LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachtafhandeling Batavus

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Sandra4

Klachtafhandeling Batavus

Ongelezen bericht door Sandra4 »

Vorig jaar april een elektrische Sparta fiets besteld bij een officiele dealer. Fiets is nooit geleverd.
Bestelling geannuleerd op aanraden detaillist en gewacht op de 2012 collectie.
November 2011 nieuwe elektrische fiets besteld ditmaal van Batavus, deze zou in week 3 geleverd worden.
Ook deze bestelling kwam maar niet volgens de dealer omdat er teveel motorgeluid in zat wat eerst opgelost moest worden.
Uiteindelijk week 11 de fiets kunnen ophalen en uiteraard netjes betaald.(bijna 2000 euro!)
Bij het naar huis rijden gemerkt dat de trapondersteuning een schrapend geluid maakte en erg schokkerig fietste.
Dus in week 12 fiets terug naar de dealer voor onderzoek naar probleem.
Volgens Batavus hoorde het allemaal zo maar uit coulance mocht ik dan een andere fiets uitzoeken.
Na alle ellende met elektrische fietsen maar een " mechanische" versie uitgezocht.
Maar sinds het inleveren van de elektrische fiets niets meer teruggezien van het geld wat ik voor die fiets betaald heb.
Ik heb dus nu een leenfiets van de dealer en zit nog steeds op het terugstorting van de betaling van de elektrische fiets te wachten. Dit duurt nu al 2 maanden.
Wat zijn mijn rechten en wie weet wat ik kan doen om mijn zuur verdiende centjes terug te krijgen.

Bob Schurkjens

Re: Klachtafhandeling Batavus

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is de dealer aangseloten bij BOVAG? Zo ja, dan kun je een geschil indienen.
Verder staat Batavus hier buiten. Als klant heb je alleen met de fietshandelaar te maken.

http://www.bovag.nl/faq/?categoryID=9

Gesloten