LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] peugeot v-clic

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
scooterfreak91

peugeot v-clic

Ongelezen bericht door scooterfreak91 »

hallo allemaal,

ik heb een v-clic gekocht op 30 januari dit jaar. en heb op dit moment 2500 km gerden. ik zit wel vaker een beetje te googlen over de slechte reacties over de v-clic.

de peugeot v-clic is inderdaad een china scooter maar deze heeft een zogenoemde gy6 motor dit is eigenlijk de doorontwikkelde china motor die onder meerdere merken word gebouwd.
de peugeot v-clic kan inderdaad problemen opleveren. maar ik raad u gewoon aan om uw dealer om de zogeheten modificaties uit te voeren. dit betekend een extra spatlap op uw voorspatbord, een andere stekkerverbinden bij het contactslot, een andere bougie dop en een grotere sproeier. dit alles is gewoon bij erkend peugeot dealer bekent, deze zogeheten modificaties zijn bij mij bij aankoop meteen uitgevoerd en heb er nooit problemen mee gehad.

heeft u een v-clic die uitvalt bij regenval dan raad ik u aan om bij een erkent peugeot dealer aan te gaan. deze zal u graag verder helpen.

ik zal graag zien dat iemand die twijfelt aan een peugeot v-clic dat deze met hun vragen bij een peugeot dealer langs gaat want u mist zoveel rijgemak en plezier voor zo'n lage prijs

m.v.g. ray

Echelon

Re: peugeot v-clic

Ongelezen bericht door Echelon »

Hoi Ray,

Allereerst leuk om te horen dat jij in ieder geval veel plezier hebt van je V-Clic!

De reacties zijn in het algemeen inderdaad niet postief: veel mensen ondervinden zoals jij ook al schrijft toch veel problemen met de Clic scooter en niet alleen door electrische storingen tijdens regen.

Mijn lokale scooterdealer is ook niet enthousiast en verkoopt de Clic niet meer.
Er zit voor dealers een lagere marge op deze budget scoot (zoals hij zelf eerlijk aangaf) maar zijn belangrijkste beweegreden was toch dat hij erg veel nieuw verkochte V-Clics weer terug heeft gezien met tal van motorische problemen.

En uit alle noodzakelijke modificaties blijkt wel dat de scooter gewoon ronduit slecht getest/ontwikkeld is en van mindere kwaliteit dan je van Peugeot zou mogen verwachten.

V.w.b prijs kon ik destijds kiezen uit een nieuwe V-Clic of een 2e hands Piaggio.....ik heb toch maar voor de laatste gekozen.
Saai maargoed :-) .....hij doet het wel! :P

Naar mijn mening moet je -als je een scoot voor een dergelijke lage prijs koopt- incalculeren dat je meer kans hebt op problemen en storingen.
Kwaliteit en goede onderdelen kosten immers geld, hoe je het ook wendt of keert. You get what you pay for....

Hoedanook, in ieder geval fijn dat de jouwe het WEL goed doet: de zomer nadert dus veel sc00t plezier toegewenst! 8)

Groetjes, Echelon.

Gesloten