LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Openstaande boetes

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Hmiedjackson

Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Hmiedjackson »

Goeiemiddag allemaal,

Ik ben 2 weken geleden ben ik voor me deur aangehouden wou net vertrekken naar me werk. Agent vroeg of het mijn auto was ik ja vroeg me rijbewijs geef ik ook gewoon netjes aangezien ik me auto niet kon weg rijden had geen enkel recht om mijn direct staande te houden en te vragen om mijn rijbewijs. Maar dacht geef het gewoon en dan kan door naar me werk.

Maar toen zei hij van je hebt openstaande boetes en die moet je direct betalen totale bedrag van 1047 euro volgens hem staan ze al open sinds oktober 2014 open heb nooit een brief van ze gehad ben van oktober tot april wel een paar keer aangehouden 1 keer zelfs voor bellen achter het stuur.

maar geen enkel agent heeft mij vertelt dat die boetes openstaande maar door op internet een beetje te kijken ben ik er achter gekomen dat boetes ouder dan 3 jaar zijn komen te vervallen. kan hier nog in bezwaar gaan ja of nee ?

en hoe kan ik weten of ik nog boetes heb die ik moet betalen aangezien ik het niet kan riskeren om opgepakt te worden dan ben ik namelijk gelijk me baan kwijt als er een dag komt dat ik het niet kan betalen.

alvast bedankt

Ridder777

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Misschien een taalles nemen.
Ik snap er niks van.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Hmiedjackson schreef:Goeiemiddag allemaal,

Ik ben 2 weken geleden ben ik voor me deur aangehouden wou net vertrekken naar me werk. Agent vroeg of het mijn auto was ik ja vroeg me rijbewijs geef ik ook gewoon netjes aangezien ik me auto niet kon weg rijden had geen enkel recht om mijn direct staande te houden en te vragen om mijn rijbewijs. Maar dacht geef het gewoon en dan kan door naar me werk.

Maar toen zei hij van je hebt openstaande boetes en die moet je direct betalen totale bedrag van 1047 euro volgens hem staan ze al open sinds oktober 2014 open heb nooit een brief van ze gehad ben van oktober tot april wel een paar keer aangehouden 1 keer zelfs voor bellen achter het stuur.

maar geen enkel agent heeft mij vertelt dat die boetes openstaande maar door op internet een beetje te kijken ben ik er achter gekomen dat boetes ouder dan 3 jaar zijn komen te vervallen. kan hier nog in bezwaar gaan ja of nee ?

en hoe kan ik weten of ik nog boetes heb die ik moet betalen aangezien ik het niet kan riskeren om opgepakt te worden dan ben ik namelijk gelijk me baan kwijt als er een dag komt dat ik het niet kan betalen.

alvast bedankt

Hoe je kan weten of je nog boetes open hebt staan? Dat zinnetje googlen geeft deze site, welke je doorverwijst naar het CJIB, waar het antwoord op je vraag op de frontpage staan onder "veel gestelde vragen"

Enneuh, gezien je verzameling boetes, zou ik mezelf niet aanleren om een agent de les (wet) te lezen over wat zij wel of niet zouden mogen qua staande houden. Dat zal je zaak volgens mij geen goed doen :wink:

Hmiedjackson

Ridder777 schreef:Misschien een taalles nemen.
Ik snap er niks van.
hahaha ja dat gebeurt nou eenmaal als ik snel type dan let ik nergens op :D je snap het wel alleen je wilt leuk doen maar maak niet uit

Hmiedjackson

sjohie schreef:
Hmiedjackson schreef:Goeiemiddag allemaal,

alvast bedankt

Hoe je kan weten of je nog boetes open hebt staan? Dat zinnetje googlen geeft deze site, welke je doorverwijst naar het CJIB, waar het antwoord op je vraag op de frontpage staan onder "veel gestelde vragen"

Enneuh, gezien je verzameling boetes, zou ik mezelf niet aanleren om een agent de les (wet) te lezen over wat zij wel of niet zouden mogen qua staande houden. Dat zal je zaak volgens mij geen goed doen :wink:
Ja dat formulier heb ik al ingevuld. heb ze zelfs opgebeld aangezien ik na 10 dagen niks heb ontvangen.

Volgens de wet moet je een reden hebbben en die had niet en hij was alleen dan mag een agent niemand staande houden maar ja dacht ik geef het maar dan kan ik snel door naar me werk.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Hmiedjackson schreef:
maar geen enkel agent heeft mij vertelt dat die boetes openstaande maar door op internet een beetje te kijken ben ik er achter gekomen dat boetes ouder dan 3 jaar zijn komen te vervallen.
Boetes kennen geen verjaringstermijn, die blijven gewoon openstaan totdat jij je boetes betaald hebt.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

ik het niet kan riskeren om opgepakt te worden dan ben ik namelijk gelijk me baan kwijt als er een dag komt dat ik het niet kan betalen.
Gewoon betalen wat zij van je te goed hebben, raak je ook je baan niet kwijt.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

door op internet een beetje te kijken ben ik er achter gekomen dat boetes ouder dan 3 jaar zijn komen te vervallen.
Was dat maar waar :lol: :lol:

puma73

Hmiedjackson schreef:
Volgens de wet moet je een reden hebbben en die had niet en hij was alleen dan mag een agent niemand staande houden maar ja dacht ik geef het maar dan kan ik snel door naar me werk.
Die agent had een hele goede reden om je staande te houden, namelijk jouw openstaande boetes.

