LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Piaggio Zip 25km 4t slaat af bij vol gas.

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
lange dwijl

Piaggio Zip 25km 4t slaat af bij vol gas.

Ongelezen bericht door lange dwijl »

Hoi iedereen,

Ik heb een Zip 25km 4t .En mijn scooter deed het altijd prima tot dat die opeens in vermogen begon te verliezen en ook afsloeg. Ik heb toen de Gasschuifdeksel geopend en bleek het rubberen membraan gescheurd te zijn. Ik ben daarna naar een scooter dealer gegaan en die heeft er een nieuwe ingezet. Alleen daarna bleef de scooter het zelfde probleem houden.

Toen heb ik de scooter een paar maanden aan de kant gezet. En nu ben ik er weer mee bezig. Ik heb de carburateur geopend en schoongemaakt en bleek dat kunststof onderdeel voor de gasnaald omgedraaid te zitten... Die er weer goed erin gedaan en de scooter geeft nu weer netjes gas. Alleen nu bij vol gas wilt de motor nog in vermogen verminderen of stilvallen behalve als ik continu gas los laat en gas geef. De scooter is niet getuned en nooit andere sproeiers e.d. erin gedaan. Altijd laten vervangen als nodig door een (andere dan bovengenoemde) dealer.

Zouden jullie als je blieft mee kunnen helpen om te kijken wat er mis gaat.

1JanV

Re: Piaggio Zip 25km 4t slaat af bij vol gas.

Ongelezen bericht door 1JanV »

ik heb het vermoede dat je een verkeerde gasmembraan hebt gekregen een membraan kan er maar op een manier in? als die inderdaad verkeerd om gezeten heeft? betwijfel ik die vakmanschap. de membraan zit aan de schuif vast dus mogelijk een te kleine schuif of een verkeerde naald.

lange dwijl

Ongelezen bericht door lange dwijl »

Sorry ik bedoel dat witte onderdeeltje die boven de gasnaald zit. Dus het membraan zelf was wel goed en zat er ook goed in.

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

lange dwijl schreef:Sorry ik bedoel dat witte onderdeeltje die boven de gasnaald zit. Dus het membraan zelf was wel goed en zat er ook goed in.
Gasnaaldbus. kan die verkeerdom gemonteerd worden?

Gesloten