LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] scooter gekocht
scooter gekocht
Hallo,ik heb een week geleden een scooter gekocht bij een scooter winkel.Ik komt die winkel binnen,daar zie ik een leuke retro scooter staan met een logo van merk berini,dus ik neem aan dat het een berini is,wegens die logo.ik dacht bij mij zelf dat is wel een goed merk zoals van ouds.dus ik neemt deze scooter,ik ga het kenteken over schrijven nog niets in de gaten, tot ik thuis komt om een verzekering aftesluiten zag ik stom verbaasd,heh..op het kenteken staat een Benzhou vermeld dus geen Berini.dus ik voel me eigenlijk in het ootje genomen door die verkoper.en dat er op de aan koop bon staat Berini 50 retro.nu is de ?kan ik daar nog wat aan doen,ik heb wel die scooter gekocht.ik hoor het graag.gr drikus
Re: scooter gekocht
hoi drikes retro betekend nagemaakt,en dat doen ze in china,dus een nagemaakte berini.hoop voor jou dat je er niet teveel voor betaald hebt.mvg opa
Retro betekent "het teruggrijpen op producten en ontwerpen uit het verleden". Dat een scooter is gemaakt naar model van een Berini wil nog niet zomaar zeggen dat ze er zomaar Berini op mogen zetten! Ik zou zeker even naar de verkoper teruggaan en uitleg vragen...
Ik heb geen idee of Berini nog steeds onder het merkenrecht valt, maar wellicht zijn ze zelfs in overtreding!
Ik heb geen idee of Berini nog steeds onder het merkenrecht valt, maar wellicht zijn ze zelfs in overtreding!
pbarendse en opa,bedankt voor de reactie,ik heb 1050,00 voor de scooter betaald.en waarom die logo van berini er op,dat weet ik ook niet.maar zo verder telezen,word er niet posetief over gesproken over de benhzou.ik moet van de week toch terug,want hij loopt niet lekker,als ik weg wil rijden,ik moet vol gas voor die weg trekt.
-
waarschijnlijk vind je hier meer info over je " berini "
ik heb het opgezocht en volgens de foto is het een kloon van de voormalige honda shadow srx50 ..
ik denk dat het intussen de 150e naam voor deze scooter is..
http://www.bella50club.nl/phpBB2/index. ... caab3084cb
ik heb het opgezocht en volgens de foto is het een kloon van de voormalige honda shadow srx50 ..
ik denk dat het intussen de 150e naam voor deze scooter is..
http://www.bella50club.nl/phpBB2/index. ... caab3084cb
hallo,mijn vraag is eigenlijk,een Benzhou scooter verkopen,onder de naam Berini.ik kwam er pas achter,toen ik een verzekering af ging sluiten,op de koop bon staat Berini 50 retro en op het kenteken staat Benzhou.dus ik dacht,ik koopt een Berini omdat ik van ouds een goed merk vond.
-
als je precies wil weten welke scooter je hebt ??? dan kun je dat zelf heel amkkelijk te weten komen, omdat de naam er op staat...
kijk eens bij het achterwiel aan de kant van de aandrijving , welke naam staat daat ?? ik wed dat er benzhou staat... dus je had het van te voren kunnen weten...dat het geen berini was... en zoals ik al liet weten... intussen zijn er al ongeveer 150 namen (wereldwijd) voor deze scooter...want iedere verkoper zet er zijn eigen naam op... hoeven ze niet aan dezelfde scooters van andere verkopers te werken... onder het motto... ga maar waar je 'm gekocht hebt... deze is niet van hier... veel plezier met je benzhou/berini/whatever.....
kijk eens bij het achterwiel aan de kant van de aandrijving , welke naam staat daat ?? ik wed dat er benzhou staat... dus je had het van te voren kunnen weten...dat het geen berini was... en zoals ik al liet weten... intussen zijn er al ongeveer 150 namen (wereldwijd) voor deze scooter...want iedere verkoper zet er zijn eigen naam op... hoeven ze niet aan dezelfde scooters van andere verkopers te werken... onder het motto... ga maar waar je 'm gekocht hebt... deze is niet van hier... veel plezier met je benzhou/berini/whatever.....
hoi,volgens mij snap je het niet,wat ik bedoel.als je een scooter koopt met een logo van een bekend merk,dan verwacht iik ook dat het zo is.op mijn scooter staat het logo van een berini.en het is een benzhou dat staat op het kenteken.dat is toch mislijdend.nu is de ?of dat zo maar mag.
hoi drikus heb ook de berini gezien in rotterdam pretoriaplein kosten ze 695 euro. mvg opa
hoi opa.inderdaad klopt.maar mag dat nou wel zo?terwijl het een benzhou is.ik heb 1050,voor betaald.
-
om even terug te komen op de naam berini...
als je meer wilt weten over namen, moet je hier kijken...
http://bamiscooters.yourbb.nl/
als je meer wilt weten over namen, moet je hier kijken...
http://bamiscooters.yourbb.nl/