LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moet je betalen voor een scooter die niet gerepareerd is ??

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: moet je betalen voor een scooter die niet gerepareerd is ??

Ongelezen bericht door weetnietveel »

1JanV schreef: weetikveel nee dus. Slaat nergens op, waarom zou een 15 jarige geen brommer mogen hebben de brommer zal zo en zoal op de naam van een ander staan, ik had op mijn 11e al motorfietsen die ik ombouwde voor de Cross op de ringdijk van Amsterdam. het gaat hier om een vraag of de rekening terecht is :wink:
Okee op die manier kan het wel, maar als je de openingspost gewoon leest zoals het er staat, staat er dat de kapjes vervangen werden en de vraag aan de monteur om deze kapjes weer aan de praat te krijgen. En dat is natuurlijk flauwekul. Maar okee, misschien heeft ts het probleem wat onhandig omschreven en ging het om het knipperlicht.
Dan zou ik ook zeggen; de monteur heeft toegezegd dat het gemaakt kon worden en dan moeten ze het ook doen.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: moet je betalen voor een scooter die niet gerepareerd is ??

Ongelezen bericht door 1JanV »

snuffel1 schreef:Maar toch die 35 euro kosten kan nooit een reparatiebedrag zijn want dan was de boel wel hersteld geweest. Wat betreft verhalen van topicstarters komen we veel vaker bedrogen uit want menigeen verteld niet het hele verhaal.
dat zijn jou worden. afhankelijk welk uurloon er wordt gebruikt ben ik van mening indien je geen verstand van gebruiksnamen c.q. omschrijving weet komt het onhandig over maar dan ook begrijpelijk dat je dan maar naar een dealer gaat.
Indien het uurloon 35 euro is wat ik niet denk kom je niet weg als je iets verder moet graven naar de oorzaak van het niet willen knipperen. dus neem ik aan dat het een half uurloon is. als je de stuurspoiler gedeelte moet weg halen waar de RAW in zitten kun je dat binnen een half uur en zal je als snel tot inzicht komen waar de bedrading heen gaat.
Zit de bedrading goed, maar hebt daar geen prik, zal je verder moeten gaar dus als eerste naar de RAW regelaar indien deze is vervangen en je hebt nog geen prik zal je stroom moeten gaan meten dan is er ergens een draadbreuk, dan is het verstandig eerst met de eigenaar te gaan bellen omdat dit gewoon drie uur werk kan worden, dus even uitgesloten dat de TS te hier niet vermeld heeft maar ook niet is medegedeeld maar de dealer daarin geen zin heeft kun je niets rekenen. Ik stop hier mee omdat het een en ander ontbreekt om zomaar als rechter op die stoel te gaan zitten. :wink:

M.Kop
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2014 10:08

Re: moet je betalen voor een scooter die niet gerepareerd is ??

Ongelezen bericht door M.Kop »

:( Niet repareren, wel betalen.....
In december 2013 sloeg de motor van mijn scooter Piaggio Fly 50 steeds af wanneer ik moest afremmen, bij een stoplicht bijvoorbeeld.
Hierna heb ik geregeld mijn scooter naar Piet Hordijk gebracht, waarvan ik 5 x een rekening heb mogen betalen, er is van alles vervangen, er is zelfs 2 keer een nieuwe bobine geplaatst en mijn scooter reed plots 15 kilometer harder dan wettelijk toegestaan en de motor sloeg nog steeds af bij het stoplicht.
Na de laatste reparatie had de monteur een schroef niet goed aangedraaid, waardoor ik na 15 minuten rijden weer met pech langs de weg stilstond. Weer heb ik mijn scooter voor 35 euro op moeten laten halen om hem voor de zoveelste keer te moeten laten repareren.
Reactie van Piet Hordijk hierop: "Een foutje bij ons kan gebeuren, maar de extra kosten die u hiervoor hebt moeten maken om de scooter weer terug te brengen mag u zelf betalen !"

Dit deed voor ons de deur dicht: Nooit meer naar Piet Hordijk !
Inmiddels is de scooter naar een andere scooter reparateur (in Kralingen ) gebracht, deze heeft de bobine die Piet Hordijk geplaatst had vervangen voor een bobine van een goed merk, en mijn scooter rijdt eindelijk weer prima, als vanouds :P binnen de wettelijk toegestane snelheid en hij slaat niet meer af bij het stoplicht.

Het is voor ons lastig te bewijzen dat wij veel onnodige kosten hebben moeten maken bij Piet Hordijk, maar wij zijn ervan overtuigd dat dit wel gebeurd is .

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: moet je betalen voor een scooter die niet gerepareerd is ??

Ongelezen bericht door 1JanV »

M.Kop schreef::( Niet repareren, wel betalen.....
In december 2013 sloeg de motor van mijn scooter Piaggio Fly 50 steeds af wanneer ik moest afremmen, bij een stoplicht bijvoorbeeld.
Hierna heb ik geregeld mijn scooter naar Piet Hordijk gebracht, waarvan ik 5 x een rekening heb mogen betalen, er is van alles vervangen, er is zelfs 2 keer een nieuwe bobine geplaatst en mijn scooter reed plots 15 kilometer harder dan wettelijk toegestaan en de motor sloeg nog steeds af bij het stoplicht.
Na de laatste reparatie had de monteur een schroef niet goed aangedraaid, waardoor ik na 15 minuten rijden weer met pech langs de weg stilstond. Weer heb ik mijn scooter voor 35 euro op moeten laten halen om hem voor de zoveelste keer te moeten laten repareren.
Reactie van Piet Hordijk hierop: "Een foutje bij ons kan gebeuren, maar de extra kosten die u hiervoor hebt moeten maken om de scooter weer terug te brengen mag u zelf betalen !"

