80 maar dan gewoon in nieuw staat. Kwaliteit als van weleer dus. Netjes aan huis afgeleverd in Belgie.
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Zelfs met de meest el-cheapo netbooks, (of erfgenaam de Chomebook), zou je vergelijking 6*300 euro = 1800 euro opleveren. Daarvoor heb je een serieuze fiets die gewoon lang mee gaat. Die 750 euro fietsplan modellen (hoezo toevallige prijsstelling ) van Gazelle en Batavus zijn een ander verhaal, maar dan hebben we het over 2 instap laptops die ook niet echt lang meegaan doorgaans. Een beetje fatsoenlijke laptop is even duur als een fietsplan fiets van rond de 700 euro.Zombiemaster schreef:Ja, ja de kwaliteit is echt slechter geworden, mede omdat alles, zelfs de frames, geimporteerd worden uit lagelonenlanden als China, Thailand en zo. In NL worden fietsen alleen nog maar geassembleerd. En om nou te zeggen dat fietsen zo ontzettend goedkoop geworden zijn t.o.v. 20 jaar geleden..... in 1994 kocht je 6 fietsen voor de prijs van een laptop. Nu in 2015 koop je 6 laptops voor de prijs van 1 fiets.....
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Wat is nou weer een fietsplan.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
prem schreef:Wat is nou weer een fietsplan.
Fiets van de zaak....voor zolang dat nog zal duren.
Destijds ook Pc prive, fiets prive, etc etc etc allemaal kleine voordeeltjes welke door de andere grootgraaier de Belastingdienst als aanvullend inkomen zien.
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Alles moeten ze regelen in NL...
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Dat was tot 31-12-2014 een fiscale regeling, waardoor een bedrijf werknemers in de gelegenheid kon stellen om tot een bedrag van 750 euro van het bruto loon, een fiets te kopen. Dat scheelde dus afhankelijk van je belastingschaal, 42 of 52%. En afhankelijk van de invulling van de werkgever kon je er vakantiedagen, overuren of een mix ervan gebruiken.prem schreef:Wat is nou weer een fietsplan.
Vanaf 01-01-2015 is die regeling, met nog een aantal andere, samengevoegd in de werkkostenregeling. Dit oa in het kader van het verminderen van de regeldruk voor werkgevers. Die vervangende regeling stelt dat 1,2% van de loonsom voor personeelsfeestjes, fietsenplannen, kerstpakketten en zo nog een rits aan dingen gebruikt mag worden. Hierdoor hebben een fors aantal werkgevers, ietwat kortzichtig naar mijn mening, besloten om met hun fietsplan te stoppen.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
prem schreef:Alles moeten ze regelen in NL...
Zal in BE toch niet anders zijn ?
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
Hier zitten er weinig op de fiets. Is ook een gebrek aan respect voor je leven in Antweroen.
Re: GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!.
sinds twee weken in het bezit van een gazelle balance voor de tweede keer .Is een elctrofiets dus met een model waardoor je met beide voeten aan de grond kan komen. Mijn eerste balance fiets van gazelle heb ik weken gehad In de eerste week ging die al kapot de ondersteuning viel uit ,motor is vervangen. Ik had de pech dat die fiets toen we op vakantie waren werd weggehaald.
We kregen keurig en snel na twee weken al wel een nieuwe fiets een Gazelle balance ,niks mee zou je denken !Jammer ook deze fiets na een week als we wederom vertrokken zijn op vakantie kapot opnieuw ondersteuning probleem weer terug van vakantie nu dus .Fiets staat nu weer bij de dealer voor reparatie precies hetzelfde euvel als bij de eerste fiets. Wat zouden mijn rechten in deze zijn ,betreffende terug komen van vakantie al twee keer??
We kregen keurig en snel na twee weken al wel een nieuwe fiets een Gazelle balance ,niks mee zou je denken !Jammer ook deze fiets na een week als we wederom vertrokken zijn op vakantie kapot opnieuw ondersteuning probleem weer terug van vakantie nu dus .Fiets staat nu weer bij de dealer voor reparatie precies hetzelfde euvel als bij de eerste fiets. Wat zouden mijn rechten in deze zijn ,betreffende terug komen van vakantie al twee keer??