Goedemiddag,
Ik zit er aan te denken om een scooter te kopen.
Ik woon in de omgeving Zwolle maar hoor altijd veel verhalen over scooterdealers en vertrouw ook weinig internetsite's aangezien er zoveel opgelicht word dus ik weet niet waar ik goed aan doe.
Heb er zelf geen verstand van en wil graag een redelijke onderhoudsvrije snorscooter.
Weet iemand een bepaald merk of type en dingen waar ik op kan letten als ik een 2e hands aanschaf?
Alvast bedankt voor de reacties,
Groeten Mark
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scooter kopen
-
Re: Scooter kopen
Welke scooter je koopt hangt helemaal van je eigen wensen af.....
Ik zou in ieder geval gaan voor scooter van een redelijk bekend merk .
En als je lang bent moet je een wat grotere scooter nemen. En ik zou persoonlijk naar een dealer bij jou in de buurt gaan, ook al is daar de scooter ietsjes duurder dan bij een web shop. Daar krijg je persoonlijk advies en kun je misschien eerst een proefritje maken....
En een 2takt scooter vergt in de regel minder onderhoud dan een 4takt scooter.
Ik zou in ieder geval gaan voor scooter van een redelijk bekend merk .
En als je lang bent moet je een wat grotere scooter nemen. En ik zou persoonlijk naar een dealer bij jou in de buurt gaan, ook al is daar de scooter ietsjes duurder dan bij een web shop. Daar krijg je persoonlijk advies en kun je misschien eerst een proefritje maken....
En een 2takt scooter vergt in de regel minder onderhoud dan een 4takt scooter.
Re: Scooter kopen
Afgezien van af en toe kleppen laten stellen vergt een 4 takt niet meer onderhoud. Daarbij verbruikt een tweetakt meer, is de benodigde benzine (mengsmering) duurder, is een tweetakt vele malen vervuilender, stinkt en rookt een tweetakt veel erger en maakt een tweetakt meer lawaai (grasmaaier gejengel).En een 2takt scooter vergt in de regel minder onderhoud dan een 4takt scooter.
Kortom, een tweetakt is iets van vroeger en voor brommers/snorfietsen achterhaald.
In mijn ervaring zijn alle scooterboeren boeven, maar de een wat erger dan de ander.
Kymco biedt veel waar voor zijn geld, zeker de moeite waard om eens te bekijken.