LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mobylette
Re: mobylette
gravedigger
Geplaatst op 09 Sep 2007 20:31 door gravedigger
________________________________________
^TS was heel duidelijk met zijn vraag of iemand iets weet over de Mobylette. Als hij een Sparta zou willen, had hij daar wel om gevraagd. #n nee, ik heb geen spat verstand van brommers en motoren. Kan jij zeggen dat je rond 1965 je slaapkamer vol had liggen met een uit elkaar gehaalde JLO motor? Die je vervolgens zelf opvoerdedoor een cilinder voorzichtig met pasta uit te slijpen? Ik heb er wel meer uit elkaar gehaald
Pasta je bedoelde FIM en olie op een glasplaat voor het vlakken van je cilinder blok.
Cilinder konden daarmee niet worden gehoond dit werd gedaan met een ratte staat om daarna de groeve met natschuurpapier kras vrij te maken.
Maar op jou sneert terug te komen deze vragen behoren niet hier.
Groeten Jan
Geplaatst op 09 Sep 2007 20:31 door gravedigger
________________________________________
^TS was heel duidelijk met zijn vraag of iemand iets weet over de Mobylette. Als hij een Sparta zou willen, had hij daar wel om gevraagd. #n nee, ik heb geen spat verstand van brommers en motoren. Kan jij zeggen dat je rond 1965 je slaapkamer vol had liggen met een uit elkaar gehaalde JLO motor? Die je vervolgens zelf opvoerdedoor een cilinder voorzichtig met pasta uit te slijpen? Ik heb er wel meer uit elkaar gehaald
Pasta je bedoelde FIM en olie op een glasplaat voor het vlakken van je cilinder blok.
Cilinder konden daarmee niet worden gehoond dit werd gedaan met een ratte staat om daarna de groeve met natschuurpapier kras vrij te maken.
Maar op jou sneert terug te komen deze vragen behoren niet hier.
Groeten Jan
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: mobylette
Ik heb het niet over Vim en olie of nog erger schuurpapier. SchuurPASTA. Verkrijgbaar in een doosje. En je schuurde het met je vingers. Juist om krassen te voorkomen.
Re: mobylette
Sorry, maar ik weet niet beter of er was toen nog geen schuurpasta (kleppenpasta).
Vandaar dat er eerst met vim en olie gewerkt werd daarna werd er een polijstblokje gebruikt. En uiteraard niet om krassen te makken of te wel natschuurpapier met een korrel? Weet ik niet meer werd door mijn bekende motorhandel aan geraden maar dat was TOEN, nu druk ik op een knopje en de frees /hoonmachine knapt het op.
Vandaar dat er eerst met vim en olie gewerkt werd daarna werd er een polijstblokje gebruikt. En uiteraard niet om krassen te makken of te wel natschuurpapier met een korrel? Weet ik niet meer werd door mijn bekende motorhandel aan geraden maar dat was TOEN, nu druk ik op een knopje en de frees /hoonmachine knapt het op.
Re: mobylette
[quote]Ik durf niet aan aan BMS.Purmerend te vragen hoe laat het is.
Gegarandeert dat hij dan precies de werking van een uurwerk uitlegt.
Hij geeft antwoorden uit de categorie "NICE TO KNOW BUT NO NEED TO KNOW".
Inderdaad je vraagt er dan toch ook om.[/quote]
Met dit antwoord geef je precies aan hoe slim je bent.
Niet dus.......
Gegarandeert dat hij dan precies de werking van een uurwerk uitlegt.
Hij geeft antwoorden uit de categorie "NICE TO KNOW BUT NO NEED TO KNOW".
Inderdaad je vraagt er dan toch ook om.[/quote]
Met dit antwoord geef je precies aan hoe slim je bent.
Niet dus.......
Re: mobylette
Geachte redactie van Trosrada.
Ik neem aan dat er regels zijn en die ook inhoudelijk elkaar niet mogen bejegenen op schrijven c.q. Beledigen.
Deze Melding van het plaatsen van een reactie – mobylette valt onder u verantwoording en dient deze aan te pakken.
NAK
Geplaatst op 10 Sep 2007 08:54 door NAK
________________________________________
Met dit antwoord geef je precies aan hoe slim je bent.
Niet dus.......
rea.Jan;Gezien de eerdere reactie over het gehelen forum (106 gedeponeerde reactie) is deze schrijver negatief en geeft inhoudelijk geen advies.
Indien er een normale discussie ontstaat, dient deze op een volwassen manier te worden gevoerd.
