Ten eerste had TS het er niet over dat zijn vrouw niet bij was maar dat ze er niet bij was toen TS zijn fiets wegbracht.
Dat wil dus zeggen dat zij niet precies wist wat was afgesproken.
Vervolgens maakt het natuurlijk niets uit wat voor fiets TS bracht, hij vraagt gewoon wat het kost en krijgt een prijs.
Als de winkeleigenaar mensen klanten tewoord laat staan dan is de winkeleigenaar verantwoordelijk voor hetgeen gezegd is.
Het blijft dus een winkel waar ik met ene grote boog omheen loop.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reparatierekening 2 keer zo hoog
Re: reparatierekening 2 keer zo hoog
Ik vind dat een commerciële tussenkomst van de handelaar beter tot zijn recht was gekomen dan de klant terug huiswaarts te sturen met een fiets die opnieuw onklaar was gemaakt (en op de koop toe een kapot geknipte binnenband), dan had ie wellicht een tevreden klant gehad en een hoop minder negatieve reclame. Ik heb er zelf toch ook al 30 jaar dienst in de naverkoop opzitten en af en toe water bij de wijn doen kan wonderen verrichten in klantenrelaties.
-
Re: reparatierekening 2 keer zo hoog
Hierbij reageer ik als klager op de reactie van Rob van den Houwen van Rob's Bikecenter.robsbikecenter schreef:Ik ben Rob van Rob's Bikecenter.
Ik reageer eenmalig op dit topic aangezien het over mij persoonlijk gaat en ik vind dat ook op een forum de andere kant van het verhaal gehoord mag worden.
Deze meneer is bij ons doordeweeks in de winkel gekomen met een bakfiets. Onze zaterdag medewerker die nog niet zolang in dienst was was toevallig aanwezig en omdat hij meneer niet te lang wilde laten wachten stond hij deze meneer te woord. dit is wat volgens mijn medewerker is voorgevallen. Meneer gaf aan dat er "een" band lek was, de voorbanden waren ook niet al te best meer volgens meneer. Meneer vroeg een prijs wat dat kostte en mijn medewerker gaf aan meneer de prijs van een voorband. Zodoende is waarschijnlijk al spraakverwarring ontstaan. Hij wist de prijs van een achterband vervangen bij een bakfiets overigens niet en zou deze dus ook niet gezegd kunnen hebben. Ik heb het beleid dat er geen prijs gemeld wordt wanneer deze niet met zekerheid vastgesteld kan worden.
De band is netjes gemaakt en daarnaast zijn nog enkele "kleine" dingen direct gratis verholpen, dit staat dus niet op de rekening. Omdat het een bakfiets betrof is het achterwiel gedemonteerd (klein frame kan niet uitgebogen worden) en weer gemonteerd na vervangen van de band. Dit was een half uur werk, wat ook overeenkomt met de Bovag tijden die daarvoor staan. Alleen dit half uur is ook gerekend. een uurloon van 46,50 is overigens geen top-tarief. De vrouw van deze meneer kwam de fiets ophalen verbaasde zich net als ons over de 15 euro die gezegd zou zijn. ik heb mevrouw netjes uitgelegd dat dit totaal niet reeel was voor die reparatie en dat ik het mij niet kon voorstellen dat dit gezegd was (let op: ik heb het niet ontkent, want ik was er niet bij toen het gezegd was). uiteraard heb ik hiervoor mijn excuses gemaakt.Mevrouw gaf aan het zelf wel te begrijpen omdat zo'n bakfiets nu eenmaal niet de meest handige fiets is die er bestaat. Ze was ook blij dat de fiets al helemaal startklaar stond en netjes de voorbandjes ook even waren opgepompt. Ze maakt op mij overigens indruk dat ze volledig bij kennis was. Ik snap ook niet hoe meneer kan veronderstellen dat ze dat niet was.
Later kwam meneer ons met een bezoek vereren en melde dat hij niet akkoord ging met het gevraagde bedrag omdat dat 2 maal zo hoog was als in zijn gedachte. Ik heb hem mijn excuses aangeboden en uitgelegd dat het nu eenmaal meer werk is dat wat voor 10 euro gedaan kan worden, dat is namelijk nog niet eens het tarief van vervangen van een achterband van een normale fiets.
Meneer bleef aandringen op een korting, maar ik heb geweigerd om, volgens mij logische reden, deze te geven. Even nog de toon van meneer terzijde.
Aangezien ik niet akkoord ging met de korting en meneer niet met de reparatie heb ik voorgesteld de band er dan maar weer uit te halen, waarmee meneer akkoord ging. De oude binnenband heeft meneer weer retour gekregen, evenals het betaalde bedrag.
Ik begrijp de frustraties van meneer maar heb hiermee gepoogd meer duidelijkheid te geven over de situatie.
Ik zal op dit topic niet meer reageren.
Met vriendelijke groet,
R. v/d Houven
Rob's Bikecenter
Prima dat hij zijn kant van het verhaal wil vertellen, maar dan moet het wel kloppen!
Hij zegt dat ik het over slechte voorbanden heb gesproken. De bakfiets is in het najaar 2010 gekocht en, mede door het winterweer en alleen korte ritjes in ons dorp gemaakt, nauwelijks gebruikt! Dus een spraakverwarring met voorbanden kan er nooit geweest zijn. Toen de zaterdaghulp op woensdag zijn prijs afgaf stond ik naast de bakfiets en was het dus ook geen verrassing welk type fiets het betrof. Inmiddels heb ik zelf de band vervangen. Dit heeft mij niet meer tijd gekost dan de achterbanden die ik in het verleden heb vervangen aan 'gewone fietsen'. Gezien het werk was het mij wel 15 à 20 euro waard geweest, geen 28 euro 50. Ik heb totaal niet aangedrongen op een korting, maar nadat ik mijn verhaal had verteld zei Rob direct, nadat hij toegaf dat zijn medewerker een foutief bedrag had doorgegeven, dat er over reperatiekosten met hem niet onderhandeld kon worden. Ik heb hem toen alleen gevraagd hoe we het dan konden oplossen. Dat mijn vrouw betaald heeft is omdat ze in twijfel werd gebracht door de stellige uitspraak dat er nooit een prijsopgave van 15 euro kon zijn afgegeven voor het vervangen van een achterband en zij niet meer met 100% zekerheid wist wat ik de dag te voren had gezegd over de afgesproken prijs. Echter toen ik dezelfde middag met mijn verhaal kwam, werd er direct toegegeven dat er door een medewerker een onjuist bedrag was doorgegeven. Excuses heeft mijn vrouw nooit ontvangen. De opmerking van Rob dat ik zou veronderstellen dat mijn vrouw niet volledig bij kennis zou zijn kan ik niet plaatsen. Verder had ik 2 telefoonnummers achtergelaten en kon Rob's Bikecenter mij dus altijd later informeren dat de prijs hoger zou worden. Ik vraag me ook af wat de kleine dingen zijn die 'gratis' verholpen zijn.