LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scooter in brand na beurt
-
Scooter in brand na beurt
2 weken geleden hebben wij onze scooter een beurt laten geven door Kees van Dijk in Spijkenisse.
Mijn man reed afgelopen maandag voor de 2e keer na de beurt weer op zijn scooter. Toen hij op zijn werk aan kwam, werd het zadel erg heet en mijn man zag veel rookontwikkeling onder de scooter vandaan komen. Helaas vloog hij in de brand, gelukkig kon mijn man hem blussen met een poederblusser. De scooter is WA verzekerd, de verzekering heeft ervoor gezorgd dat hij werd opgehaald. Echter moest de scooter naar Kees van Dijk gebracht worden, zodat hun de fout evt. kunnen herstellen. Nou valt er weinig meer te herstellen, want er is een gedeelte weg gebrand.
Kees van Dijk beweert er niks aan te kunnen doen en willen alleen weten wat zij met de scooter aan moeten.
Wij zitten met onze handen in het haar en vinden het heel erg dat hun beweren er niet schuldig aan te zijn.
Wij horen graag tips van mensen, wat te doen.....
Mijn man reed afgelopen maandag voor de 2e keer na de beurt weer op zijn scooter. Toen hij op zijn werk aan kwam, werd het zadel erg heet en mijn man zag veel rookontwikkeling onder de scooter vandaan komen. Helaas vloog hij in de brand, gelukkig kon mijn man hem blussen met een poederblusser. De scooter is WA verzekerd, de verzekering heeft ervoor gezorgd dat hij werd opgehaald. Echter moest de scooter naar Kees van Dijk gebracht worden, zodat hun de fout evt. kunnen herstellen. Nou valt er weinig meer te herstellen, want er is een gedeelte weg gebrand.
Kees van Dijk beweert er niks aan te kunnen doen en willen alleen weten wat zij met de scooter aan moeten.
Wij zitten met onze handen in het haar en vinden het heel erg dat hun beweren er niet schuldig aan te zijn.
Wij horen graag tips van mensen, wat te doen.....
Re: Scooter in brand na beurt
Hoe wil je aantonen dat het probleem door die beurt komt? Dat lijkt me onmogelijk.
Als je 'm geblust hebt met een poederblusser istie sowieso feitelijk totaal afgeschreven: dat zout verpest binnen no time al je electronica en zorgt voor corrosie.
Als je 'm geblust hebt met een poederblusser istie sowieso feitelijk totaal afgeschreven: dat zout verpest binnen no time al je electronica en zorgt voor corrosie.
-
Wat voor tips wil je horen? Want het verband tussen een beurt en een brand twee weken later zie ik eigenlijk niet. Wat waren de afgesproken werkzaamheden?sassie2612 schreef:Wij horen graag tips van mensen, wat te doen.....
-
In eerste instantie waren de afgesproken werkzaamheden alleen een grote beurt. We hadden afgesproken dat ze zouden bellen als er iets aan moest gebeuren. Echter hebben zij op eigen houtje de V snaar, filter, remblokken, bougie vervangen, wat zorgde voor een rekening van €180 ipv €90.
Wij vinden het allemaal wel heel toevallig en hadden al eerder iets met deze winkel meegemaakt, daarom vertrouwen we het niet.
Wij vinden het allemaal wel heel toevallig en hadden al eerder iets met deze winkel meegemaakt, daarom vertrouwen we het niet.
-
Ik zie het al. Mijn tip: huur een privé detective in. Misschien dat die je verder kan helpen om deze crimineel voor het gerecht te dagen.
-
Wauw wat een sarcasme erg bedankt voor je tip hoor grappenmaker
-
Heb je het door? Ik wil niet veel zeggen, maar filter en bougie vallen onder de grote beurt. Door daarover te klagen laat je jezelf wel heel erg kennen, sorry. V-snaar moet aangespannen worden, maar als er niks aan valt te spannen omdat die versleten is zal die vervangen moeten worden. Versleten remblokken idem. Daar valt gewoon niet over te discussiëren.
En ik zie dus geen enkel causaal verband tussen dit soort werkzaamheden en het feit dat het ding in brand is gevlogen.
Was de offerte van 90 euro betreft, was dat inclusief of exclusief materiaal?
En ik zie dus geen enkel causaal verband tussen dit soort werkzaamheden en het feit dat het ding in brand is gevlogen.
Was de offerte van 90 euro betreft, was dat inclusief of exclusief materiaal?
Is er al geconstateerd wat de oorzaak van de brand is? Is dat niet dan zo ik in uw geval de scooter naar een ander bedrijf brengen en vragen of ze de oorzaak kunnen constateren. Eigenlijk ook de verzekeraar bellen en aangeven dat waar die nu staat een conflict van interesse is in geval van onderzoek naar oorzaak.
Beste.sassie2612 schreef:In eerste instantie waren de afgesproken werkzaamheden alleen een grote beurt. We hadden afgesproken dat ze zouden bellen als er iets aan moest gebeuren. Echter hebben zij op eigen houtje de V snaar, filter, remblokken, bougie vervangen, wat zorgde voor een rekening van €180 ipv €90.
erg vervelend voor u. de vervangende onderdelen behoren bij de opdracht grotenbeurt en dat staat vast indien de versleten is.
de kosten voor de beurt is netjes.
V-snaar word niet gespannen! en variarollen worden alleen vervangen indien daar slijtage aan zichtbaar is, bij de meeste dealers word de carburateur niet uit elkaar gehaald om schoon gemaakt te worden, maar wel op factuur gezet. indien dat op het factuur staat zijn er mogelijkheden maar dat is o.v.b. lees verder.
Oorzaak van brand kan uit diverse oorzaken voortkomen.
Bij een bepaald merk is brand een voorkomend geval, hiervoor zijn de scooters terug geroepen.
Waar is de brand ontstaan onder de buddy begrijp ik. kortsluiting door knel zittende stroomdraden tussen de helmbak en framebuis. lekkende brandstof leiding. overlopende vlotterkamer. bij tanken gemorst. te vol zittende benzinetank zodat de overloopslang volloopt. Maar Is het een chinees merk? kan ik u vertellen totaal niets vergoed te krijgen omdat die spontaan tot ontbranding kan komen door de slechte kabelboom dit doordat vocht aanzuiging vol met water komen te staan en kortsluiting veroorzaakt.
Heeft alles met een onderhoudsbeurt te maken? je zal denken van wel, maar dan moet dat eigenlijk al voorkomen binnen enkele kilometers en niet twee weken later. dus eerlijk gezegd denk ik dat je met zijn tweeën door die deur moet gaan en dit gezamenlijk kan oplossen door samen de kosten te delen met die verstandhouding dat ik er voor 75% zeker van ben dat het niets met een beurt van doen heeft.