Ik probeer daar te helpen dat mogelijk is met eerlijke uitleg zonder korte stompzinnige regels. Mocht u anders van mening zijn trek ik mij van u forum terug.
Vriendelijke groeten Jan
Ik neem aan dat er regels zijn en die ook inhoudelijk elkaar niet mogen bejegenen op schrijven c.q. Beledigen.
Deze Melding van het plaatsen van een reactie – mobylette valt onder u verantwoording en dient deze aan te pakken.
NAK
Geplaatst op 10 Sep 2007 08:54 door NAK
________________________________________
Ik durf niet aan aan BMS.Purmerend te vragen hoe laat het is.
Gegarandeert dat hij dan precies de werking van een uurwerk uitlegt.
Hij geeft antwoorden uit de categorie "NICE TO KNOW BUT NO NEED TO KNOW".
Inderdaad je vraagt er dan toch ook om.
Met dit antwoord geef je precies aan hoe slim je bent.
Niet dus.......
rea.Jan;Gezien de eerdere reactie over het gehelen forum (106 gedeponeerde reactie) is deze schrijver negatief en geeft inhoudelijk geen advies.
Indien er een normale discussie ontstaat, dient deze op een volwassen manier te worden gevoerd.
Ik probeer daar te helpen dat mogelijk is met eerlijke uitleg zonder korte stompzinnige regels. Mocht u anders van mening zijn trek ik mij van u forum terug.
Vriendelijke groeten Jan
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 16 sep 2007 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: mobylette
Dat zal een heel gemis zijn voor Radar Jan
Re: mobylette
Dit had ik wel verwacht of Julie twee zijn een of Julie zitten naast elkaar.
Julie twee hebben identieke schrijf wijzen en opmerkingen.
Groeten Jan
Julie twee hebben identieke schrijf wijzen en opmerkingen.
Groeten Jan
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: mobylette
Dat heb je goed opgemerkt Jan.
Zullen we het maar toegeven NAK?
Zullen we het maar toegeven NAK?
Re: mobylette
Wat moeten we toegeven gravedigger????
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: mobylette
Dat we broertjes zijn Hij is 14 en ik 15.
Re: mobylette
Ik lees dit topic al een poosje mee.
Vond het vanaf het begin wel jammer dat bms reclame maakte.
Edoch weet deze persoon wel degelijk waar hij/zij het over heeft.
En is zeker een aanwinst op dit forum.
Enne mijn mobieletje met snaar en rol aandrijving kon maar liefst 60 kmh per uur halen.
Gewoon met de ouderwetse vijl en een boor om de carb wat uit te boren.
groet T
Vond het vanaf het begin wel jammer dat bms reclame maakte.
Edoch weet deze persoon wel degelijk waar hij/zij het over heeft.
En is zeker een aanwinst op dit forum.
Enne mijn mobieletje met snaar en rol aandrijving kon maar liefst 60 kmh per uur halen.
Gewoon met de ouderwetse vijl en een boor om de carb wat uit te boren.
groet T
Re: mobylette
Okééééééé gravedigger, maar daar moeten we niet mee te koop lopen hoor, want anders wordt het tegen ons gebruikt
Re: mobylette
Gezien de eerdere reactie over het gele forum (106 gedeponeerde reactie) is deze schrijver negatief en geeft inhoudelijk geen advies.
Welke 106 reacties op welk gele forum praat jij over?
Ik verwijs alleen maar even naar onderstaande bijdrage.
Dat was namelijk mijn advies.
Maar ja, als jij alleen maar je eigen verhaal voor ogen hebt zie je zoiets natuurlijk niet.
Geplaatst op 23 Aug 2007 20:46 door NAK
brasseur
Kijk eens via Google, daar zijn clubs en verzamelaars genoeg.
Misschien dat zij je verder kunnen helpen.
Naar boven
Re: mobylette
Dank je Toolboy
De reclame is niet mijn bedoeling alleen geef ik hiermee aan dat (wat ik niet mag zeggen) kennis in huis is.
Mijn naam van het bedrijf is als oké beschouwd door TrosRadar.
En reclame is nog niet zo erg als dat er nu mensen op verkeerd been wordt geset, de reactie van leeftijd 14 en 15 bewijst hun kinderachtige persoonlijkheid.
“Naar Alle Kanten” is toch niet zo kleffer als hij laat doorschemeren, dat is weer jammer voor het onderbouwen van zijn reacties, met 106 wordt bedoeld (indien je meer leest in het forum) jou redacties.
