LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is dit een nieuwe scooter of toch niet ?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
dama67

Is dit een nieuwe scooter of toch niet ?

Ongelezen bericht door dama67 »

We hebben 6-6-2007 een ''nieuwe'' scooter gekocht bij een scooterzaak hadden nog nooit een nieuwe gekocht deze scooter kostte 1000 euro met kenteken en rijklaar maken we wilden een bekend merk maar de verkoper/eigenaar zei dat de guoben GB50QT-16 perfect was.
Na 3 weken begonnen de problemen startte niet, kapotte bougie, kortsluiting bedrading, kilometertellerkabel kapot, kapot ventiel. gas blijft hangen enz. word altijd netjes gerepareerd maar wij waren het zat.
Dus gevraagd voor in te ruilen waarop het antwoord als je een andere koopt dan krijg je maximaal 600 euro want anders krijgt hij hem niet verkocht.Na navraag te hebben gedaan bij de RDW blijkt nu dat het bedrijf de eerste eigenaar was dus hebben wij dan nu een 2dehandse scooter gekocht????? En kan de koop dan nu ontbonden worden????

BMS.Purmerend

Re: Is dit een nieuwe scooter of toch niet ?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Na navraag te hebben gedaan bij de RDW blijkt nu dat het bedrijf de eerste eigenaar was dus hebben wij dan nu een 2dehandse scooter gekocht????? En kan de koop dan nu ontbonden worden????
(denk nee) het bedrijf is nu eenmaal de eerste eigenaar.

Als handelaar een voertuig inkoopt is deze blanco op kenteken afgeven door importeur.

Indien er een andere naam op het tenaamstelling document staat is het voertuig mogelijk gebruikt, het kan ook een voertuig zijn die tijdens het kenteken invoering is ingekocht, dan moet er door de ondernemer toentertijd het kenteken hebben aangevraagd en dat gebeurt dan op de bedrijfsnaam om daarna in bedrijfsvoorraad te registreren.
Is het een eenmansbedrijf (geen vof of bv) komt deze op de privé naam en adres van het bedrijf te staan.
Is dit niet het geval is er spraken van gebruikt.

Staat er op het deel 2007 als bouwjaar/ afgeven op datum (stempel) wel een naam is deze inderdaad gebruikt.
Mag deze niet als 0 stand nieuw verkocht worden.
Kijk even in het voorwiel (spaak) naar een vorm van een klokje in het midden staan twee cijfers, dat is de originelen bouwjaar en productie datum. Zodra er een nieuw jaar is wordt de productie datum aan gepast anders is het overjarig nieuw.
Kan ook zijn dat hij een jaar later is verkocht.
Als het voertuig op valse gegevens is verkocht moet de dealer deze terug kopen of zoals de wet voorschrijft een ander aanbieden van gelijke waarde. Dit laatste kunt u beter elders informeren.

Maar gezien de lijst met mankementen is er onvreden betreffende het product hier mee kan een advocaat iets mee doen.

dama67

Volgens RDW moet een zaak een kenteken bewijs bij een nieuwe scooter zonder naam afleveren want volgens hun ben je niet eerste eigenaar als hij eerst op de zaak stond. En niet eerste eigenaar is volgens hun 2de hands of er nu wel of niet op is gereden.
En een advocaat voor de klachten pakken is te duur ivm expert kosten want dat hebben we al nagevraagd.

BMS.Purmerend

het kan ook een voertuig zijn die tijdens het kenteken invoering is ingekocht, dan moet er door de ondernemer toentertijd het kenteken hebben aangevraagd en dat gebeurt dan op de bedrijfsnaam om daarna in bedrijfsvoorraad te registreren.
2006 was er kenteken schouwing, dus alles wat je in voorraad had staan moest een kenteken voor worden aangevraagd, dus is dit niet tweede hands, wat dat betreft bent u verkeer voorgelicht door de RDW.

Is het kenteken in 2007 op naam gezet van de dealer? Klopt het dat deze dan tweedehands is.
Zie op het kenteken de eerste afgifte datum (datum eerste toelating) en datum eerste afgifte Nederland.

dama67

datum eerste toelating is14-02-2007

BMS.Purmerend

Geplaatst op 20 Dec 2007 11:36 door dama67

datum eerste toelating is 14-02-2007
mail mij even het kenteken door. kijk ik wat ik kan doen

dama67

heb het mailtje gestuurd

BMS.Purmerend

Er is inderdaad een voorgaande tenaamstelling gedaan op 14-02-2007.als dealer is dit niet nodig, u kunt nazien of deze dealer ook RDW erkent is maar gezien het getypte datum en geen stempel zit u mogelijk goed en is dit inderdaad een inruil scooter, ik neem aan dat de km. stand 000,00 was en geen 000,3 u is het laatste eigenaar op 6-6-2007.

Indien allemaal nullen is deze terug gezet.

dama67

De dealer is RDW erkend ik weet niet meer waar de km stand op stond.

