LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scooter motor mania

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
geel1955

scooter motor mania

Ongelezen bericht door geel1955 »

in november vorig jaar heb ik een motor mania nieuw gekocht.
dit is een chinese scooter.
binnen de kortse keren viel er van alles vanaf, zoveel keer ben ik teruggegaan voor allerlei reparaties dat ik geen garantie meer krijg en de reparaties zelf moet betalen, hoewel er nog garantie op is.
ook ben ik uitgescholden door de importeur en voorgelogen.
nu heb ik 2 banden nodig 100\60 \12 die in heel nederland niet zijn te krijgen,want ik heb overal gevraagd.
ook de importeur doet vage beloftes en ik kan niet meer rijden omdat de banden niet meer zijn te repareren.
weet misschien iemand waar ik de banden kan kopen zodat ik weer even kan rijden.
of weet iemand een alternatieve bandenmaat die ook past.
bij voorbaat dank voor de moeite.

gravedigger

Re: scooter motor mania

Ongelezen bericht door gravedigger »

Neem je er genoegen mee dat je binnen de garantietermijn zelf moet betalen? Hoe dom kan je zijn!

Guardian

Ongelezen bericht door Guardian »

Tja de opmerking van Gravedigger Ach.......

Vanuit mijn werk zie ik vaak dat mensen worden overdonderd, worden uitgescholden enz...........
Oke die Chinesche rommel kopen is ook wat voor te zeggen, maar??? Ze zijn type goedgekeurd maar ik snap niet dat ze hier in Nederland worden toegelaten het zijn echt wraken Sorry.

Voor je maat banden, kijk eens op internet en zoek op scooterslooperrijen dan is er vast wel iets te vinden.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Er zijn iets dikkere banden die ook passen...

Verder geen plaatsnaam, dus kan ik geen adres geven waar leverbaar..

Ook op Marktplaats en Speurders voordelig 2e hand regelmatig te koop, met fabrieks/importeurs garantie...

Verkoop deze ook, en neem je verlies, koop een Honda, en omdat de orginele niet meer geleverd worden de Taiwan versie Kymco , vanaf €1195,- maar ik betaal liever €100,- extra zodat je geen zeldzame 10"banden hebt, maar beter verkrijgbare en meer wegligging 12"

Dat vele handelaren geen banden voor je hebben, ze willen dit merk niet in hun werkplaats en vooral geen vaste klanten krijgen om de problemen op te lossen, veel zoek werk, en gezien de reparatie's is een Kymco Vele malen goedkoper, en die zijn meestal snel verkocht...

geel1955

ik heb internet afgezocht en veel bandenleveranciers gebeld iedereen zegt dat ze deze maat niet hebben.
wat betreft de eigen betaling in garantietijd, er was van alles aan de scooter vervangen en toen we hem de laatste keer op haalden kregen we de rekening, omdat we die niet wilden betalen omdat er nog garantie op was wilde de dealer er alles weer afhalen wat nieuw was.
toen we met de politie dreigden kregen we te horen dat we een deel van de reparatie,wat volgens hem niet onder de garantie viel zelf moesten betalen en dat we verder ook geen garantie meer kregen.
de dealer woont in limburg en ik ook.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Volgende keer )als er weer garantieschade is) gewoon naar hem toe gaan en eisen dat hij weer onder garantie wordt gerepareerd. Weigert hij dat, dan zal er een schriftelijke procedure in gang moeten worden gezet. Uiteindekuhj zal hij moeten repareren en anders je geld moeten teruggeven.

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste gee1955,
Reagerende alleen op jou vraag.

Lees eerst je aankoop contract voor je iets gaat ondernemen.

Is het een aangesloten bovag bedrijf stel die in werking nadat je het aankoop contract goed hebt gelezen op de voorwaarden.
Volgens de wet moet er ook een in Nederlands geschreven boekje bij zitten met technische gegevens indien niet! Is het bedrijf in overtreding.(Europese wetgeving) Lees het boekje.
De dealer is te allen tijde verplicht de garantie overeenkomst na te komen, mits jij bent afgeweken van de opmaak aankoopcontract.

