LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gevaarlijke Gazelle ondeugdelijke stuurinrichting construkti
-
Gevaarlijke Gazelle ondeugdelijke stuurinrichting construkti
Gazelle heeft fietsen geleverd met een constructiefout inzake de stuurinrichting.
Het resultaat is dat het stuur in eens los gaat zitten.
Dit kan zeer gevaarlijk zijn.
Via dealers hebben ze geprobeerd alle fietsen terug te krijgen. Hier is onzorgvuldig mee omgegaan.
Bij aanschrijven Gazelle wordt je eigenlijk van het kastje naar de muur gestuurd.
Waarschijnlijk is mijn schoonmoeder hierdoor ten val gekomen. Ze is hierdoor nooit meer gaan fietsen.
Opvallend is de communicatie van Gazelle.
Bij het zenden van de foto van het onderdeel wordt er niet ingegaan op het foute onderdeel. Je wordt iedere keer naar de dealer verwezen. Weer een brief, weer een email en dan mag je schoonmoeder die nooit meer op een fiets is gestapt iets ophalen bij de gazelledealer. Let wel, ze is nooit meer opgestapt.
Ook wordt er niet ingegaan op het waarschuwen van ander mensen voor dit foute onderdeel.
Overduidelijk is dit onderdeel een constructiefout. Het is ook nog van de stuurinrichting.
Persoonlijk had ik verwacht dat ze mijn schoonmoeder enigszins tegemoet zouden komen en dat ze wel iets met deze waarschuwing zouden doen. Heel bijzonder dat Gazelle hier zo mee omgaat.
Het lijkt meer op verstoppertje spelen. Het niet nemen van verantwoording.
De dealer in Breukelen bevestigde meteen dat het onderdeel een constructiefout was en meteen had vervangen moeten worden. Hij had ze wel meteen allemaal vervangen.
Via dealers hebben ze geprobeerd alle fietsen terug te krijgen. Hier is onzorgvuldig mee omgegaan.
Bij aanschrijven Gazelle wordt je eigenlijk van het kastje naar de muur gestuurd.
Waarschijnlijk is mijn schoonmoeder hierdoor ten val gekomen. Ze is hierdoor nooit meer gaan fietsen.
Bij het zenden van de foto van het onderdeel wordt er niet ingegaan op het foute onderdeel. Je wordt iedere keer naar de dealer verwezen. Weer een brief, weer een email en dan mag je schoonmoeder die nooit meer op een fiets is gestapt iets ophalen bij de gazelledealer. Let wel, ze is nooit meer opgestapt.
Ook wordt er niet ingegaan op het waarschuwen van ander mensen voor dit foute onderdeel.
Overduidelijk is dit onderdeel een constructiefout. Het is ook nog van de stuurinrichting.
Persoonlijk had ik verwacht dat ze mijn schoonmoeder enigszins tegemoet zouden komen en dat ze wel iets met deze waarschuwing zouden doen. Heel bijzonder dat Gazelle hier zo mee omgaat.
De dealer in Breukelen bevestigde meteen dat het onderdeel een constructiefout was en meteen had vervangen moeten worden. Hij had ze wel meteen allemaal vervangen.
Re: Gevaarlijke Gazelle ondeugdelijke stuurinrichting construkti
waarschijnlijk zijn de irriterende leestekens en capslock al verwijdert? Maar zonder gekheid.... hoe kan Gazelle in hemelsnaam weten wie er zo'n defecte fiets in bezit heeft???? Ik heb een zesdehands Gazelle, ik weet niet eens meer waar ik hem heb gekocht. Natuurlijk verwijzen zij naar de verkoper, die kan de fout herstellen....Mierennestje schreef:Gazelle heeft fietsen geleverd met een constructiefout inzake de stuurinrichting.
Maar ik lees nergens dat je schoonmoeder gewond is geraakt, alleen dat ze niet meer wil fietsen. Dat kan, maar om na 1 mishap direct alle fietsen aan de kant te zetten, verteld meer over je schoonmoeder dan over haar fiets!
-
Hoi,
Gelukkig is ze niet gewond geraakt.
Is dat nodig? Als je 78 jaar oud bent gaan een aantal dingen niet meer makkelijk als je vertrouwen weg is. Bijzonder uw reactie.
Inzake registratie?
Je koopt een dure merkfiets bij een dealer. Dan lijkt registratie wel wenselijk. Ze wonen nog steeds op het adres van 60 jaar geleden.
Mijn klacht gaat ook over het verstoppetjes spelen nadat deze klacht is gemeld.
Mijn klacht gaat ook over het niet waarschuwen van andere fiets eigenaren.
Gelukkig is ze niet gewond geraakt.
Is dat nodig? Als je 78 jaar oud bent gaan een aantal dingen niet meer makkelijk als je vertrouwen weg is. Bijzonder uw reactie.
Inzake registratie?
Je koopt een dure merkfiets bij een dealer. Dan lijkt registratie wel wenselijk. Ze wonen nog steeds op het adres van 60 jaar geleden.
Mijn klacht gaat ook over het verstoppetjes spelen nadat deze klacht is gemeld.
Mijn klacht gaat ook over het niet waarschuwen van andere fiets eigenaren.
-
Wellicht een idee om eerst eens te vertellen om welke Gazelle het gaat:
Typenaam
Jaar
Typenaam
Jaar
-
Hoi,
Jammer genoeg behoort Gazelle te vertellen bij welke modellen en jaren dit is geweest.
Ik kan het model van mijn moeder wel noemen maar dat heeft geen meerwaarde. Ik weet niet wanneer en welke jaren dit onderdeel is gebruikt. Ook weet ik niet bij wie het wel is vervangen.
