LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kymco
Re: Kymco
Dat die dealer zegt dat om de 500 km. de olie ververst moet worden is totale onzin!!
Dat zou een dure grap worden, ik rij met mijn scooter gemiddeld zo'n 300 km.per maand, dus in mijn geval zou ik elke anderhalve maand de olie moeten verversen, dat is dan 8X per jaar.... Niet dus!
Wel regelmatig de olie controleren m.b.v. de peilstok!
Denk eerder dat die dealer met die zg. servicebeurten niet veel gedaan heeft en betwijfel of juist hij die olie wel ververst heeft, wat bij een (goede) servicebeurt wel moet gebeuren!
Dat zou een dure grap worden, ik rij met mijn scooter gemiddeld zo'n 300 km.per maand, dus in mijn geval zou ik elke anderhalve maand de olie moeten verversen, dat is dan 8X per jaar.... Niet dus!
Wel regelmatig de olie controleren m.b.v. de peilstok!
Denk eerder dat die dealer met die zg. servicebeurten niet veel gedaan heeft en betwijfel of juist hij die olie wel ververst heeft, wat bij een (goede) servicebeurt wel moet gebeuren!
Re: Kymco
De vraag is natuurlijk ook wat er is vastgelopen. "De kleppen vastgelopen" is zeer onwaarschijnlijk, bij olietekort sterft ze zuiger en cylinder als eerst.
Hoe dan ook, kost een nieuwe kop minder dan 100 euro, met de pakkingen erbij. Als hij 350 euro wilt vragen om die kop te monteren moet je even vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is. Dat is in een uurtje geklaard, dus max een euro of 70 bovenop de prijs van de kop. Met 200 euro zou je wel klaar moeten zijn. En als je het de buurjongen laat doen kan het voor 100 euro bij wijze van spreken.
Hoe dan ook, kost een nieuwe kop minder dan 100 euro, met de pakkingen erbij. Als hij 350 euro wilt vragen om die kop te monteren moet je even vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is. Dat is in een uurtje geklaard, dus max een euro of 70 bovenop de prijs van de kop. Met 200 euro zou je wel klaar moeten zijn. En als je het de buurjongen laat doen kan het voor 100 euro bij wijze van spreken.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Kymco
Alles gaat kapot zonder olie, krukaslagers..big end lager drijfstang, tuimelaars en nokkenaslagers worden ook gesmeerd door de motorolie... ik draai zo af en toe wel eens aftapdoppen los waar er mischien nog 1 dopje motorolie uit het carter komtoo4load schreef:De vraag is natuurlijk ook wat er is vastgelopen. "De kleppen vastgelopen" is zeer onwaarschijnlijk, bij olietekort sterft ze zuiger en cylinder als eerst.
Hoe dan ook, kost een nieuwe kop minder dan 100 euro, met de pakkingen erbij. Als hij 350 euro wilt vragen om die kop te monteren moet je even vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is. Dat is in een uurtje geklaard, dus max een euro of 70 bovenop de prijs van de kop. Met 200 euro zou je wel klaar moeten zijn. En als je het de buurjongen laat doen kan het voor 100 euro bij wijze van spreken.
60-65 euro kop, pakking paar euro, rest montage/uren.. en nog btw , 350 is idioot idd.
Kleppen opnieuw inslijpen kan ook, maar een nieuw kop compleet is vandaag de dag goedkoper, omdat het minder uren kost.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Kymco
Kleppen lopen trouwens idd niet vast, ze zijn of krom ( distributie gesprongen ) of ze lekker langs de zitting ( komt het meeste voor ). En er staat trouwens 450 euro in de vorige post, al helemaal idioot.oo4load schreef:De vraag is natuurlijk ook wat er is vastgelopen. "De kleppen vastgelopen" is zeer onwaarschijnlijk, bij olietekort sterft ze zuiger en cylinder als eerst.
