LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reparatierekening 2 keer zo hoog
-
reparatierekening 2 keer zo hoog
Afgelopen woensdag bracht ik m'n fiets naar Rob's Bikecenter, 's Herenstraat 3a
3155 SH te Maasland (http://www.robsbikecenter.com) voor het vervangen van een lekke band. Op de vraag wat de kosten zouden zijn, werd er geantwoord door een medewerker van Rob's Bikecenter: 15 euro, 5 euro voor de binnenband en 10 euro arbeidskosten. M'n vrouw haalde de dag erna de fiets op bij Rob's Bikecenter en moest 28 euro 50 betalen; bijna het dubbele! Toen ze aangaf dat er 15 euro was afgesproken, werd er gezegd dat dat nooit gezegd kon zijn. Ze betaalde de rekening omdat ze er zelf toen niet bij was. Later op die dag ben ik zelf langsgegaan bij Rob's Bikecenter. De medewerker die het kostenplaatje had afgegeven was er niet en een andere medewerker wist er niets van. Eigenaar Rob van der Houven van Rob's Bikecenter gaf toe dat een zaterdaghulp de verkeerde informatie had gegeven. Hij wilde echter de reparatieprijs van 28 euro 50 niet verlagen of er over onderhandelen, ondanks dat de prijscalculatie van 15 euo door een medewerker van Rob's Bikecenter was afgegeven. Ondanks telefonisch doorgebeld. dat ik 2 telefoonnummers had opgegeven, was de hogere prijs ook niet Op de vraag hoe we dit dan konden oplossen gaf Rob aan dat de binnenband er weer af kon en dat ik kosten dan terg zou krijgen! Dat is dan ook uiteindelijk gedaan. Een medewerker van Rob's Bikecenter heeft de nieuwe binnenband kapot geknipt! Hoe sterk sta je als consument bij een mondelinge prijsafspraak? Waar kan je je klacht het beste kwijt? Rob's Bikecenter uit Maasland is niet aangesloten bij bijvoorbeeld de Bovag.
3155 SH te Maasland (http://www.robsbikecenter.com) voor het vervangen van een lekke band. Op de vraag wat de kosten zouden zijn, werd er geantwoord door een medewerker van Rob's Bikecenter: 15 euro, 5 euro voor de binnenband en 10 euro arbeidskosten. M'n vrouw haalde de dag erna de fiets op bij Rob's Bikecenter en moest 28 euro 50 betalen; bijna het dubbele! Toen ze aangaf dat er 15 euro was afgesproken, werd er gezegd dat dat nooit gezegd kon zijn. Ze betaalde de rekening omdat ze er zelf toen niet bij was. Later op die dag ben ik zelf langsgegaan bij Rob's Bikecenter. De medewerker die het kostenplaatje had afgegeven was er niet en een andere medewerker wist er niets van. Eigenaar Rob van der Houven van Rob's Bikecenter gaf toe dat een zaterdaghulp de verkeerde informatie had gegeven. Hij wilde echter de reparatieprijs van 28 euro 50 niet verlagen of er over onderhandelen, ondanks dat de prijscalculatie van 15 euo door een medewerker van Rob's Bikecenter was afgegeven. Ondanks telefonisch doorgebeld. dat ik 2 telefoonnummers had opgegeven, was de hogere prijs ook niet Op de vraag hoe we dit dan konden oplossen gaf Rob aan dat de binnenband er weer af kon en dat ik kosten dan terg zou krijgen! Dat is dan ook uiteindelijk gedaan. Een medewerker van Rob's Bikecenter heeft de nieuwe binnenband kapot geknipt! Hoe sterk sta je als consument bij een mondelinge prijsafspraak? Waar kan je je klacht het beste kwijt? Rob's Bikecenter uit Maasland is niet aangesloten bij bijvoorbeeld de Bovag.
Re: reparatierekening 2 keer zo hoog
Geen idee,er is niets op papier.
