LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nooit meer een elektrische fiets van Aldi.
Nooit meer een elektrische fiets van Aldi.
In de zomer van 2009 kocht ik bij de Aldi een elektrische fiets van het merk Alu-rex. Niet dat ik er veel gebruik van maak maar de prijs was aantrekkelijk (€ 699,-) en voor onvoorziene omstandigheden (bijv. auto stuk) is het altijd handig. De fiets begon echter dit voorjaar kuren te vertonen. De aandrijving deed het soms niet. Veel gezocht en nagevraagd (ook bij een Aldi-winkel) wat ik nu moest doen, maar zonder resultaat. Op de site van Aldi kon ik geen nummer of mailadres vinden om mijn beklag te doen. De fiets deed het soms weer maar gaf een paar weken geleden definitief de geest. Inmiddels had ik na lang gezoek een nummer van de servicelijn Non-food van Aldi (0800-0225658) en werd ik doorverbonden naar de firma SI-Zweirad. Maar helaas was de garantie inmiddels 2,5 maand verlopen, dus pech gehad. Ook het feit dat ik het al tijdig had gemeld en dat ik maar een paar honderd kilometer met de fiets had gereden deed daar niets aan af. Voor € 200,- kon men mij helpen om iets op te sturen en als de monteur langs moest komen werd het nog veel duurder. Hoewel ik ongetwijfeld via een procedure mijn recht zal krijgen, geeft het allemaal veel gedoe. Het blijkt toch maar weer dat goedkoop hier duurkoop bleek te zijn. Een fiets moet toch echt langer meegaan dan een paar honderd kilometer. Een les voor mij is in elk geval dat ik niet meer bij de Aldi van dit soort goedkope non-food rommelproducten koop, zoals deze Alu-rex fiets.
-
Re: Nooit meer een elektrische fiets van Aldi.
Voor zo'n bedrag kan je eerlijk ook geen goed product leveren. Het lijkt heel aantrekkelijk, maar het goedkoop is ook hier duurkoop.
Re: Nooit meer een elektrische fiets van Aldi.
U zit 2,5 maand buiten de garantie, waarom zouden ze dan gratis moeten helpen vraag ik me af? Zeker als we kijken naar de behoorlijk lage prijs die u er voor betaald hebt. Zulke (extra) service waar u blijkbaar op rekent, dient toch ergens van betaald te worden.
Van een fiets mag u inderdaad verwachten dat deze >2 jaar mee gaat, en dit geeft u inderdaad een zekere vorm van munitie om via juridische weg een deel van de reparatiekosten niet te hoeven betalen, maar volgens mij staat dat bedrijf ná 2 jaar wel in hun recht als ze een deel van de kosten in rekening brengen? En als ze zo te zien uit Duitsland moeten komen, zal zelfs een deel van de kosten al de moeite niet meer waard zijn op een fiets van 700 euro.
Van een fiets mag u inderdaad verwachten dat deze >2 jaar mee gaat, en dit geeft u inderdaad een zekere vorm van munitie om via juridische weg een deel van de reparatiekosten niet te hoeven betalen, maar volgens mij staat dat bedrijf ná 2 jaar wel in hun recht als ze een deel van de kosten in rekening brengen? En als ze zo te zien uit Duitsland moeten komen, zal zelfs een deel van de kosten al de moeite niet meer waard zijn op een fiets van 700 euro.