Re: Kymco
indien door hitte kan een klepstang verbogen raken dan kan die vast komen te zitten maar die kans is 1 op de 1000.000,00 olie pijlen is geen overbodige en is een kleine handeling.bartsscooterservice schreef:Kleppen lopen trouwens idd niet vast, ze zijn of krom ( distributie gesprongen ) of ze lekker langs de zitting ( komt het meeste voor ). En er staat trouwens 450 euro in de vorige post, al helemaal idioot.oo4load schreef:De vraag is natuurlijk ook wat er is vastgelopen. "De kleppen vastgelopen" is zeer onwaarschijnlijk, bij olietekort sterft ze zuiger en cylinder als eerst.
Re: Kymco
Als dealer mag je geen risico lopen dat de onderdelen door een droogloper een opneuker hebben gehad en om achteraf garantie te moeten geven is het verstandig de genoemde onderdelen te vervangen. wie zijn gat verbrand moet maar op die blaren zitten.bartsscooterservice schreef:Alles gaat kapot zonder olie, krukaslagers..big end lager drijfstang, tuimelaars en nokkenaslagers worden ook gesmeerd door de motorolie... ik draai zo af en toe wel eens aftapdoppen los waar er mischien nog 1 dopje motorolie uit het carter komtoo4load schreef:De vraag is natuurlijk ook wat er is vastgelopen. "De kleppen vastgelopen" is zeer onwaarschijnlijk, bij olietekort sterft ze zuiger en cylinder als eerst.
Hoe dan ook, kost een nieuwe kop minder dan 100 euro, met de pakkingen erbij. Als hij 350 euro wilt vragen om die kop te monteren moet je even vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is. Dat is in een uurtje geklaard, dus max een euro of 70 bovenop de prijs van de kop. Met 200 euro zou je wel klaar moeten zijn. En als je het de buurjongen laat doen kan het voor 100 euro bij wijze van spreken.
60-65 euro kop, pakking paar euro, rest montage/uren.. en nog btw , 350 is idioot idd.
Kleppen opnieuw inslijpen kan ook, maar een nieuw kop compleet is vandaag de dag goedkoper, omdat het minder uren kost.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Kymco
Olie niveau niet bijgehouden is geen garantie natuurlijk. Alleen het lastige is, het is bijna niet te controleren. Ik krijg redelijk vaak klanten binnen die dan een 2dehands (Chinese) 4 -takt scooter gekocht hebben, waar de cilinder/kop van versleten zijn door niet bijhouden van olie, maar de vorige eigenaar er voor verkoop nog even snel nieuwe olie in heeft gedaan, en dan hebben ze door de olie meestal compressie. Dus het is moeilijk te achterhalen, je ziet het pas als je het uit elkaar trekt.1JanV schreef:Als dealer mag je geen risico lopen dat de onderdelen door een droogloper een opneuker hebben gehad en om achteraf garantie te moeten geven is het verstandig de genoemde onderdelen te vervangen. wie zijn gat verbrand moet maar op die blaren zitten.bartsscooterservice schreef:Alles gaat kapot zonder olie, krukaslagers..big end lager drijfstang, tuimelaars en nokkenaslagers worden ook gesmeerd door de motorolie... ik draai zo af en toe wel eens aftapdoppen los waar er mischien nog 1 dopje motorolie uit het carter komtoo4load schreef:De vraag is natuurlijk ook wat er is vastgelopen. "De kleppen vastgelopen" is zeer onwaarschijnlijk, bij olietekort sterft ze zuiger en cylinder als eerst.
Hoe dan ook, kost een nieuwe kop minder dan 100 euro, met de pakkingen erbij. Als hij 350 euro wilt vragen om die kop te monteren moet je even vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is. Dat is in een uurtje geklaard, dus max een euro of 70 bovenop de prijs van de kop. Met 200 euro zou je wel klaar moeten zijn. En als je het de buurjongen laat doen kan het voor 100 euro bij wijze van spreken.
60-65 euro kop, pakking paar euro, rest montage/uren.. en nog btw , 350 is idioot idd.