Ik mag geen reclame maken maar kan wel banden leveren die mogelijk bijna gelijk zijn, op jou velg staat een maat aangegeven welk is deze? 250.12 / 300.12 enz.
Voor deze maten zijn omrekenformules beschikbaar. 100/60-12 belt mij 15-09-2007 maar.
Eigenlijk is het raar dat deze band niet leverbaar zou kunnen zijn er moet namelijk een keuring voor afgegeven zijn, dus ook in productie zijn voor Nederland (RDW type keuring).

Groeten Jan
.

BMS.Purmerend

Beste Geel.
ik kan jou deze band 100/60-12 gewoon leveren en dat kunnen de andere ook.

Deze band zit onder de Keeway Scooter BENELUX : ModellenKeeway FLASH 50.
gezien dat ik deze niet op voorraad heb zal deze worden besteld ook voor mijn klanten.

Groeten Jan

BMS.Purmerend

Beste Geel,
Reagerende op een uitspraak (1e) die na mijn gevoel niet provisioneel is en eigenlijk niet gepast is als toerijkende helpende hand.
Het verwijten en bekritiseren op dit forum is voor sommige een gewoonte aan het worden.
Als je iemand dom vind kun je beter gewoon zwijgen.

Jij bent niet dom, alleen zoals de meeste mensen zijn zij leken en onwetend en onervaren betreffende de slechte en de goede scooter / brommer merken.
Een verkoper staat voor de verkoop en zijn winst, zodra het hem geld gaat kosten ben je niet welkom meer. (is wel fout)
Toch op lang termijn komt deze oplichting c.q. foutieve handelaar zelf in de problemen.

Anders; het is niet wettelijk aan te kaarten dat het bedrijf voor garantie aansprakelijk is op loslopende en stukende onderdelen.

Echter is het wel makkelijk iemand zijn advies te geven, maar of dit tergt is kunnen wij uit dit schrijven niet beoordelen.
Mogelijk is er sparen van montage en demontage fouten, mogelijk is er zelf aan gesleuteld. Mogelijk staat dit gebeuren niet onder garantie vermeld of er van uitgesloten.

Welke problemen heeft GEEL
Welk merk is het. Mania
Welk type is het.
Hoeveel kilometer is er gereden.
Hoeveelste beurt is dit.
Hoe oud is de scooter? 1 jaar
Wie is de dealer, (Geef altijd de kans te reageren)
Wie is de Importeur?

Groeten Jan.

BMS.Purmerend

Beste Guardian,
Reagerende op u bijdrage.
Ik denk dat wij allebei wel wat weten en ook willen helpen. Het is inderdaad triest van worden dat mensen met deze rommel worden overdonderd.
Ik heb zeker vier klanten per dag die ik niet wil helpen omdat de onderdelen niet voorhanden zijn.
Kijk een helpende hand is er wel bandje, bougie, enz. maar er komen problemen achteraan waarvoor jij dan weer verantwoordelijk voor gesteld wordt jij hebt tenslotte aan gesleuteld enz.
RDW keuring is toch een wasse neus kijk maar naar de brommers die nu worden gekeurd het maakt hun niet uit dat er een verboden begrenzer tussen zit als hij maar niet boven de 45km/25km uit komt en zo is er nog meer.
Er wordt er van uitgegaan dat de brommer maar drie jaar meegaat en dat het nu aan de ijzen voldoet.
Blijkt dat het later niet goed is gaat dit merk ook van de lijst.

Groeten Jan.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Gepijpt?

Nee, niet gelijk dubbelzinnig denken, maar met een kort koperen stukje Waterleiding van 12 MM in carburator kan deze niet verder open dan het lang is, en zo kom ik op 47KM per uur...
Getest na enkele keren inkorten en testen op rollenbank Politie, ik vroeg of ze mij wilden uitnodigen zodat ik het op snelheid kan controleren, en zonder boete kwam ik aanrijden, zelf dus aangemeld, en eerste keer kwam ik op 76 KM.

