LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met gespecialiseerde fietsenwinkel

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Problemen met gespecialiseerde fietsenwinkel

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

Veldt01 schreef:
29 okt 2019 14:04
Brain 2.0 van Specialized is inderdaad een hit or miss product van Specialized. Het kan goed gaan maar bij de meeste gebruikers helaas niet (bovendien moet het systeem belachelijk voor geserviced worden wat ook niet handig is).
Fiets is echter wel heel goed en er zit levenslange garantie op wat in de praktijk inhoudt dat er zowat bij elke servicebeurt een nieuwe demper in moet (en als de fm een reserve demper op voorraad houdt zou het me een worst wezen want je betaald enkel de servicebeurd).
Snap alleen niet dat het vervangingsframe niet dezelfde setup met achterdemper is (die maken ze volgens mij nog wel). Ook een hardtail is geen verkeerd aanbod als zou ik nooit akkoord gaan met de voorgestelde afschrijving aangezien de producent (eigenlijk Rock Shox en niet Specialized) met iets op de proppen is gekomen dat niet voldoet aan de gestelde verwachtingen.
Ik meen overingens dat er inmiddels in de US wel vervangingsdempers beschikbaar zijn (want alles is te maken).
Bedankt voor je reactie. Daar twijfel ik dus aan... Ze hebben uiteraard geprobeerd mijn verwachtingen te temperen met die uitspraak bij de verkoop, maar vervolgens ook zelf gezegd dat het waarschijnlijk wel goed kwam. Dan mondt het uit op een welles-nietes en of dat nou is wat je wil als als uitgangspunt als je verdere stappen gaat ondernemen :|

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Problemen met gespecialiseerde fietsenwinkel

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

zoek maar eens op non-conform, men MOET je terugstellen alsof je niets gekocht had oftewel.......geen afschrijving...

Veldt01
Berichten: 1017
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Problemen met gespecialiseerde fietsenwinkel

Ongelezen bericht door Veldt01 »

En volgens mij is dat nou net wat ze doen (=aanbieden van een nieuw frame). Dat dat afwijkt van het gekochte (geen achterdemper) is een discussie waard.
Strikt genomen heeft ts Specialized lang genoeg de kans gegeven om het probleem op te lossen (steeds nieuwe/gereviseerde demper). Als dat kennelijk niet werkt moet Specialized een andere passende oplossing bieden (en bij fietsen is het heel gebruikelijk om dan een frameruil aan te bieden). Dit alles zal redelijkerwijs wel met gesloten beurs moeten en het nieuwe frame moet wel gelijkwaardig zijn.
De volledige aankoopwaarde (zonder aftrek van gebruik) retour is volgens mij niet redelijk. Mtb's gaan niet heel lang mee, ts heeft zijn fiets al geruime tijd kunnen gebruiken (slijtage) en het onderwerp van de klacht is maar een klein onderdeel van de fiets.
Ik kan me overigens niet van de indruk onttrekken dan niet het gehele verhaal wordt verteld. De Fm kent de gebruiker en probeerd overduidelijk wel service te verlenen en het aanbieden van een frame zonder achterdemper (minder kwetsbaar) zou weleens heel klantgericht kunnen zijn, sommige mensen krijgen zonder veel moeite letterlijk alles kapot.

Gesloten