LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Giant elobike twist

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
henktenbhomer

Giant elobike twist

Ongelezen bericht door henktenbhomer »

Hallo,

Ik heb wat moeite met het reclame maken voor deze overigens fijne fiets.
Er word in de ANWB kampioen keihard beweerd dat deze fiets 130 km. kan rijden op zijn twee accu''s.
Dat gaat echt NIET lukken!!!! Het worden er maar 80km,op stand normaal.
Op de eco stand haald hij iets meer echter NOOIT die 130 km,zoals beweerd!!!
Ook de verkoper hier heeft dit als verkoop argument gezegt.
Jammer, je voel je toch een beetje genomen!! Maar het is wel een fijne fiets,je moet hem op tijd en wat vaker dan de importeur beweerd opladen..
De advertentie zou beter wat waarheids getrouw kunnen!!

groetjes henk ten bhomer

adkoster

Re: Giant elobike twist

Ongelezen bericht door adkoster »

Het is heel erg afhankelijk van allerlei omstandigheden hoeveel je op een accu kunt rijden.
Wij hebben sinds een dikke week nu ook Giant Go Twist Power fietsen. Dat is de versie met 1 accu van 36 volt.
We hebben daarvoor enkele weken de beschikking gehad over demofietsen van Sparta en Giant.
Veel verschil zat er niet tussen de afstand die je met een accu kon afleggen.
Met beiden fietsen hebben we bij redelijk windstil weer (dus nooit in een andere stand dan de eco) wel 75 km op een volledig geladen accu gereden.
Het is echter ook voorgekomen dat we veel tegenwind hadden en inderdaad niet verder kwamen dan zo'n 40 km.

Het maakt trouwens ook heel veel uit of je de beste versnelling kiest.
Als je bij tegenwind steeds in de zesde versnelling blijft rijden, gebruik je veel meer accu dan wanneer je terug gaat naar bv de derde versnelling. Lijkt me overigens logisch, want dat doe je ook op een fiets zonder ondersteuning.

Ad Koster

henktenbhomer

Ongelezen bericht door henktenbhomer »

hallo,

Dat klopt ,ik ben over op eco,en ik mijd de berg,schakel op tijd terug en het resultaat is 70 km. of meer!!
De enkele berg trek hij me zo omhoog!!
Maar de hulp is dan wel minimaal,maar het is te doen.

henk

Cas38

Ongelezen bericht door Cas38 »

Kijk ook eens bij het item:
"schokkende aandrijfas giant twist go"
Hebben jullie daar geen last van ?
Groet Cas.

Gesloten