Pas na 3x was het volgens hun genoeg, 40KM is te langzaam bij harde wind, en ze waren blij dat mijn nep Honda uit Taiwan nu begrenst is!

Dus telkens een paar milimeters eraf vijlen en zo is het maxium opening, en toch snel weg bij stoplicht, want hij is dus wel snel, maar geen topsnelheid meer!
Voor 2 personen en bagage een 1.5MM kortere gemaakt, die makkelijk te wisselen is, dan loopt deze op de testbank 53KM, maar je mag dan vragen of ze met laser kontroleren, want met het 47KM staafje kom je met 2 personen slechts op 37 KM bij windstil weer, naast de rollenbank, mag je als je dus erg zwaar of groot bent ook een praktijktest vragen, omdat je anders de 40 niet haalde!

Succes.

BMS.Purmerend

Dirk! ik begrijp deze niet. :oops: Geel1955 heeft een andere vraag c.q. opmerking.

Maar wel mooi. :lol:
Maar pasop dat je niet je gaskabel stuk trekt.
Groeten jan

geel1955

reagerende op de vragen, de problemen zijn vooral het starten met de startknop en de kikstarter.
hiervoor is hij verschillende keren bij de dealer en een keer bij de importeur geweest.
ook aan het electrische gedeelte zoals de lampen zijn veel problemen geweest en nog steeds.
ook de banden zijn na 4000 km al helemaal versleten.
onder het rijden zijn o.a spontaan een beschermkap en de standaard om de scooter op te zetten er af gevallen.
bij een nieuwe scooter verwacht je toch dat alles vastzit.
het merk is motor mania super power speed.
de kilometerstand is 4221km.
hij is van november 2006.
de bandenmaat is 100\60\12
k heb er zelf niet aan gesleuteld omdat ik er geen verstand van heb en dus bij een gerenomeerde motorzaak,die de scooters er naast verkocht heb gekocht.
de naam zet ik liever niet op internet gezien alle problemen die ik al heb gehad.
de dealer is overigens al geen dealer meer omdat er met alle scooters problemen waren.
dreigen met een advocaat heeft geen zin, gezien de kosten van de advocaat tegenover de kosten van de scooter.
ik ben inderdaad naief geweest maar een gerenomeerd motorhuis was dacht ik toch wel te vertrouwen, niet dus.

BMS.Purmerend

Beste Geel1955

Het spijt mij dit te moeten horen, het is inderdaad niet mooi.
Begrijpend dat u de naam van de firma niet wil noemen en ook zeker niet op de brommer wil voeren.
Ik kan mij het geheel nu wel voorstellen en met mij ook de andere.

Ik hoop voor u dat u alle bonnen en cetera bewaard heeft.
Omschrijf deze klacht totaal en zorgvuldig, haal er geen andere bij mits u de namen op papier waar kunt maken.
U bent niet rechtsbijstand verzekerd neem ik aan.

Ik hoop het wel, zulke bedrijfsvoering mag gewoon geen doorgang hebben dit schaad onze imago als bovag bedrijf.
Wellicht kan het programma Trosrader er ook wat aan doen schrijf ook naar hun info.

Ik wens u veel succes
Groeten Jan.

O ja, ik heb zoals u nu bekent de banden straks wel op voorraad (ik denk als enige dan) maar dan wel van een ander merk hoop ik (wat was het banden merk dat er nu op zit?)

BMS.Purmerend

Beste Geel1955
Ik heb morgen de banden binnen, de importeur begreep er niets van dat in Nederland deze banden niet te krijgen waren.
Deze wil bij mij dan ook mogelijk een depot maken.
Deze banden hebben gewoon garantie op normaal gebruik voor scooter is dat plusminus 6000 kilometer als ik goed ben geïnformeerd.
Je ziet BMS maakt zijn antwoorden waar.
Groeten Jan
Kosten van de banden (lach niet) plusminus 20 euro.

baotianonline

Ongelezen bericht door baotianonline »