Maar je hebt je geld terug,ga naar een ander,kijk wat het daar kost.
Maar je hebt je geld terug,ga naar een ander,kijk wat het daar kost.
"Eigenaar Rob van der Houven van Rob's Bikecenter gaf toe dat een zaterdaghulp de verkeerde informatie had gegeven".
En toch de band er af halen en voor de ogen van de klant kapot knippen?
Dat is een waardeloze zaak want inplaats van de klant serieus te nemen en wat verlies te pakken heeft hij nu veel meer verlies en vele klanten minder.
Dit lezen namelijk meer mensen.
En toch de band er af halen en voor de ogen van de klant kapot knippen?
Dat is een waardeloze zaak want inplaats van de klant serieus te nemen en wat verlies te pakken heeft hij nu veel meer verlies en vele klanten minder.
Dit lezen namelijk meer mensen.
Dit gaat hem zeker klanten kosten.
28 euro voor het vervangen van een binnenband !
Zo kan iedereen rijk worden.
Of je er rijk van kunt worden hangt voor het grootste deel af van waar de fietsenwinkel is gevestigd. Als dat in een winkelstraat in het centrum van een stad is, dan is de netto winst niet zo heel veel.Chocomelk schreef:28 euro voor het vervangen van een binnenband !
Kom op zeg....dan nog....28 euro vragen voor het vervangen van een binnenband is aso duur.GJvdZ schreef:
Of je er rijk van kunt worden hangt voor het grootste deel af van waar de fietsenwinkel is gevestigd. Als dat in een winkelstraat in het centrum van een stad is, dan is de netto winst niet zo heel veel.
Koop voor 5 euro een binnenband, vervang hem zelf,is zo gebeurd.
Er moet wel wat meer aan de hand zijn want Rob knipt niet zomaar een nieuwe band door midden. Oké 28,50 euro is voor deze reparatie hoog.
ronald g schreef:Er moet wel wat meer aan de hand zijn want Rob knipt niet zomaar een nieuwe band door midden. Oké 28,50 euro is voor deze reparatie hoog.
Ik denk dat deze persoon zijn emoties niet onder controle heeft , en dat die ook weet dat die er toch niet zo makkelijk af is gekomen.
Je moest eens weten wat een beetje winkelpand in de binnensteden kost. Dat moet toch ergens mee worden terugverdiend. De marges op fietsen wordt steeds minder door concurrentie van internetbedrijven, dus is het logisch dat dit soort services een stuk duurder moet worden.Chocomelk schreef:Kom op zeg....dan nog....28 euro vragen voor het vervangen van een binnenband is aso duur.GJvdZ schreef:
Of je er rijk van kunt worden hangt voor het grootste deel af van waar de fietsenwinkel is gevestigd. Als dat in een winkelstraat in het centrum van een stad is, dan is de netto winst niet zo heel veel.
Het is dan ook geen fietsenwinkel..maar een "bikecenter"....
Volgende keer maar een lesje bandenplakken op You Tube bekijken....
met mijn vraag heb je nog niet veel gedaan, wordt zeker moeilijk voor je advies tegeven.dhc schreef:Het is dan ook geen fietsenwinkel..maar een "bikecenter"....
Dan hebben ze een probleem. Jullie zijn overeengekomen om de overeenkomst te ontbinden. Beide partijen moeten hun prestaties dan ongedaan maken. De verkoper heeft zijn geld terug gekregen, maar jij hebt niet je oude binnenband terug gekregen. De verkoper moet die schade dan ook vergoeden.maaslander schreef:Op de vraag hoe we dit dan konden oplossen gaf Rob aan dat de binnenband er weer af kon en dat ik kosten dan terg zou krijgen! Dat is dan ook uiteindelijk gedaan. Een medewerker van Rob's Bikecenter heeft de nieuwe binnenband kapot geknipt!
Je hoeft geen ingebrekenstelling te versturen, maar wel een aanmaning.