En grafdichter doet hierin lekker mee, heeft zijn broeder gevonden.
Kijk er zijn mensen die het leuk vinden hun persoonlijkheid in ervaring te delen met andere, maar er zijn ook mensen die iets willen zeggen omdat deze in de maatschappij niets waar kunnen maken. Wellicht zijn dit van die trekkers in plaats van werkers.
Maar goed het legt niet in mijn aard iemand uit te lachen, te beschuldigen, te bekritiseren.
Ik ben persoonlijk te bezoeken, mijn adres is al diverse malen genoemd, (mag geen reclame maken) kun je van de andere niet zeggen.
Groeten Jan
De reclame is niet mijn bedoeling alleen geef ik hiermee aan dat (wat ik niet mag zeggen) kennis in huis is.
Mijn naam van het bedrijf is als oké beschouwd door TrosRadar.
En reclame is nog niet zo erg als dat er nu mensen op verkeerd been wordt geset, de reactie van leeftijd 14 en 15 bewijst hun kinderachtige persoonlijkheid.
“Naar Alle Kanten” is toch niet zo kleffer als hij laat doorschemeren, dat is weer jammer voor het onderbouwen van zijn reacties, met 106 wordt bedoeld (indien je meer leest in het forum) jou redacties.
En grafdichter doet hierin lekker mee, heeft zijn broeder gevonden.
Kijk er zijn mensen die het leuk vinden hun persoonlijkheid in ervaring te delen met andere, maar er zijn ook mensen die iets willen zeggen omdat deze in de maatschappij niets waar kunnen maken. Wellicht zijn dit van die trekkers in plaats van werkers.
Maar goed het legt niet in mijn aard iemand uit te lachen, te beschuldigen, te bekritiseren.
Ik ben persoonlijk te bezoeken, mijn adres is al diverse malen genoemd, (mag geen reclame maken) kun je van de andere niet zeggen.
Groeten Jan
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: mobylette
Die Mobyilette toch!
Heer Purmerend,
Er was toch die vraag voor een Mobylette?
Waarom dan elkaar hier in de haren vliegen terwijl er gewoon de opmerking mijnerzijds was dat een Mobylette géén Sparta was!!
Bovendien trekt u zaken uit zijn verband!
De eerste DAF-personenwagen (die met die bretels) was voor het eerst te zien in die Oude RAI maar die eerste Mobilette waar ik op proef mocht rijden was wel degelijk in die nieuwe RAI !!
En met motoren geknoeid vroeger?
Welnu, dan moet u Casper (Cassie) Smit hebben gekend.
De Frits Selling die op het Weesperplein zat.
Rudi Boom die meermalen Nederlands Kampioen werd met Mortorcross.
Moet u ook de CZ en die JAWA uit elkaar hebben gehaald en nieuwe pakkingen gemaakt van dat kantoorpapier waar werktekeningen op werden gemaakt en met vloeibare pakking zo'n blokje dicht werd gemaakt.
Moet u ook na het kop afvlakken toch ook de inlaat tussen carburateur en cylinder hebben laten polijsten of verchromen.
Heeft u ook kennelijk zelf met een Villier-moter en een flink "zaagblad"achter aan Trial hebben gedaan op "de Ruige hoek".
Heefrt u wellicht ook de MCC Amsterdam meegemaakt met zijn crossterrein naast de Sloterplas met die nare 'Jantje Hoek-bult'zo genoemd omdat Jan Hoek er zo hard overheen ging dat hij na die heuvel met zijn kaak op de voorvork knalde en naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd.
En Ja, ik heb zo'n Cyclemaster gehad met rubber voorvering.
Is dit genoeg om bewezen te hebben dat ik niet uit mijn nek zit te l * l l * n ?
Ik heb u helemaal niet willen beledigen.
Doe dit dan ook niet naar mij toe!!
Een excuus is toch het minste wat u hier zou kunnen plaatsen!!
Maar een Mobylette is altijd een Kaptein Mobylette geweest en nooit anders!!
Heer Purmerend,
Er was toch die vraag voor een Mobylette?
Waarom dan elkaar hier in de haren vliegen terwijl er gewoon de opmerking mijnerzijds was dat een Mobylette géén Sparta was!!
Bovendien trekt u zaken uit zijn verband!
De eerste DAF-personenwagen (die met die bretels) was voor het eerst te zien in die Oude RAI maar die eerste Mobilette waar ik op proef mocht rijden was wel degelijk in die nieuwe RAI !!