BMS.Purmerend

dan sta jij volgens mij in jou recht. wat je ook nog kunt doen is een verzoek indienen bij jou verzekering om na te gaan of er een eerde verzekering is afgesloten voor een maand ofzo.

wij als RDW erkend moeten de datum stempellen

BMS.Purmerend

ik weet niet meer waar de km stand op stond.
staat er niets op de aankoopfactuur?

dama67

Nee staat alleen op het type de kleur framenummer rijklaar/kenteken en dat het 1 nieuwe scooter betreft

Etienne

Ongelezen bericht door Etienne »

Toen ik mijn nieuwe scooter kreeg , was het kenteken helemaal nieuw, er stond nog geen datum niets op........... :) Ben naar het postkantoor gegaan, daar hebben ze de scooter op mijn naam gezet en de datum van die dag er op gestemppeld..
Dat is dus nieuw en gaan datum van weet ik veel.
Verder heb ik van de week geleerd dat je op de kentekenplaat kan zien wanneer deze gemaakt is. voorbeeld 07 jaar 45 is week nummer..
Hopelijk heb je hier iets aan.
Ook kan je via je verzekering achterhalen of het kenteken eerder verzekerd is geweest eh hoevaak... Gaat simpeler via je tussenpersoon als via de RDW..
Succes Etienne

Etienne

Ongelezen bericht door Etienne »

Toen ik mijn nieuwe scooter kreeg , was het kenteken helemaal nieuw, er stond nog geen datum niets op........... :) Ben naar het postkantoor gegaan, daar hebben ze de scooter op mijn naam gezet en de datum van die dag er op gestemppeld..
Dat is dus nieuw en gaan datum van weet ik veel.
Verder heb ik van de week geleerd dat je op de kentekenplaat kan zien wanneer deze gemaakt is. voorbeeld 07 jaar 45 is week nummer..
Hopelijk heb je hier iets aan.
Ook kan je via je verzekering achterhalen of het kenteken eerder verzekerd is geweest eh hoevaak... Gaat simpeler via je tussenpersoon als via de RDW..
Succes Etienne

dama67

Ik heb gisteren de RDW gemaild en vandaag antwoord dat de scooter feitelijk een tweedehands voertuig is.
We hebben de verkoper benaderd en die vond het een grapje om het koopcontract te ontbinden dus nu toch maar een advocaat

baotianonline

Ongelezen bericht door baotianonline »

Beste Dama67,

Wie heeft jou die scooter verkocht ? staat er op de factuur/bon dat deze nieuw was ?
Wat is het juiste merk en type dat op het kenteken staat ?
Email mij dit eens ...
Is de scooter nog stuk, of kan je deze weer gebruiken ?
Email mij het antwoord maar.. en zoveel mogelijk informatie..
Zal k eens kijken wat ik kan doen/bedenken.

[email protected]

Groeten Johannes
(BaotiannOnline)

BMS.Purmerend

Toen ik mijn nieuwe scooter kreeg , was het kenteken helemaal nieuw, er stond nog geen datum niets op...........
Ja, zo hoort het ook, maar het kan best zijn dat de klant niet te vrede was met zijn aankoop of geschrokken van reacties en heeft het recht om deze binnen 7 dagen terug te brengen met vermindering van gebruikswaarde. De reiklaar maak kosten en kenteken is die kwijt, je kunt gewoon per kilometer 10 euro aftrekken, ook de verreden, brandsof, krasjes, banden, remmen..
wat ook kan is dat Het kenteken mogelijk weer in bedrijf voorraad geplaatst. In dat geval is het tweedehands. Daarom is en zijn de kilometerstand van belang echter is deze met duim en wijsvinger terug te zetten. Daarom is het kenteken dan weer van belang.
En inderdaad is het kenteken gelijk als aan gebruikt. Maar hoeft de scooter nog een meter te hebben gereden, Helaas is er mogelijk geen omkeer mogelijk doordat zij er al mee heeft gereden en niet binnen 7 dagen er mee terug is gegaan om de koop ongedaan te maken.

Ik weet wel zeker dat Johannes haar kan helpen, die doet dag en nacht met die bamihappen werken.

baotianonline

Ongelezen bericht door baotianonline »

Ik weet wel zeker dat Johannes haar kan helpen, die doet dag en nacht met die bamihappen werken.

Hallo Jan,

Natuurlijk wil ik Dama67helpen, gewoon even een emailtje naar mij doorsturen :lol: Daar doen wij het voor mensen gelukkig maken met hun aankoop... :oops: :lol: ;)

Maar ik sleutel niet aan alleen aan BamiHapjes :) ook aan NassieHapjes ;) en nog veel meer LoL..

Enne Jantje wie weet tot de 21e of de 28e januari.. volgend jaar :P :oops: :lol:

Groeten Johannes

[/b]

dama67

staat er op de factuur/bon dat deze nieuw was ?
Op onze bon staat nadrukkelijk 1 nieuwe scooter.
We waren vanaf het begin al niet tevreden wilden ook eigenlijk een scooter die duurder was maar de eigenaar zei dat dit was wat we zochten dus vertrouwden we hem.
En ja nu doet de scooter het weer maar we gebruiken hem niet.

BMS.Purmerend

Voor die bamihapjes moet je echt even bij Johannes (baotianonline) zijn die heeft meer middelen betreffende jouw vraag.

druk op zijn envlopje baotianonline

Gesloten