Kleppen opnieuw inslijpen kan ook, maar een nieuw kop compleet is vandaag de dag goedkoper, omdat het minder uren kost.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Kymco
Een kop reviseren kan prima, alleen in het huidige economische klimaat is een compleet nieuwe kop erop doen uit de doos......goedkoper.1JanV schreef:Als dealer mag je geen risico lopen dat de onderdelen door een droogloper een opneuker hebben gehad en om achteraf garantie te moeten geven is het verstandig de genoemde onderdelen te vervangen. wie zijn gat verbrand moet maar op die blaren zitten.bartsscooterservice schreef:Alles gaat kapot zonder olie, krukaslagers..big end lager drijfstang, tuimelaars en nokkenaslagers worden ook gesmeerd door de motorolie... ik draai zo af en toe wel eens aftapdoppen los waar er mischien nog 1 dopje motorolie uit het carter komtoo4load schreef:De vraag is natuurlijk ook wat er is vastgelopen. "De kleppen vastgelopen" is zeer onwaarschijnlijk, bij olietekort sterft ze zuiger en cylinder als eerst.
Hoe dan ook, kost een nieuwe kop minder dan 100 euro, met de pakkingen erbij. Als hij 350 euro wilt vragen om die kop te monteren moet je even vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is. Dat is in een uurtje geklaard, dus max een euro of 70 bovenop de prijs van de kop. Met 200 euro zou je wel klaar moeten zijn. En als je het de buurjongen laat doen kan het voor 100 euro bij wijze van spreken.
60-65 euro kop, pakking paar euro, rest montage/uren.. en nog btw , 350 is idioot idd.
Kleppen opnieuw inslijpen kan ook, maar een nieuw kop compleet is vandaag de dag goedkoper, omdat het minder uren kost.
Re: Kymco
Beste Marinakl,
een bedrag van 450 euro vragen om vast gelopen kleppen te repareren is wel een hele berg met geld.
Daarnaast of jij schrijft het verkeerd op, of je fietsenmaker heeft het verkeerd uitgelegd, maar
olie wordt helemaal niet bij 500 kilometer ververst.
Als je het op prijs stelt wil ik om het geen wat ik hier vertel te maatstaven wel even een pagina uit het werkplaatshandboek plaatsen waarin volgens mij staat dat je olie pas +/- om de 3000km moet verversen.
Dat je het niveau van de olie-pijl-stok om de paar honderd kilometer even controleert en desnoods iets aanvult lijkt mij wel vanzelf sprekend.
Voor de rest best vervelend wat je hebt door gemaakt, en noem dat vooralsnog maar even gewoon
hele dikke pech die een ieder had kunnen gebeuren maar waar ik van mag hopen dat het niemand
gebeurd.
Overigens wel leuk om te lezen dat topic starter gelukkig tevreden is met het product, dit merk ik
nog even op om maar aan te geven dat het ook anders kan.
Mvg. WebEngine
p.s.
Marinakl ik dacht eerder dat mijn bericht vlak achter dat van jou aankwam maar merk nu dat er al een aantal heren/dames een pagina verder hadden gereageerd met ongeveer de zelfde strekking.
een bedrag van 450 euro vragen om vast gelopen kleppen te repareren is wel een hele berg met geld.
Daarnaast of jij schrijft het verkeerd op, of je fietsenmaker heeft het verkeerd uitgelegd, maar
olie wordt helemaal niet bij 500 kilometer ververst.
Als je het op prijs stelt wil ik om het geen wat ik hier vertel te maatstaven wel even een pagina uit het werkplaatshandboek plaatsen waarin volgens mij staat dat je olie pas +/- om de 3000km moet verversen.
Dat je het niveau van de olie-pijl-stok om de paar honderd kilometer even controleert en desnoods iets aanvult lijkt mij wel vanzelf sprekend.
Voor de rest best vervelend wat je hebt door gemaakt, en noem dat vooralsnog maar even gewoon
hele dikke pech die een ieder had kunnen gebeuren maar waar ik van mag hopen dat het niemand
gebeurd.
Overigens wel leuk om te lezen dat topic starter gelukkig tevreden is met het product, dit merk ik
nog even op om maar aan te geven dat het ook anders kan.
Mvg. WebEngine
p.s.