Ik geef enkel aan dat gazelle zijn verantwoording niet neemt. Dit is voor mij bijzonder. Ze pretenderen een a merk te zijn.
Bij een a merk hoort mijn inziens een degelijke fiets, erkennen van je fouten, een terugroep aktie, en een gedegen klacht afhandeling.
Dit is maar mijn mening. Dit heb ik niet als zodanig ervaren.
Jammer genoeg behoort Gazelle te vertellen bij welke modellen en jaren dit is geweest.
Ik kan het model van mijn moeder wel noemen maar dat heeft geen meerwaarde. Ik weet niet wanneer en welke jaren dit onderdeel is gebruikt. Ook weet ik niet bij wie het wel is vervangen.
Ik geef enkel aan dat gazelle zijn verantwoording niet neemt. Dit is voor mij bijzonder. Ze pretenderen een a merk te zijn.
Bij een a merk hoort mijn inziens een degelijke fiets, erkennen van je fouten, een terugroep aktie, en een gedegen klacht afhandeling.
kunt u ook een link geven over deze constuctiefout die uw verhaal bevestigt?
-
Ik kan u een foto sturen van het onderdeel. Mail me maar.
Met deze foto kunt u uw dealer om bevestiging vragen.
Een goede dealer zal dit bevestigen en uitleg geven.
In Breukelen was de dealer er zeer duidelijk en openhartig in.
Met deze foto kunt u uw dealer om bevestiging vragen.
Een goede dealer zal dit bevestigen en uitleg geven.
In Breukelen was de dealer er zeer duidelijk en openhartig in.
Laatst gewijzigd door Mierennestje op 17 apr 2014 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
vreemd, dat ik er met goochel niets over kan vinden.
mijn mailadres houd ik trouwens graag prive.
mijn mailadres houd ik trouwens graag prive.
Dan is het toch in ieder geval iets? En je moeder weer toch wel model en bouwjaar ze rijdt? Waarom die informatie dan niet delen? Nu gedraag je je in mijn ogen net zoals waarvan je Gazelle van beschuldigd.Mierennestje schreef:Hoi,
En gazelle valt terug op hun lokale vertegenwoordiger, de dealer, waarmee ze samen dit soort dingen op lossen. Dat is voor hun verreweg het makkelijkste, aangezien ze daarmee een kant en klaar landelijk dekkend netwerk hebben. Wat zei de dealer van je moeder, toen ze daar zoals geadviseerd door Gazelle langs ging?
Ik had iets vergelijkbaars, maar dan met een verende voorvork van een ander fietsmerk, en daar was de dealer/fietsenwinkel volledig op de hoogte, en zorgde ervoor dat ik als klant niks extra's hoefde te doen.
-
De dealer is niet meer. Hij is al een poosje failliet.
Het model en type is de Gazelle Impala.
Het defecte onderdeel is het schuine aluminium blokje welke het stuur vast houdt.
Deze is te zwak. Inzake verstoppen... Ik heb al aangeboden met email adres en al de foto van dit onderdeel te sturen. Vervelend waar je me van beschuldigd.
Het defecte onderdeel is het schuine aluminium blokje welke het stuur vast houdt.
Deze is te zwak. Inzake verstoppen... Ik heb al aangeboden met email adres en al de foto van dit onderdeel te sturen. Vervelend waar je me van beschuldigd.
Gazelle waarschuwt voor stuurpen
vrijdag 23 dec 2011, 13:25 (Update: 23-12-11, 14:06)
vrijdag 23 dec 2011, 13:25 (Update: 23-12-11, 14:06)
Als de dealer failliet is hoe moet Gazelle dan in godsnaam weten wie de klanten zijn? Ik vraag me af of een fietsenwinkel uberhaupt persoonlijke gegevens aan een fabrikant mag geven. Normaal gesproken (ik weet niet of dit bij Gazelle ook zo is) moet je als klant een garantiekaart of website invullen en dat naar de fabrikant sturen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een winkelier dat doorgeeft.Mierennestje schreef:De dealer is niet meer. Hij is al een poosje failliet.
Hoeft ook niet op naam, de dealer weet als het goed is wel wie een fiets bij hem koopt, en als die doorgeeft aan Gazelle dat ze een geval garantie ivm een bekend defect hebben, worden zij op hun woord geloofd.GJvdZ schreef:Als de dealer failliet is hoe moet Gazelle dan in godsnaam weten wie de klanten zijn? Ik vraag me af of een fietsenwinkel uberhaupt persoonlijke gegevens aan een fabrikant mag geven. Normaal gesproken (ik weet niet of dit bij Gazelle ook zo is) moet je als klant een garantiekaart of website invullen en dat naar de fabrikant sturen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een winkelier dat doorgeeft.Mierennestje schreef:De dealer is niet meer. Hij is al een poosje failliet.
In mijn geval, een defecte verende voorvork in een Koga Miyata, herkende de dealer mij op gezicht, omdat ik ook mijn fiets daar voor onderhoud heen breng etc, en werd alles gewoon zo geregeld. Zij belden naar Koga, die gaven een ok, en ik kreeg een nieuwe voorvork gemonteerd.
Gazelle heeft een jaar of 2-3 geleden problemen gehad met een stuurpen. Hiervoor is een landelijke publicatie geweest. Vooraf was namelijk niet duidelijk welke fietsen de stuurpen met de productiefout gemonteerd hadden gekregen. De klant moest met de fiets naar de dealer en deze moest de stuurpen demonteren. Op de stuurpen staat een nummer en aan dit nummer zijn de foutieve stuurpennen te herkennen. Waarschijnlijk heeft de TS, danwel de moeder de publicatie gemist. In mijn ogen is Gazelle niets verwijtbaar. zie hier o.a. de publicatie bij de NOS http://nos.nl/artikel/324859-gazelle-wa ... urpen.html