Wat een elende: maar zo zie je de scooter is niet het probleem maar de handelaar...
Deze moet zijn deuren sluiten.. is een vloek voor de handel die wel goed zijn of haar werk doet.
Ik zou juist wel de naam van het bedrijf op deze site zetten al is het maar om andere te waarschuwen..
Dit soort bedrijven moeten een HALT worden toegeroepen..
Succes
Johannes

BMS.Purmerend

Beste Geel, wil je mij nog even mailen. Betreffende je banden er zijn er 500 op voorraad. dus leveren straks geen probleem.
banden maat op voorraad 100/60-12 maak mij los!!!!
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 04 okt 2007 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

aerox70cc

Ongelezen bericht door aerox70cc »

Sinds 3 maanden is het importeurschap van Motor Mania pas verkregen op deze scooters. Voor deze tijd kon iedereen wel importeren en zich importeur noemen maar die waren dat feitelijk niet. Het kan dus ook niet mogelijk zijn dat deze persoon met de feitelijke importeur heeft gesproken want na drie maanden lijkt het met onwaarschijnlijk dat de banden al versleten zijn. Ik denk dat hier sprake is geweest van iemand die u dubbel bedrogen heeft, deze gene heeft zich voor gedaan als importeur en jou slechte service bezorgd.

BMS.Purmerend

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Aerox.

Aerox70cc; Sinds 3 maanden is het importeurschap van Motor Mania pas verkregen op deze scooters.
Jan; Waarom zou Geel liegen? Banden verslijten met normaal gebruik doei je inderdaad niet binnen drie maanden dus is het toch aanneembaar dat het november 2006 kan zijn geweest.
Er is maar een contact adres en dat is in dit geval Motor Mania.
Ik denk ook dat het telefoon verkeer inmiddels nog niet is veranderd.
Zou Geel inderdaad zo stom zijn dat hij een scooter koopt elders en bij motor mania aanklopt om garantie en dat hun deze eerst wel maakt en daarna niet meer?
Is U meer op de hoogte hiervan? Vertel wij smullen van dit soort verhalen.

Groeten Jan

Brinkman24

Ongelezen bericht door Brinkman24 »

Geachte Geel1955 en andere reageerders op de klachten aangaande de Motor Mania scooter van Geel1955,

Ik vind dat er een nodige nuance moet gebracht worden aan de discussie. Dat één Motor Mania scooter tegenvalt, wilt niet zeggen dat alles van Motor Mania of alles uit China van slechte kwaliteit is; waar kom je "Made in China" niet tegen en men heeft te maken met een duurzaam product en geen goedkope kleding of speelgoed waar uit China waar Europa mee overspoeld is. De importeur verkoopt EEC gecertificieerde scooters, die in NL nog eens dubbel gecheckt worden op kwaliteit. Met meer dan 12.000 Motor Mania scooters verkocht over heel Europa in 3 jaar is het kennelijk wel een goed product.

Daar de importeur van Motor Mania scooters nog groothandelaar is, kan het niet dat u de scooter direct bij de importeur heeft gekocht. Ik ben freelance journalist en heb contact opgenomen met de groothandelaar/importeur. Ik heb hem persoonlijk om opheldering gevraagd over deze kwestie. Hij heeft mij uitgelegd dat het de verkopers/detaillisten zijn die de problemen veroorzaken met klanten en dat hij nog niet direct met consumenten te maken heeft. De onderdelen zijn goedkoop en kunnen zo geleverd worden. Dat hebben ook meerdere in dit forum aangegeven.
Motor Mania komt binnenkort blijkbaar ook met een keten van eigen winkels over heel Nederland. Tevens komt er een Service-truck die om de zoveel dagen in steden en dorpen, waar andere Motor Mania verkopers gevestigd zijn, zal zijn om reparatie en vervanging zelf direct aan te bieden aan consumenten bij Motor Mania verkooppunten.

Ik hoop dat deze ontwikkelingen garantie en vervanging aangaande Motor Mania consumenten ten goede zullen komen en dat Motor Mania zelf ook nodige verdere verbeteringen weten te aanbrengen op hun producten.

Brinkman24

Gesloten