Je bent al akkoord gegaan met ontbinding van de overeenkomst, dus je kunt je hier niet meer beroepen.maaslander schreef:Hoe sterk sta je als consument bij een mondelinge prijsafspraak?
Het twistpunt is hier de prijs: hij beweerd A en jij B. Beiden partijen kunnen dat nooit bewijzen. De vraag is dan wie stelt er, want dat is de partij die het bewijs moet leveren.?
1. Jij beweerd dat er een overeenkomst is gesloten met de andere partij. (De tegenpartij zal dit niet betwist dat niet.)
2. Jij beweerd dat op grond van deze overeenkomst de andere partij de band zou vervangen. De tegenpartij betwist dat niet.
3. Daarmee is de nieuwe binnenband jouw eigendom geworden. En je eist deze op.
4. Stelling 3 zal hij betwisten door te stellen dat hij een eigendomsvoorbehoud heeft gemaakt.
Daarna hebben partijen allebei nog één mogelijkheid om schriftelijk te reageren. (Eerst jij en dan hij.)
Maar de verkoper zal ook (in het zelfde document) met een tegeneis komen.
5. Vervolgens beweerd dat de verkoper dat prijs B mondeling is overeengekomen.
6. Je betwist dat prijs B is overeengekomen, en motiveert dat het prijs A was.
Hierop hebben beide partijen ook nog één mogelijkheid om schriftelijk te reageren. (Eerst hij en dan jij)
Omdat het de verkoper is die noodzakelijkerwijs moet stellen welke prijs er is afgesproken zal hij met bewijslast zitten. Hierin zal hij niet slagen, waarop de rechter niet van zijn prijzen kan uitgaan. Jij zal dan een redelijke prijs moeten betalen met 15 euro als minimum, omdat jij dat hebt aangegeven.
Als de verkoper ook in de rechtzaak toegeeft dat de verkeerde informatie is gegeven, dan is de prijs gewoon 15 euro.
Maar je bent al akkoord gegaan met ontbinding van de overeenkomst, dus je kunt je hier niet meer beroepen.
-
Ik ben Rob van Rob's Bikecenter.
Ik reageer eenmalig op dit topic aangezien het over mij persoonlijk gaat en ik vind dat ook op een forum de andere kant van het verhaal gehoord mag worden.
Deze meneer is bij ons doordeweeks in de winkel gekomen met een bakfiets. Onze zaterdag medewerker die nog niet zolang in dienst was was toevallig aanwezig en omdat hij meneer niet te lang wilde laten wachten stond hij deze meneer te woord. dit is wat volgens mijn medewerker is voorgevallen. Meneer gaf aan dat er "een" band lek was, de voorbanden waren ook niet al te best meer volgens meneer. Meneer vroeg een prijs wat dat kostte en mijn medewerker gaf aan meneer de prijs van een voorband. Zodoende is waarschijnlijk al spraakverwarring ontstaan. Hij wist de prijs van een achterband vervangen bij een bakfiets overigens niet en zou deze dus ook niet gezegd kunnen hebben. Ik heb het beleid dat er geen prijs gemeld wordt wanneer deze niet met zekerheid vastgesteld kan worden.
De band is netjes gemaakt en daarnaast zijn nog enkele "kleine" dingen direct gratis verholpen, dit staat dus niet op de rekening. Omdat het een bakfiets betrof is het achterwiel gedemonteerd (klein frame kan niet uitgebogen worden) en weer gemonteerd na vervangen van de band. Dit was een half uur werk, wat ook overeenkomt met de Bovag tijden die daarvoor staan. Alleen dit half uur is ook gerekend. een uurloon van 46,50 is overigens geen top-tarief. De vrouw van deze meneer kwam de fiets ophalen verbaasde zich net als ons over de 15 euro die gezegd zou zijn. ik heb mevrouw netjes uitgelegd dat dit totaal niet reeel was voor die reparatie en dat ik het mij niet kon voorstellen dat dit gezegd was (let op: ik heb het niet ontkent, want ik was er niet bij toen het gezegd was). uiteraard heb ik hiervoor mijn excuses gemaakt.Mevrouw gaf aan het zelf wel te begrijpen omdat zo'n bakfiets nu eenmaal niet de meest handige fiets is die er bestaat. Ze was ook blij dat de fiets al helemaal startklaar stond en netjes de voorbandjes ook even waren opgepompt.
