LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] peugoet

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

wie kan mijn helpen ik heb een peugeot elystar tsdi nu is het probleen
dat ik eerst probleemen had met de computer die er in zit dit is verholpen maar nu is het voor de tweede keer binnen 3 maanden
dat de zuiger weer stuk ik woon zelf in dordrecht en ben er mee naar belgie gereden geen probleem ik kom thuis en ik zet hem uit en hij doet het niet meer de de monteur van het bedrijf zegt dat het door het koude weer kan komen maar binnen 3 maanden is wel erg snel

dus wie kan mijn helpen

BMS.Purmerend

Re: peugoet

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

maar nu is het voor de tweede keer binnen 3 maanden
dat de zuiger weer stuk
wat versta jij onder stuk? 2 keer een zuiger vervangen.
iets meer informatie aub.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

dat de zuiger binnen 3 maanden weer stuk ik ongeveer 3 maanden geleden is deze vervangen de zuiger en de zuiger veren
de eerste keer toen ik hem kocht was hij binnen een uur vast gelopen
en toen hebben ze de zuiger en de veren vervangen en nu is ie weer naar de kloten

BMS.Purmerend

Re: peugoet

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Hoe oud is de scooter.
Hoeveel kilometers staat er op de teller.
Is de scooter opgevoerd.
Heb je nog garantie.

Heb je de eerste zuiger zelf gezien?
Heb je ook de tweede stukende zuiger gezien?
Waren er delen van weg, bij de eerste zuiger zo ja, bestaat het dat de brokstukken nog onder in het carter hebben gezeten. Deze komen weer naar boven door je onderdruk via de spoelporten en kunnen 90% zeker de nieuwe zuiger en cilinder beschadigen.

Indien nee, er waren geen delen weg. Zaten er dan rechte krassen op de zuiger net als of deze korrels bevatten. Dan is het een olie probleem / smeringprobleem. Dan kan het zijn dat er geen twee takt olie in de tank zat, of dat de oliepomp niet meer werkte.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

eerst zuiger was een stuk van weg geslagen toen stond er 6400 km op tweede zuiger was een zuiger veer van stuk bij 8400 km
en ja ik heb beide zuigers gezien en deze waren stuk maar de slullen zaten gewoon in de cilinder en olie pomp werkt gewoon en nee de scooter loopt maar ongeveer 55 km en is niet opgevoert
en nee er zit geen garantie meer op maar het mag toch zo zijn dat het niet binnen een maand gebeuren dat de zuiger 2 keer stuk gaat en
jan het is een tsdi daar mag je geen takt olie en de beziene doen

BMS.Purmerend

Re: peugoet

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

jan het is een tsdi daar mag je geen takt olie en de beziene doen
Als ik mij niet vergis is het toch 2takt Jetforce:?:

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

nee jan het is een elystar/tsdi
maar de monteur heeft bij de eerst keer de cilinder over het hoofdgezien en deze niet naar gekeken dit heeft hij vandaag gezegt tegen mijn dus deze wa zo stuk van binnen dat er een nieuwe moet besteld worden gaat me weer een hoop geld kosten hihi
maar ja het is een tsdi direchte inspuiting en de olie pomp werkt gewoon volgen de computer die er inzit deze zit onder de treeplank
in de bocht naar de voor kap
hij heeft ook nog gebeld om dat de cilinder maar 3 bar gaf en volgen
een ander bedrijf dat elystars maakt moet deze 5 a 6 bar hebben aan compresie

BMS.Purmerend

Re: peugoet

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Je gebruikt wel de voorgeschreven 2 takt vol synthetische olie.

Compressie druk is te laag, dus is er verlies.
Het kan een lekke koppakking zijn.
Een lekken koppakking.
Membraanklep.
Vast zittende zuigerveer.

Indien de 2e zuiger goed is gemonteerd kan er alleen iets uit de krukaskamer omhoog zijn gekomen.
Dus dan zijn de brokstukken van de eerste zuiger niet verwijderd. De monteur kan aan de vorm van de schade beoordelen hoeveel procent kans er is dat er delen niet door de uitlaat zijn gegaan.

