LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Morgen rechtszaak boetes onverzekerde scooter

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
missstar1988

Morgen rechtszaak boetes onverzekerde scooter

Ongelezen bericht door missstar1988 »

Ik heb hier al veel soortgelijke topics gelezen over boetes met betrekking tot scooters/brommers die onverzekerd zijn, maar ik ben er zelf niet veel wijzer uit geworden.

Mijn moeder heeft ook te maken met deze boetes. Ze heeft een paar jaar geleden een scooter weggedaan naar mensen die ze via via kende en die hebben de scooter enige tijd daarna naar de schroothoop gebracht.
In die tijd heeft mijn moeder een boete ontvangen, over dat deze scooter onverzekerd was. Omdat ze deze had weggedaan, had ze er niet verder bij nagedacht dat ze toch actie moest ondernemen.
Nu ga ik niet de hele situatie uitgebreid beschrijven, maar het komt erop neer dat de boete opgelopen is naar iets van 996 euro en er uiteindelijk nog twee boetes volgden, die nu ook opgelopen zijn naar 996 euro.
Ze is heel dom geweest, wat betreft haar alertheid en dergelijke, maar ze zit ook al enige tijd onder bewind.

Vorig jaar kerst hebben we één boete gezamenlijk met de familie voor haar kunnen betalen, toen in de wetenschap dat er maar één opgelopen boete was. Toen we eenmaal betaalden kregen we te horen dat er nog twee boetes openstaan voor precies dezelfde kwestie. Hier wist mijn moeder helemaal niks van af en ook haar bewindvoerder was hier niet van op de hoogte.

Morgen heeft ze de rechtszaak en ik ga mee (geen idee of ik mee naar binnen mag en iets kan betekenen). Ik vraag me af of we nog iets kunnen doen, zoveel mogelijk in het voordeel van mijn moeder?
Ze heeft geen geld om de boetes te betalen (haar familie ook niet meer).
Wel heeft ze aan haar bewindvoerder gevraagd of deze ook aanwezig kan zijn, maar hier heeft ze geen reactie op gekregen.

Is er iemand die weet of er een kans is dat de andere twee boetes kwijtgescholden worden (ook omdat er één al volledig betaald is). Of wat er waarschijnlijk besloten zal worden?

berndv

Re: Morgen rechtszaak boetes onverzekerde scooter

Ongelezen bericht door berndv »

missstar1988 schreef: Mijn moeder heeft ook te maken met deze boetes. Ze heeft een paar jaar geleden een scooter weggedaan naar mensen die ze via via kende en die hebben de scooter enige tijd daarna naar de schroothoop gebracht.
In die tijd heeft mijn moeder een boete ontvangen, over dat deze scooter onverzekerd was. Omdat ze deze had weggedaan, had ze er niet verder bij nagedacht dat ze toch actie moest ondernemen.
Lastige situatie inderdaad. Scooter zal dus niet overgeschreven zijn op naam van de nieuwe eigenaren. Op zich dan nog een geluk dat het hierbij gebleven is. Een geluk dat de nieuwe eigenaren geen boetes hebben gemaakt of erger nog, ongelukken veroorzaakt. Uw moeder was dan nog verantwoordelijk ook.
missstar1988 schreef: Morgen heeft ze de rechtszaak en ik ga mee (geen idee of ik mee naar binnen mag en iets kan betekenen). Ik vraag me af of we nog iets kunnen doen, zoveel mogelijk in het voordeel van mijn moeder?
Ze heeft geen geld om de boetes te betalen (haar familie ook niet meer).
Wel heeft ze aan haar bewindvoerder gevraagd of deze ook aanwezig kan zijn, maar hier heeft ze geen reactie op gekregen.

Is er iemand die weet of er een kans is dat de andere twee boetes kwijtgescholden worden (ook omdat er één al volledig betaald is). Of wat er waarschijnlijk besloten zal worden?
Heeft ze ook iemand die voor haar het woord doet? Iemand die juridisch onderlegd is ofzo? Zo niet schat ik de kans op kwijtschelding niet heel hoog in. Ik heb wel eens verhalen gehoord over vermindering, helemaal bij verhogingen. Aan de andere kant heeft uw moeder na 1 boete geen actie ondernomen om het probleem ter verhelpen. Lastig. Ben wel benieuwd naar de uitkomst en hoop op het beste. Maar ik zou zeggen, houd rekening met het ergste.

Mocht u een dergelijk probleem weer tegenkomen, zorg dan in ieder geval voor een advocaat of iets dergelijks. Er zijn regelingen waardoor u maar ongeveer 150 euro zelf hoeft te betalen.

missstar1988

Ongelezen bericht door missstar1988 »

Bedankt voor de snelle reactie @berndv. Mijn moeder heeft uiteindelijk wel de scooter laten uitschrijven, al is dit natuurlijk veel te laat geweest (ik weet niet precies wanneer). Inderdaad een geluk bij een ongeluk dat het niet nóg erger uit de hand is gelopen..
Er is verder niemand die het woord voor haar kan doen, helaas. Wel neem ik morgenochtend alles nog even goed door met mijn moeder, zodat ze zich op bepaalde punten hopelijk nog kan verdedigen.
We zullen het gaan zien..

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

u bent veel te laat met uw hulpverzoek. U of uw moeder hadden hulp moeten vragen bij het juridisch loket!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

En, is er al nieuws?

Gesloten