LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mag een brommer geparkeerd worden op een auto parkeer vak ?
mag een brommer geparkeerd worden op een auto parkeer vak ?
Mag een brommer op een parkeer plaats geparkeerd worden waar auto's staan onder het mom van; Ik betaal ook wegenbelasting. Een brommer is toch geen motor voertuig
Re: mag een brommer geparkeerd worden op een auto parkeer vak ?
Nee natuurlijk mag dat niet. Zou lekker zijn dan kan iedereen zijn fiets ook wel op parkeerplaats neerzetten. En een brommer betaald geen wegenbelasting.
Hoezo stel je deze vraag??????
Hoezo stel je deze vraag??????
Bedankt voor je reactie
Ik kwam vanmiddag thuis en aangezien het overvol is bij ons in de straat, ivm verbouwingen, containers, was er nog een halve parkeerplaats te bemachtigen. Er stond nl een brommer geparkeerd dus ik vraag vriendelijk aan die jongen of hij misschien zijn brommer ergens anders wilde parkeren volgende keer, aangezien het niet voor brommers was. Kreeg een scheldkanonade op me af van hem, Leuk waar je kinderen bij staan, niet meer normaal en hij beweerde dus dat hij ook wegenbelasting betaalde en dus ook recht had op een parkeer plaats. Ik erom lachen want kon het me al niet voorstellen, maar hij bleef maar schelden dus dan ben ik er gauw klaar mee. ik heb zelf vroeger ook op een brommer gereden, maar heb dat ding ook nooit op een parkeerplaats voor auto's gezet.
Ik kwam vanmiddag thuis en aangezien het overvol is bij ons in de straat, ivm verbouwingen, containers, was er nog een halve parkeerplaats te bemachtigen. Er stond nl een brommer geparkeerd dus ik vraag vriendelijk aan die jongen of hij misschien zijn brommer ergens anders wilde parkeren volgende keer, aangezien het niet voor brommers was. Kreeg een scheldkanonade op me af van hem, Leuk waar je kinderen bij staan, niet meer normaal en hij beweerde dus dat hij ook wegenbelasting betaalde en dus ook recht had op een parkeer plaats. Ik erom lachen want kon het me al niet voorstellen, maar hij bleef maar schelden dus dan ben ik er gauw klaar mee. ik heb zelf vroeger ook op een brommer gereden, maar heb dat ding ook nooit op een parkeerplaats voor auto's gezet.
Laatst gewijzigd door kaars41 op 28 jun 2009 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je zou kunnen doen is de wijkagent via politiebureau bellen, en daar je probleem neerleggen.
Als hij inmiddels de scooter/brommer heeft weggehaald heeft het waarschijnlijk weing zin, maar voor de volgende keer, mocht dit meer gebeuren dan bel je de politie, om het voertuig van de parkeerplaats te laten verwijderen.
Los in ieder geval dit probleem niet zelf op, door de scooter/brommer zelf weg tehalen van de parkeerplaats, want dan heb jij weer een probleem.
Als hij inmiddels de scooter/brommer heeft weggehaald heeft het waarschijnlijk weing zin, maar voor de volgende keer, mocht dit meer gebeuren dan bel je de politie, om het voertuig van de parkeerplaats te laten verwijderen.
Los in ieder geval dit probleem niet zelf op, door de scooter/brommer zelf weg tehalen van de parkeerplaats, want dan heb jij weer een probleem.
Ja ik heb daar zelf ook al aan gedacht om dat maar te doen. Ze zijn een paar huizen verderop aan het verbouwen en als hij dan komt knalt ie maar die brommer ergens neer zonder na te denken en opzich ben ik ook niet zo moeilijk, maar werd hier even niet vrolijk van.
Bedankt.
Bedankt.
Kan ik me goed voorstellen.
Graag gedaan hoor
Graag gedaan hoor
beste mevrouw
ik zou het heel simpel houden
een brommer off ok wel een scooter
mag niet pakeren in een pakeer vak voor auto.s
dit staat ook in de wegen verkeerswet
en ook op google
een scooter rijder hoeft geen wegen belasting te betalen
dus laat uw niet gek maken
zo als mar al zegt zet hij zijn brommer er weer op
het verzoek doen bij deze persoon om deze wegte halen
doet deze persoon dat niet meld hem dat dat uw de politie zult bellen
kan ik uw zeggen dat deze hem weg haalt doet ie dat dan niet dan kan hem dat op een prent van 70 euro kosten
met viendelijke groeten rene
ik zou het heel simpel houden
een brommer off ok wel een scooter
mag niet pakeren in een pakeer vak voor auto.s
dit staat ook in de wegen verkeerswet
en ook op google
een scooter rijder hoeft geen wegen belasting te betalen
dus laat uw niet gek maken
zo als mar al zegt zet hij zijn brommer er weer op
het verzoek doen bij deze persoon om deze wegte halen
doet deze persoon dat niet meld hem dat dat uw de politie zult bellen
kan ik uw zeggen dat deze hem weg haalt doet ie dat dan niet dan kan hem dat op een prent van 70 euro kosten
met viendelijke groeten rene
Motoren mogen ook niet parkeren op een (betaald) parkeervak voor auto's.
Ook niet als ze een parkeerkaartje kopen. (betalen wel wegenbelasting.)
Ook niet als ze een parkeerkaartje kopen. (betalen wel wegenbelasting.)
De politie bellen omdat een scootertje op "uw" parkeerplaats staat?
