LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Motor vervangen Sparta ION GLS 2009

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Suikertje87

Motor vervangen Sparta ION GLS 2009

Ongelezen bericht door Suikertje87 »

Ik heb in december 2009 een Sparta ION GLS gekocht bij mijn lokale fietsenzaak.
Altijd met veel plezier op gefietst en zeer tevreden over.
Nu wilde ik eerste paasdag een fietstochtje gaan maken met de doggyride aan de fiets (speciale bevestiging van de verkoper gekregen i.v.m. motor in achterwiel van de ION) en na een 200 meter lijkt de ketting ineens eraf te springen.
Naar huis gelopen met de fiets, gelukkig pas net de hoek om. De fiets liep heel stroef, achteraf blijkt dat het achterwiel speling heeft en daardoor tegen de rem aanloopt.
De fiets is gisteren opgehaald en nagekeken, volgens hen was inderdaad de ketting eraf gelopen en had het achterwiel te veel ruimte. Nu moet het hele achterwiel worden vervangen, dus inclusief motor.
Kosten voor reparatie: €640,- (inclusief nieuw display want de fiets viel ook nog om die dag waarbij het display sneuvelde, 1e paasdag was dus niet my lucky day!)
Nu is mijn vraag: kan dit komen van de ketting die eraf is gelopen? Dit zou ik namelijk erg vreemd vinden en ook niet acceptabel.

pima

Re: Motor vervangen Sparta ION GLS 2009

Ongelezen bericht door pima »

1 maal is genoeg denk ik

Gesloten