Later kwam meneer ons met een bezoek vereren en melde dat hij niet akkoord ging met het gevraagde bedrag omdat dat 2 maal zo hoog was als in zijn gedachte. Ik heb hem mijn excuses aangeboden en uitgelegd dat het nu eenmaal meer werk is dat wat voor 10 euro gedaan kan worden, dat is namelijk nog niet eens het tarief van vervangen van een achterband van een normale fiets.
Meneer bleef aandringen op een korting, maar ik heb geweigerd om, volgens mij logische reden, deze te geven. Even nog de toon van meneer terzijde.
Aangezien ik niet akkoord ging met de korting en meneer niet met de reparatie heb ik voorgesteld de band er dan maar weer uit te halen, waarmee meneer akkoord ging. De oude binnenband heeft meneer weer retour gekregen, evenals het betaalde bedrag.
Ik begrijp de frustraties van meneer maar heb hiermee gepoogd meer duidelijkheid te geven over de situatie.
Ik zal op dit topic niet meer reageren.
Met vriendelijke groet,
R. v/d Houven
Rob's Bikecenter
Ik reageer eenmalig op dit topic aangezien het over mij persoonlijk gaat en ik vind dat ook op een forum de andere kant van het verhaal gehoord mag worden.
Deze meneer is bij ons doordeweeks in de winkel gekomen met een bakfiets. Onze zaterdag medewerker die nog niet zolang in dienst was was toevallig aanwezig en omdat hij meneer niet te lang wilde laten wachten stond hij deze meneer te woord. dit is wat volgens mijn medewerker is voorgevallen. Meneer gaf aan dat er "een" band lek was, de voorbanden waren ook niet al te best meer volgens meneer. Meneer vroeg een prijs wat dat kostte en mijn medewerker gaf aan meneer de prijs van een voorband. Zodoende is waarschijnlijk al spraakverwarring ontstaan. Hij wist de prijs van een achterband vervangen bij een bakfiets overigens niet en zou deze dus ook niet gezegd kunnen hebben. Ik heb het beleid dat er geen prijs gemeld wordt wanneer deze niet met zekerheid vastgesteld kan worden.
De band is netjes gemaakt en daarnaast zijn nog enkele "kleine" dingen direct gratis verholpen, dit staat dus niet op de rekening. Omdat het een bakfiets betrof is het achterwiel gedemonteerd (klein frame kan niet uitgebogen worden) en weer gemonteerd na vervangen van de band. Dit was een half uur werk, wat ook overeenkomt met de Bovag tijden die daarvoor staan. Alleen dit half uur is ook gerekend. een uurloon van 46,50 is overigens geen top-tarief. De vrouw van deze meneer kwam de fiets ophalen verbaasde zich net als ons over de 15 euro die gezegd zou zijn. ik heb mevrouw netjes uitgelegd dat dit totaal niet reeel was voor die reparatie en dat ik het mij niet kon voorstellen dat dit gezegd was (let op: ik heb het niet ontkent, want ik was er niet bij toen het gezegd was). uiteraard heb ik hiervoor mijn excuses gemaakt.Mevrouw gaf aan het zelf wel te begrijpen omdat zo'n bakfiets nu eenmaal niet de meest handige fiets is die er bestaat. Ze was ook blij dat de fiets al helemaal startklaar stond en netjes de voorbandjes ook even waren opgepompt.