En met motoren geknoeid vroeger?
Welnu, dan moet u Casper (Cassie) Smit hebben gekend.
De Frits Selling die op het Weesperplein zat.
Rudi Boom die meermalen Nederlands Kampioen werd met Mortorcross.
Moet u ook de CZ en die JAWA uit elkaar hebben gehaald en nieuwe pakkingen gemaakt van dat kantoorpapier waar werktekeningen op werden gemaakt en met vloeibare pakking zo'n blokje dicht werd gemaakt.
Moet u ook na het kop afvlakken toch ook de inlaat tussen carburateur en cylinder hebben laten polijsten of verchromen.
Heeft u ook kennelijk zelf met een Villier-moter en een flink "zaagblad"achter aan Trial hebben gedaan op "de Ruige hoek".
Heefrt u wellicht ook de MCC Amsterdam meegemaakt met zijn crossterrein naast de Sloterplas met die nare 'Jantje Hoek-bult'zo genoemd omdat Jan Hoek er zo hard overheen ging dat hij na die heuvel met zijn kaak op de voorvork knalde en naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd.
En Ja, ik heb zo'n Cyclemaster gehad met rubber voorvering.
Is dit genoeg om bewezen te hebben dat ik niet uit mijn nek zit te l * l l * n ?
Ik heb u helemaal niet willen beledigen.
Doe dit dan ook niet naar mij toe!!
Een excuus is toch het minste wat u hier zou kunnen plaatsen!!
Maar een Mobylette is altijd een Kaptein Mobylette geweest en nooit anders!!
Re: mobylette
Die Mobyilette toch!
Heer Purmerend,
Er was toch die vraag voor een Mobylette?
Re; Ja
Waarom dan elkaar hier in de haren vliegen terwijl er gewoon de opmerking mijnerzijds was dat een Mobylette géén Sparta was!! Re;Kan ik niks aan doen.
Bovendien trekt u zaken uit zijn verband!
De eerste DAF-personenwagen (die met die bretels) was voor het eerst te zien in die Oude RAI maar die eerste Mobilette waar ik op proef mocht rijden was wel degelijk in die nieuwe RAI !! Re; Plusminus 1963
En met motoren geknoeid vroeger?
Welnu, dan moet u Casper (Cassie) Smit hebben gekend. Re; Ja
De Frits Selling die op het Weesperplein zat. Re; ja zeker daar kocht ik mijn eerste straat motor de Atlar twin
Rudi Boom die meermalen Nederlands Kampioen werd met Mortorcross. Re, Ja ik heb met hem mogen helpen bij tranig. Samen met Ruud
Moet u ook de CZ en die JAWA uit elkaar hebben gehaald en nieuwe pakkingen gemaakt van dat kantoorpapier waar werktekeningen op werden gemaakt en met vloeibare pakking zo'n blokje dicht werd gemaakt.
Moet u ook na het kop afvlakken toch ook de inlaat tussen carburateur en cylinder hebben laten polijsten of verchromen.
Heeft u ook kennelijk zelf met een Villier-moter en een flink "zaagblad"achter aan Trial hebben gedaan op "de Ruige hoek". Re;Klopt
Heeft u wellicht ook de MCC Amsterdam meegemaakt met zijn crossterrein naast de Sloterplas
Met die nare 'Jantje Hoek-bult'zo genoemd omdat Jan Hoek er zo hard overheen ging dat hij na die heuvel met zijn kaak op de voorvork knalde en naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd. Re; Jawel. Kunnen wij elkaar Soms?
Is dit genoeg om bewezen te hebben dat ik niet uit mijn nek zit te l * l l * n ? Re; Kano dit zal je van mij niet horen dat is een tekst van een ander.
Ik heb u helemaal niet willen beledigen.
Doe dit dan ook niet naar mij toe!!
Een excuus is toch het minste wat u hier zou kunnen plaatsen!! Re; was al gedaan ik heb per ongeluk u naam gebruikt zie verontschuldiging
Geplaatst op 09 Sep 2007 20:19 door BMS.Purmerend
________________________________________
Soory was niet de bedoeling de naam grootvader te plaatsen
Ik zelf woonde op de Cornelistroostplein op de hoek nr 2
Groeten jan
Heer Purmerend,
Er was toch die vraag voor een Mobylette?
Re; Ja
Waarom dan elkaar hier in de haren vliegen terwijl er gewoon de opmerking mijnerzijds was dat een Mobylette géén Sparta was!! Re;Kan ik niks aan doen.