En erg veel kennis van de wet heb jij niet, een agent mag altijd iemand staande houden of zelfs aanhouden alleen of met z'n tweeën.

Hmiedjackson

bprosman schreef:
door op internet een beetje te kijken ben ik er achter gekomen dat boetes ouder dan 3 jaar zijn komen te vervallen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... drijf.html

puma73

Hmiedjackson schreef:
bprosman schreef:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... drijf.html
Je bent al vervolgd voor die overtredingen in de vorm van boetes. Dus die termijn van 3 jaar is al vervallen door het opleggen van boetes, die boetes verjaren niet.

Hmiedjackson

ciske schreef:
ik het niet kan riskeren om opgepakt te worden dan ben ik namelijk gelijk me baan kwijt als er een dag komt dat ik het niet kan betalen.
ga ik ook doen.. maar dan moet ik wel een overzicht hebben aangezien ik al 2 keer ben verhuist. moet ik wel weten en betalen..

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Hmiedjackson schreef:
ga ik ook doen.. maar dan moet ik wel een overzicht hebben aangezien ik al 2 keer ben verhuist. moet ik wel weten en betalen..

Zeer verstandig, scheelt je een bak ellende.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heb je telkens na elke verhuizing via de GBA, dus de gemeente tijdig je nieuwe adres doorgegeven?

Als je dat vergeet krijg je de boete niet thuis en niet iedereen gaat doorsturen of weet jou adres.
Ik vermoed dat je op een lijst stond van wanbetalers die niet te vinden waren dus naast de boete ook de verhogingen wegens niet of niet tijdig je adres doorgeven aan gemeente.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hmiedjackson schreef:Volgens de wet moet je een reden hebbben en die had niet en hij was alleen dan mag een agent niemand staande houden maar ja dacht ik geef het maar dan kan ik snel door naar me werk.
Het niet betalen van open staande boetes is voldoende reden om je staande te houden en zelfs om je te arresteren en te gijzelen.

Deze agent had het volste recht. Ik adviseer u uw energie te steken in het betalen van de boetes en eventueel een betalingsregeling te treffen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Je bent al vervolgd voor die overtredingen in de vorm van boetes. Dus die termijn van 3 jaar is al vervallen door het opleggen van boetes, die boetes verjaren niet.
TS ik kan je aanraden het verschil op te zoeken tussen overtreding en misdrijf
Een verkeersovertreding is (vaak) geen misdrijf, gaan rijden als je rijbewijs ingevorderd is dan bijvoorbeeld weer wel.
Bovendien, zoals hier boven beschreven geldt verjaring alleen als je nog niet vervolgd bent, en dat ben je wel.

sjohie

Hmiedjackson schreef:
ciske schreef:
Je krijgt het binnen 10 werkdagen, dat is bij normale 5 daagse werkweek dus 2 kalenderweken. Met alle feestdagen van de afgelopen weken, zullen die 10 werkdagen eerder op 3 kalenderweken uitkomen. Is het al zolang geleden?

En daarnaast is het zo, en ik quote het even van de CJIB pagina waar je je formulier in hebt gevuld,
dat U ontvangt het overzicht binnen 10 werkdagen op het adres dat bij ons van u bekend is. Hebben wij van u nog geen adresgegevens, dan versturen wij het overzicht naar het adres waarop u bij de gemeente staat geregistreerd.

Gezien je meerdere keren verhuizen, zou in je adresgegevens mogelijk het probleem schuilen dat je nog niks gekregen hebt?

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

vreemd verhaal, was die agent wel echt. je leest de laatste tijd veel van die gekke verhalen. een agent die gokt dat je de eigenaar bent van die auto? knap hoor.

puma73

1JanV schreef:vreemd verhaal, was die agent wel echt. je leest de laatste tijd veel van die gekke verhalen. een agent die gokt dat je de eigenaar bent van die auto? knap hoor.
Helemaal geen gek verhaal, het kan ook de buurman zijn die de auto heeft geleend. Die heeft waarschijnlijk geen boetes openstaan. Agent zal kenteken mer bijbehorende personalia gecontroleerd hebben en de openstaande boetes hebben gevonden.

De agent heeft toch niks proberen te innen. Je staat te kijken wat tegenwoordig allemaal aan elkaar gekoppeld is en hoeveel men van iemand weet.

sjohie

1JanV schreef:vreemd verhaal, was die agent wel echt. je leest de laatste tijd veel van die gekke verhalen. een agent die gokt dat je de eigenaar bent van die auto? knap hoor.
Tsja, dat iemand rijdt in een auto, wil niet zeggen dat hij/zij automatisch ook de eigenaar (met de flits-bekeuringen op zijn/haar naam) is. :wink:

Gesloten