Komop zeg, doe even volwassen!
C'est le ton qui fait la musique:
- probeer eens op een vriendelijke niet belerende manier uit te leggen/vragen dat de parkeerplek van de scooter niet handig is. (zonder er meteen 2 wetsartikelen of dreigementen over politie bij te halen.
Houd verder in gedachte dat iedereen de communicatie terug krijgt die hij/zij verdient.
Dus misschien kunt u zichzelf ook eens afvragen waarom u een grote bek terug kreeg op uw "verzoek" (of bevel?) in plaats van het probleem direct bij een andere partij neer te leggen.
Succes.
Komop zeg, doe even volwassen!
C'est le ton qui fait la musique:
- probeer eens op een vriendelijke niet belerende manier uit te leggen/vragen dat de parkeerplek van de scooter niet handig is. (zonder er meteen 2 wetsartikelen of dreigementen over politie bij te halen.
Houd verder in gedachte dat iedereen de communicatie terug krijgt die hij/zij verdient.
Dus misschien kunt u zichzelf ook eens afvragen waarom u een grote bek terug kreeg op uw "verzoek" (of bevel?) in plaats van het probleem direct bij een andere partij neer te leggen.
Succes.
Ik begrijp hieruit dat je niet het volledige verhaal gelezen hebt, echelon, Heb nl wel vriendelijk gevraagd of hij volgende keer die scooter ergens anders neer wilde zetten. Ik had mijn kinderen bij me dus uiteraard ga je dan niet uit je dak waar hun bij zijn.
En om nu gelijk een scheld kanonade af te vuren naar iemand......sommige mensen kunnen zich gewoon niet gedragen en nee het is niet MIJN parkeerplaats, Waar staat dat.....??heb ik niet beweerd
En om nu gelijk een scheld kanonade af te vuren naar iemand......sommige mensen kunnen zich gewoon niet gedragen en nee het is niet MIJN parkeerplaats, Waar staat dat.....??heb ik niet beweerd
Nogmaals, het meest eenvoudige is om de oorzaak van een conflict maar meteen bij de tegenpartij te droppen.
Ga eens na hoe u de communicatie zou kunnen verbeteren zonder tussenkomst van politie? En wat u zelf zou kunnen doen.
En verder: is er wel een alternatieve parkeerplaats voorhanden voor de scooter op ongeveer dezelfde locatie?
Zoja, wijs de scootterijder op deze plek....en zo nee dan heeft u pech....want de bestuurder zal zijn scooter ook ergens kwijt moeten natuurlijk.
Ga eens na hoe u de communicatie zou kunnen verbeteren zonder tussenkomst van politie? En wat u zelf zou kunnen doen.
En verder: is er wel een alternatieve parkeerplaats voorhanden voor de scooter op ongeveer dezelfde locatie?
Zoja, wijs de scootterijder op deze plek....en zo nee dan heeft u pech....want de bestuurder zal zijn scooter ook ergens kwijt moeten natuurlijk.
Ach ja de petjes generatie, denken de wijsheid in pacht te hebben maar weten eigenlijk niet eens waar Abraham de mosterd vandaan haalt. Een scooter mag geen parkeerplaats innemen en het wegenbelastingverhaal bestaat niet. Provoceren dat hebben ze al wel geleerd, hoe zou dat nou komen?
kaars41, laat je van de wijs brengen door dit soort mensen, die berichten maar half lezen, en denken dat andere meteen iets verkeerds hebben gedaan, als iemand gaat schelden. Als je tegenwoordig iets aan een jongere vraagd krijg je alleen maar een grote mond, en valt niet met ze te communiceren.
Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.
En daar gaat btw dit topic niet eens over. Sommige mensen kunnen schijnbaar slecht lezen.
Het topic ging over of een brommer op een parkeervak mag staan op de weg??????
En nee dit mag niet!! Want nogmaals een brommer betaald geen wegenbelasting, en moet de brommer gewoon op de stoep zetten.
Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.
En daar gaat btw dit topic niet eens over. Sommige mensen kunnen schijnbaar slecht lezen.
Het topic ging over of een brommer op een parkeervak mag staan op de weg??????
En nee dit mag niet!! Want nogmaals een brommer betaald geen wegenbelasting, en moet de brommer gewoon op de stoep zetten.
Nou Mar je slaat de spijker precies op zijn kop.
Vraag was idd alleen maar of een brommer een parkeerplaats kan gebruiken en er word gelijk geoordeeld dat ik de communicatie moet verbeteren. Schijnbaar heeft deze jongen helemaal niet geleerd om te communiceren anders was het niet zo uit de hand gelopen
en natuurlijk is er een alternatief voor hem om ergens anders te parkeren....wat dacht je van de achtertuin....... de voortuin....... de stoep
Dus ik denk dat deze topic wel klaar is zo onderhand, antwoord heb ik gekregen en kan hier iets mee.
Bedankt en tot de volgende discussie
Vraag was idd alleen maar of een brommer een parkeerplaats kan gebruiken en er word gelijk geoordeeld dat ik de communicatie moet verbeteren. Schijnbaar heeft deze jongen helemaal niet geleerd om te communiceren anders was het niet zo uit de hand gelopen
en natuurlijk is er een alternatief voor hem om ergens anders te parkeren....wat dacht je van de achtertuin....... de voortuin....... de stoep
Dus ik denk dat deze topic wel klaar is zo onderhand, antwoord heb ik gekregen en kan hier iets mee.
Bedankt en tot de volgende discussie