LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roestende fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Jotto
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2008 19:45

Roestende fiets

Ongelezen bericht door Jotto »

Augustus 2007 heb ik voor mijn dochters een nieuwe fiets gekocht. Beide fietsen gekocht bij dezelfde fietshandel, de fietsen worden op dezelfde manier behandeld en onderhouden.
Nu na een half jaar gebruik gaat een van de fietsen op het stuur roestvlekken vertonen.
Ik heb telefonisch contact gezocht met de bewuste leveransier van de fietsen en kreeg als reactie dat hij na "ruim" een half jaar na aakoop geen garantie kon verlenen.
De oorzaak is volgens hem een gebrek aan onderhoud. Toch knap van zo'n man dat hij dat door de telefoon kan constateren.
Op mijn reactie dat de andere fiets geen roest vertoonde werd niet of nauwlijks gereageerd.

De fietsen zijn gekocht bij Aartsen fietshandel te Lieren.

Heeft iemand ook deze ervaring met deze mijnheer Aartsen?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Roestende fiets

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Jotto,

Van welke fabrikant zijn deze fietsen?, de roest slaat inderdaad wel érg snel toe!, het fietsenhok kan erg vochtig zijn in deze tijd van het jaar, maar in principe moet een fiets er tegen kunnen,

Hopende dat u uit dit probleem komt,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Jotto
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2008 19:45

Re: Roestende fiets

Ongelezen bericht door Jotto »

Het zijn Arriba fietsen.

bmscooter

Re: Roestende fiets

Ongelezen bericht door bmscooter »

Door het afscheiden van vocht in je handen (zweet/zuur) ontstaat er een reactie op verf en chroom waardoor watervocht sneller zal invreten. Garantie heb je wel zeker. Zie garantie voorwaarde die je zeker wel bij de aankoop hebt ontvangen en anders even zoeken.
Namijn weten is het 2 jaar volgens de Bovag.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Roestende fiets

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het merk Arriba is mij niet bekend, laat staan welke ( grote ) fiets fabrikant deze in elkaar sleutelt,

Vaak zijn goedkope fietsen opgebouwd uit mindere materialen, die dun uitgevoerd zijn, ook is het staal waarvan de fiets is opgebouwd van een mindere kwaliteit, dit vertaald zich meestal in roest,

De chroomlaag van het stuur is vaak al snel aan de beurt, en wanneer de roest onder de chroomlaag groeit, bladdert al snel het mooie chroomlaagje er af, om plaats te maken voor een bruine roestvlek,

In deze situatie zou ik zeker garantie claimen, maar schrik niet dat het volgende stuur hetzelfde lot beschoren is!, :cry:

In uw situatie is het natuurlijk jammer, zelf denk ik dat de kinderen er niet minder plezier van hebben, de fiets doet wat deze moet doen; fietsen!,

Veel succes,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Jotto
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2008 19:45

Re: Roestende fiets

Ongelezen bericht door Jotto »

Ik heb telefonisch en via mail contact gehad met de leverancier maar de beste man neemt geen enkele verantwoording.

Van garantie op roestvorming is geen sprake volgens de beste man.

Helaas heb ik geen garantievoorwaarden op papier dus of ik nog ergens aanspraak op kan maken weet ik niet.

bmscooter

Re: Roestende fiets

Ongelezen bericht door bmscooter »

Chroom schilvers kunnen in je huid kruipen pas er dus wel mee op.

Maakt niet uit dat je geen garantie formulier hebt als je maar een aankoopbon hebt en als je een verzekering bij hem hebt afgesloten werkt die ook als aankoop datum.
Of even schijven naar je verzekering indien je rechtsbijstand hebt, Ook kun je jou tussen persoon even laten bellen als tussenpersoon voor de rechtsbijstandverzekering.
Zo niet even contact opnemen met de consumentenbond en wellicht zullen bekende op dit forum jou verders kunnen helpen.

Gesloten