Later kwam meneer ons met een bezoek vereren en melde dat hij niet akkoord ging met het gevraagde bedrag omdat dat 2 maal zo hoog was als in zijn gedachte. Ik heb hem mijn excuses aangeboden en uitgelegd dat het nu eenmaal meer werk is dat wat voor 10 euro gedaan kan worden, dat is namelijk nog niet eens het tarief van vervangen van een achterband van een normale fiets.
Meneer bleef aandringen op een korting, maar ik heb geweigerd om, volgens mij logische reden, deze te geven. Even nog de toon van meneer terzijde.
Aangezien ik niet akkoord ging met de korting en meneer niet met de reparatie heb ik voorgesteld de band er dan maar weer uit te halen, waarmee meneer akkoord ging. De oude binnenband heeft meneer weer retour gekregen, evenals het betaalde bedrag.
Ik begrijp de frustraties van meneer maar heb hiermee gepoogd meer duidelijkheid te geven over de situatie.
Ik zal op dit topic niet meer reageren.
Met vriendelijke groet,
R. v/d Houven
Rob's Bikecenter
Laatst gewijzigd door robsbikecenter op 31 mar 2011 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Natuurlijk mag dat, ik zie niet in waarom het niet zou mogen. Bovendien denk ik dat de meeste forumgebruikers dit zelfs uitermate prettig vinden.Ik reageer eenmalig op dit topic aangezien het over mij persoonlijk gaat en ik vind dat ook op een forum de andere kant van het verhaal gehoord mag worden.
Zo zie je maar weer dat elk verhaal meerdere kanten kent.
En er werd niet bij vermeld dat het om een bakfiets ging.
Is idd meer werk.
Vind ik het nog niet eens erg duur.
Is idd meer werk.
Vind ik het nog niet eens erg duur.
Beetje lullig van ts om niet te vermelden dat het om een bakfiets ging. Lijkt mij wel meer werk dan een normale fiets.
Wat de fietsenwinkeleigenaar wel had kunnen doen is ts de helft van het verschil terug geven aangezien de medewerker toch een fout heeft gemaakt. Dan waren alle partijen miss blij geweest en was er nu niet een topic verschenen op het Radar forum.
Nu moet ts gaan leuren met een bakfiets om hem ergens anders gerepareerd te krijgen en wie weet is het ergens anders nog wel duurder.
Van beide kanten niet slim gehandeld dus.
Wat de fietsenwinkeleigenaar wel had kunnen doen is ts de helft van het verschil terug geven aangezien de medewerker toch een fout heeft gemaakt. Dan waren alle partijen miss blij geweest en was er nu niet een topic verschenen op het Radar forum.
Nu moet ts gaan leuren met een bakfiets om hem ergens anders gerepareerd te krijgen en wie weet is het ergens anders nog wel duurder.
Van beide kanten niet slim gehandeld dus.
Ik ben het volledig met Emmy75eens. En op basis van je reactie krijg ik de indruk dat je te goede trouwe bent.robsbikecenter schreef:Ik reageer eenmalig op dit topic aangezien het over mij persoonlijk gaat en ik vind dat ook op een forum de andere kant van het verhaal gehoord mag worden.
Met het risico dat je niet reageert, vraag ik me wel af of het uurloon van 46 euro en 50 cent dan wel vooraf is aangegeven? Zo niet, wat is naar jouw schatting het gemiddelde uurprijs in deze markt?
Laten we even reëel blijven Ts laat ons geloven dat het om een normale fiets gaat en dan zijn de reparatie kosten onwerkelijk hoog. Zoals vaker gebeurt verteld de Ts niet het hele verhaal en het blijkt om een achterband van een bakfiets te gaan en dat is een hele andere tak van sport. De vrouw van Ts was in de ogen van Rob niet labiel ( ze was er even niet bij ) maar tevreden met de gedane reparatie. In dit geval mag Ts wel eens excuus aan Rob bike centre aan gaan bieden.