Dit deed voor ons de deur dicht: Nooit meer naar Piet Hordijk !
Inmiddels is de scooter naar een andere scooter reparateur (in Kralingen ) gebracht, deze heeft de bobine die Piet Hordijk geplaatst had vervangen voor een bobine van een goed merk, en mijn scooter rijdt eindelijk weer prima, als vanouds :P binnen de wettelijk toegestane snelheid en hij slaat niet meer af bij het stoplicht.

Het is voor ons lastig te bewijzen dat wij veel onnodige kosten hebben moeten maken bij Piet Hordijk, maar wij zijn ervan overtuigd dat dit wel gebeurd is .
piet kenende komt dit verhaal mijn vreemd over. en ja als je moet betalen is dat na mijn idee wel gewoon. transport kan service zijn maar is normaal als je daarvoor moet betalen. vaak staat er in de voorwaarde dat transportvervoer niet onder de garantie valt. Piet doet er verstandig aan deze openbaar te vermelden op zijn website maar ook in zijn facturen. ons de vraag welke afspraken er gemaakt zijn. is het originele onderdeel ter spraken geweest of moesten de kosten laag blijven door vervanging van imitatie. zijn er nog veel meer vragen waar Piet eigenlijk zelf verhaal om moet vragen omdat na mijn gevoel Piet hier onrecht word aan gedaan. begrijp mij niet verkeerd ik kan Piet (zakelijk) en dit is niet zijn stijl van werken.

m-co
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2014 12:40

Re: moet je betalen voor een scooter die niet gerepareerd is ??

Ongelezen bericht door m-co »

Na slechte ervaringen te hebben gehad met [persoonsgegevens verwijderd], kwam ik op deze forum terecht. Ik wil ook mijn ervaring delen, zodat andere mensen gewaarschuwd zijn.

Ik bracht bij scooter bij Hordijk, omdat hij al meerdere malen niet wilde starten (nadat ik het bij hem heb laten afvoeren). Marcel, de huidige eignenaar belde me op om te zeggen dat de zuiger en de keerringen vervangen moesten worden. Het zou ongeveer 200 tot 250 euro kosten. Ik heb met mijn stomme hoofd de go-ahead gegeven.

Omdat er een paar dagen voorbij gingen, besloot ik hem te bellen om te kijken hoe het er voor staat. Het was klaar. OK, dus ik er heen. De factuur was 298 euro en hij had er 4,5 uur aan gezeten. Ik was daar al verbaasd over, maar ik heb betaald. Hij gaf aan dat de scooter niet zo lekker reed en dat ik voor de zekerheid T2 olie bij de benzine moest toevoegen.

Ik was nog niet eens 10 minuten weg of de scooter slaat adrupt af. Dit gebeurde meerdere malen totdat ik weer bij Hordijk was aangekomen. Hij gaf toe dat er misschien een ander soort bougie in moest en dat het over twee dagen binnen zou hebben.

Na twee dagen had ik niks van hem gehoord dus ik ben net voor sluitings tijd er heen gegaan. Hij zei dat het niet aan de bougie lag en dat hij de T2 olie aan het verwijderen was omdat er waarschijnlijk foute olie in zat. Ik was verbaasd dat hij me er niet over had geïnformeerd en we raakten in een heftige discussie daarover, ook omdat ik de 2takt olie theorie onzin vond. Ik ben zonder uitkomst of afspraken weg gegaan omdat het allemaal zo hoog opliep.

De volgende ochtend besloot ik hem gelijk te bellen. Hij begon gelijk het gesprek met het me te vertellen dat hij de hele dag er aan had gezeten, dat er verkeerde olie in zat en dat hij de hele motor uit elkaar moest halen en opnieuw de zuiger moest vervangen. Hij vroeg steeds hoe ik de situatie van de extra werktijd ging oplossen. Ik oplossen?!?! Uiteindelijk zei hij dat ik 250euro voor de reparatie moest betalen. Ik gaf aan dat hij me niet had geïnformeerd erover. Hij had me moeten bellen als hij zo'n grote reparatie ging doen, zodat ik kon beslissen of ik dat wilde of niet. Ik zei dat ik het geld niet had. Toen zei hij dat hij er 125 euro van wilde maken.

Ik ben nog naar de winkel gegaan, weer flink gediscussieerd. Had eerst besloten om niet te betalen en kreeg de scooter niet mee. Uiteindelijk de scooter een paar dagen toch opgehaald en betaald.

Ik heb onwijs spijt dat ik 1. de scooter naar hem heb toegebracht, 2. dat ik niet gelijk de scooter bij de eerste mankement (na het afvoeren) ergens anders had gebracht 3. dat ik uiteindelijk ook de 125 euro heb betaald want later reed de scooter weer niet en heeft iemand anders weer een nieuwe zuiger en cylinder van 160 euro moeten installeren (heeft hij in 30 minuten gedaan) en 4. niet de forums van te voren heb gelezen, want de klachten die ik online lees over Hordijk zijn echt. Ik herken Marcel's gedrag in alle klachten die terug te lezen zijn.

Vandaar dat ik mijn ervaring toevoeg, om er voor te zorgen dat andere gewaarschuwd zijn en gewoon naar een andere scooter bedrijf gaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2014 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Gesloten