Bovendien trekt u zaken uit zijn verband!
De eerste DAF-personenwagen (die met die bretels) was voor het eerst te zien in die Oude RAI maar die eerste Mobilette waar ik op proef mocht rijden was wel degelijk in die nieuwe RAI !! Re; Plusminus 1963
En met motoren geknoeid vroeger?
Welnu, dan moet u Casper (Cassie) Smit hebben gekend. Re; Ja
De Frits Selling die op het Weesperplein zat. Re; ja zeker daar kocht ik mijn eerste straat motor de Atlar twin
Rudi Boom die meermalen Nederlands Kampioen werd met Mortorcross. Re, Ja ik heb met hem mogen helpen bij tranig. Samen met Ruud
Moet u ook de CZ en die JAWA uit elkaar hebben gehaald en nieuwe pakkingen gemaakt van dat kantoorpapier waar werktekeningen op werden gemaakt en met vloeibare pakking zo'n blokje dicht werd gemaakt.
Moet u ook na het kop afvlakken toch ook de inlaat tussen carburateur en cylinder hebben laten polijsten of verchromen.
Heeft u ook kennelijk zelf met een Villier-moter en een flink "zaagblad"achter aan Trial hebben gedaan op "de Ruige hoek". Re;Klopt
Heeft u wellicht ook de MCC Amsterdam meegemaakt met zijn crossterrein naast de Sloterplas
Met die nare 'Jantje Hoek-bult'zo genoemd omdat Jan Hoek er zo hard overheen ging dat hij na die heuvel met zijn kaak op de voorvork knalde en naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd. Re; Jawel. Kunnen wij elkaar Soms?
Is dit genoeg om bewezen te hebben dat ik niet uit mijn nek zit te l * l l * n ? Re; Kano dit zal je van mij niet horen dat is een tekst van een ander.
Ik heb u helemaal niet willen beledigen.
Doe dit dan ook niet naar mij toe!!
Een excuus is toch het minste wat u hier zou kunnen plaatsen!! Re; was al gedaan ik heb per ongeluk u naam gebruikt zie verontschuldiging
Geplaatst op 09 Sep 2007 20:19 door BMS.Purmerend
________________________________________
Soory was niet de bedoeling de naam grootvader te plaatsen
Ik zelf woonde op de Cornelistroostplein op de hoek nr 2
Groeten jan
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: mobylette
Dat was idd recht tegenover de oude RAI.
Kano: als jij weet van het crossterrein bij de sloterplas, moet je ook weten dat er gecrossed werd met brommers op de toen nog bestaande ringdijk bij de Haarlemmerweg waar nu de A10 ligt. De tuinsteden waren og in aanbouw! (of bedoelde je dat soms mer Ruige Hoek)
Kano: als jij weet van het crossterrein bij de sloterplas, moet je ook weten dat er gecrossed werd met brommers op de toen nog bestaande ringdijk bij de Haarlemmerweg waar nu de A10 ligt. De tuinsteden waren og in aanbouw! (of bedoelde je dat soms mer Ruige Hoek)
Re: mobylette
Mmm als wij zo doorgaan kunnen wij elkaar alle maal zal toch te gek worden zeg.
Op de ringdijk is het crossen ontstaan door bewoners van de woon boten met namen Ravenstein, Scholten, Grade, Bennie werd naar het VU afgevoerd doordat er met onze motor met bak over een beton vlechtmat gereden werd, de mat kromde zich om de bak en een val partij was het gevolg Bennie hat een Snee van zijn pols tot elleboog.
Het weeshuis was er toen nog maar net.
Op de auto sloperij tegen het spoor werkte ik.
Al meer werd er op de ringdijk gereden waardoor wij eigenlijk meer naar de nieuwe RAI toe trokken.
Op de ringdijk is het crossen ontstaan door bewoners van de woon boten met namen Ravenstein, Scholten, Grade, Bennie werd naar het VU afgevoerd doordat er met onze motor met bak over een beton vlechtmat gereden werd, de mat kromde zich om de bak en een val partij was het gevolg Bennie hat een Snee van zijn pols tot elleboog.
Het weeshuis was er toen nog maar net.
Op de auto sloperij tegen het spoor werkte ik.
Al meer werd er op de ringdijk gereden waardoor wij eigenlijk meer naar de nieuwe RAI toe trokken.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: mobylette
Ik denk dat jij over een ander stuk van de dijk praat Jan. Ik heb het over de Haarlemmerweg en daar was echt geen weeshuis.