Marinakl ik dacht eerder dat mijn bericht vlak achter dat van jou aankwam maar merk nu dat er al een aantal heren/dames een pagina verder hadden gereageerd met ongeveer de zelfde strekking.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 mar 2014 20:49
Re: Kymco
hoe werk ik de KW van de kymco grand dink s50 omhoog wand hij weegt zo de kymco liefhebbers weten 132kg en hij heeft ontzettende moeite om een bult op te komen en aan gezien dat ik ook echt elke dag naar het werk toe aardig wat bulten heb en tunnels wil ik heb iets meer kracht geven iemand zij dat het met de loodjes moest maar is daar ook een site over dat je kan zien waar het zit en wat je dan moet doen
Re: Kymco
Je kan hem zeker krachtiger maken, maar dan stijgt de top ook tot 70+.
Wil je weten hoe, ga dan naar een echt scooter forum zoals scooterfreaks of scooterhulp.
Van die druiloren die je vertellen dat opvoeren niet mag heb je verder ook weinig aan. Nee je moet achteruit van de berg af rollen, dat is handig!
Wil je weten hoe, ga dan naar een echt scooter forum zoals scooterfreaks of scooterhulp.
Van die druiloren die je vertellen dat opvoeren niet mag heb je verder ook weinig aan. Nee je moet achteruit van de berg af rollen, dat is handig!
Re: Kymco
Nee, je moet op het fietspad van die druiloren tegenkomen met hun opgevoerde en stinkende scootertjes die je bijna van het fietspad afrijden omdat ze op he laatste moment nog even moeten inhalen of al toeterend achter je zitten omdat ze haast hebben. Dan zijn ze goed bezig.
Re: Kymco
Hallo allemaal,
Zit het een en ander over Kymco te lezen, ik rij zelf een New Dink 50 van 2008 staat meer dan 23000 km op de teller.
Nooit enig probleem gehad buiten noemenswaardige slijtage,wordt wel dealer onderhouden.
Er zijn mensen die zeuren dat dit of dat in China/Korea gemaakt is, ietsje verder kijken dat je neusje lang is!
Tegenwoordig is bijna alles wat je beet pakt made in China is, jaren terug was dat Japan, Taiwan enz enz.
Rijdt naast mijn scooter ook een jaar of 20/25 Koreaanse auto's nooit enig probleem gehad, maar ja wel dealer onderhouden!
Het is wel hoe ga je er mee om.
Zit het een en ander over Kymco te lezen, ik rij zelf een New Dink 50 van 2008 staat meer dan 23000 km op de teller.
Nooit enig probleem gehad buiten noemenswaardige slijtage,wordt wel dealer onderhouden.
Er zijn mensen die zeuren dat dit of dat in China/Korea gemaakt is, ietsje verder kijken dat je neusje lang is!
Tegenwoordig is bijna alles wat je beet pakt made in China is, jaren terug was dat Japan, Taiwan enz enz.
Rijdt naast mijn scooter ook een jaar of 20/25 Koreaanse auto's nooit enig probleem gehad, maar ja wel dealer onderhouden!
Het is wel hoe ga je er mee om.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 jun 2017 19:09
- Contacteer:
Re: Kymco
Ik kon het niet laten om te reageren. Ik ben helemaal verliefd op mijn Kymco GD uit 2007. De vorige eigenaar heeft hem jaren buiten laten staan, niet naar omgekeken. Ik heb hem vorig jaar overgekocht en ik rij er nu een jaar op en ik wil niets anders meer. Dit is een scooter die je kan vertrouwen en ik voel me er heel veilig op. Dat zegt ook wel wat.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Kymco
Ik denk dat TS na 4 jaar alweer toe is aan een nieuwe scooter.yvonne.jobse schreef:Ik kon het niet laten om te reageren. Ik ben helemaal verliefd op mijn Kymco GD uit 2007. De vorige eigenaar heeft hem jaren buiten laten staan, niet naar omgekeken. Ik heb hem vorig jaar overgekocht en ik rij er nu een jaar op en ik wil niets anders meer. Dit is een scooter die je kan vertrouwen en ik voel me er heel veilig op. Dat zegt ook wel wat.