Je hebt de scooter niet nieuw gekocht dus?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

ja dat klopt ik gebruik de olie die er voor nodig is
wat betreft de cilinder bij de uilaatpoort zat een braam deze heeft hij weg gehaald waar er door vermoederlijk teveel ruimte is ontstaan
bij de zuiger hij heeft gezegt dar er een nieuwe cilinder op moet
en dat ie dan weer goed is en een lekke paking is het niet geweest
en ja de onderdelen zij uit de cilinder gehaald
en inder daat de scooter was niet nieuw toen ik hem kocht
er stond toen ongeveer 6400 km op

BMS.Purmerend

Re: peugoet

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

wat betreft de cilinder bij de uilaatpoort zat een braam deze heeft hij weg gehaald waar er door vermoederlijk teveel ruimte is ontstaan
ben je wel bij een dealer geweest die erkend monteur is?
ga aan deze erg :twisted:

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

ja deze firma heet zoeterman is is aangesloten bij de bovag

BMS.Purmerend

Re: peugoet

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Als ik jou was zou ik over mijn garantie beginnen er staat drie maanden garantie op arbeid en reparatie. Mits met jou geen andere afspraak is gemaakt.
Geen imitatie merken zijn gebruikt en mits er geen vermelding is gemaakt dat er imitatie is gebruikt.
Mits je geen factuur hebt ontvangen.

Ik kan niet uit deze stoel zien wat er fout is gegaan maar de diagnose om een probleem op te zoek is fout.

Afhankelijk van de klacht en mogelijk analyse zijn er verkeerde dingen varvangen.
Indien je een deel kwijt bent van de zuiger mag je verwachten dat deze door de compressie uit de uitlaat is geblazen, waarom stond deze scooter met zo een lage km stand te koop, waarom is de zuiger bij deze km stand kapot gegaan.
Oorzaak(mogelijk)
Een verkeerde km- stand op de teller.
Al eerder zonder olie gereden.
Eerdere zuiger vervangen en onderdelen niet uit het carter gevist.
Bij de tweede zuiger ook geen inkijk gedaan in het carter.
Krukas lager stuk (lagerkooi).

De vraag is dus; starten hij moeilijk.
Moest je veel gas geven bij starten.

Waarom is computer vervangen? Was dit omdat hij pruttelden bij bepaalden toeren tal. Zo ja is de krukas gecontroleerd op speling is er gekeken op slijtage op de krukaswang (onder de pomp voor het achterwiel)

Is je membraan niet stuk (bij dit type wil het veel al gebeuren en komen de delen ook in de cilinder)
Zo zijn er tal van mogelijkheden die fout zijn gegaan bij controle, de km- stand is te laag er moet iets fout zijn gegaan bij de vorige eigenaar.

Is deze door jou dealer verkocht?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

beste jan de scooter is gemaakt er is een andere cilnder op gegaan en een andere membraan allen de sooter wou toen nog niet starten
alleen maar sputteren toen wisten ze het niet meer druk was goed
computer gaf geen storing aan
waar naar ik maar ben gaan helpen en vroeg off deze scooter
wel goed een vonk gaf en wat was er aan de hand hij gaf geen goede fonk waar naar ik de kabel beet pakte kreeg ik een stroomstootje
was wel grapig maar toen zij ik van kijk de kabel bij de bobiene zat niet goed vast deze weer goed vast gezet en ja hoor je raad het all
draaien als een gek
met andere worden
ik heb zelf het probleem moeten op lossen raar he
ik neem toch aan dat ze daar mensen hebben lopen die daar verstand van hebben maar dat trek ik nu de zelf in twijfen

ik hoop dat ie nu wel goed blijf lopen
en er zijn verder geen delen gevonden van de oude cilnder
groetjes rene

BMS.Purmerend

Re: peugoet

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Dus twee problemen in een keer.
Niet mooi.
Er is altijd een begin aan elke diagnose bij start niet of pruttelt, komt niet op toeren.
Aan de bougie kun je alles aflezen.
Ik hoop voor jou dat de onnodige kosten wel netjes zijn geweest.

Een leuk verhaal.
Klant komt met een pruttel en plotseling afslaan onder het rijden.
Onze mug gaat een proefrit maken en niets aan de hand, klant krijgt hem mee zonder kosten omdat wij niets hebben kunnen constateren.
De klant was nog niet thuis en hat weer die pruttel en sloeg af.
Klant weer terug naar de werkplaats, onze mug gaat weer kijken kan niet vinden. Alles vast en kreeg normaal benzine.
Klant komt aan de balie en ik zie dat de vrouw ruim boven de 90 kilo moest wegen.
Ik verontschuldigde mij even en liep naar de werkplaats en gaf de mug opdracht de helmbak te verwijderen en de benzineslang anders te monteren.
Onze mug trok een zuur gezicht met een grote vraag teken.
En vroeg WAAROM? Waarop ik zij “jij mug weegt net 65 kilo en die Damen meer”je brandstof lijding wordt afgekneld doordat de helmbak in gedrukt wordt.

En inderdaad de benzineslang liep krap langs de bakrand en is anders om gelegen, de vrouw rijd nu weer rond zonder problemen.
Dit zelfde hebben wij ook gehad doordat er een stekker uit elkaar getrokken werd.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

beste jan nu ben ik voor de zovelste keer weer terug gegaan
weer geen genoeg druk maar 3 baar terwijl deze 5 bar nodig heeft
nu is er een andere monteur mee bezig deze heeft op het moment
de moter er onder uit gehaald en is de lagers aan het vervangen
om dat er speling op zat hij gaat ook het as vervangen
en nu maar eens kijken wat dat ding gaat doen ik word er echt gek van ik sta meer daar dan ik rij

bmscooter

Re: peugoet

Ongelezen bericht door bmscooter »

Geplaatst op 26 Jan 2008 12:22 door rene117
Ik hoop voor jou dat het allemaal garantie is anders ben je het bokje.
Er moeten losse brokken in hebben gelegen maar buiten dat om begrijp ik niet waarom zij ergens in de cilinder gaan schuren slaat nergens op. Dat doen jongens van onder de 18 jaar omdat hun niets vanaf weten (grootste gedeelte dan he).
Compressie druk mag je niet zomaar verliezen dus moet er lekkage zitten tussen de zuiger en de kop.
Is het allemaal wel garantie, zo nee breng hem naar ons toe. 3 maanden garantie en of afgesproken kilometerstand.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

weer een nieuwe zuiger cilinder 2weken gelden vervangen met zuiger
weer problemen met compresie monteur heeft het blok geheel er onderuit gehaald en de lagers vervangen en weer inelkaar gezet en hij draait weer aleen komt nu niet op toeren hij blijft standart lopen als het gas open gaat valt ie uit heb hem nu all van af 13-11-2007 in het bezit
en deze onderdelen zijn neem ik aan garatie on dat ze binnen 3 manden weer stuk zijn gegaan
ik word er echt gek van ik denk dat ik maar een andere scooter ga kopen eentje zonder inectie word er echt gek van geef mijn er maar een met carbrateur hihihihihi ik heb de scooter hard nodig voor mijn werk en mijn baas word er ook gek van dat ik iedere keer elende heb met dat ding en om naar jou te komen is een beetje ver weg ik woon in dordrecht

bmscooter

Re: peugoet

Ongelezen bericht door bmscooter »

Beste Rene,

Er klopt geen bal van, je zit gewoon bij een verkeerde dealer.
Normaal heb je drie maanden garantie, maar meestal niet over de arbeidskosten.
Er zijn maar weinig dealer die met Di-tech kunnen werken. Ook de onderdelen zijn duur.
Wij hebben deze aangeschaft om juist het ene en ander uit te sluiten voor het zoeken.
De Di-tech is een probleem scooter (als je links sleutel flikkert er rechts wat af) als je er niets van weet.
Dordrecht is voor ons geen probleem, wij hebben klanten uit Rotterdam en zelfs klanten uit Limburg enz.

Transport kosten is 050 euro cent per kilometer en vervallen niet bij garantie, dus kilometerkosten is altijd voor de klant.
Dus zowel halen als brengen zijn kilometers.
Rede is dat we een ijllange discussie over garantie willen uitsluiten, transportkosten vallen dus niet onder onze garantie.
Afrekenen contant en gepast (iets meer mag ook)

Reparatie; indien de door ons aangebrachte verzegeling niet is verbroken en het geen imitatie onderdeel is, en niet opgevoerd heb je volledige garantie van 3 maanden tot zes maanden.

Voor revisie een jaar op de motor,zie onze website.
Ik sla mij niet op de schouder maar er zijn nog maar een paar specialisten in Nederland die een Di-tech van welk merk dan ook (scooters) in onderhoud nemen. Aan jou de beslissing.

Op zich is er niets mis mee, alleen je moet de voorgeschreven Injectie smering gebruiken en euro 98 tanken, euro 95 slikt je injectie systeem dicht.


Groeten Jan BMS.Purmerend

Nog even een vraag, moet je veel bougies vervangen?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: peugoet

Ongelezen bericht door rene117 »

in de tijd dat ie d.i.v is gemaakt is iederekeer dat ding vervangen
en komt ie er zwart uit

groetjes rene

bmscooter

Re: peugoet

Ongelezen bericht door bmscooter »

komt ie er zwart uit
zijn twee mogelijkheden.
afstelling verkeerd. (tank je 95 of 98?)
Computerprobleem. (reglaar injectoor)
bel ons morgen en vraag naar Vincent vertel je probleem. doen he na 13.15 aub
0299-463608

Gesloten