LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] scooter test
Re: scooter test
Nog mooier zelfs, de CDI kost ook 400 euro en de benzinepomp ook. En die pomp gaat vaak stuk, er staan er nu 2 op het SF forum met dat probleem in een 2 jaar oude scooter net uit de garantie en zijn ten einde raad ivm de dwaas hoge kosten.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: scooter test
Pff... in het verleden was het ook al niks als ellende met de TSDI en de Ditech..
Re: scooter test
collega's wel de topic aanhouden hoor.
mijn ervaring met de kymco =, goed. voor de pizza slecht, normaal gebruik 100.000km zonder revisie er blijft niets op zijn plek zitten.
50.000km per jaar gedeeld door 12 maanden is 4166,66 per maand gedeeld door 30 dagen 138,88km per dag en dan er vanuit gaande dat die elke dag rijd van het jaar. die gast verdient een lintje van Kymco.
mijn ervaring met de kymco =, goed. voor de pizza slecht, normaal gebruik 100.000km zonder revisie er blijft niets op zijn plek zitten.
50.000km per jaar gedeeld door 12 maanden is 4166,66 per maand gedeeld door 30 dagen 138,88km per dag en dan er vanuit gaande dat die elke dag rijd van het jaar. die gast verdient een lintje van Kymco.
Re: scooter test
kom net bij een webwinkel deze tegen die groot geworden is door zijn dealers?. met dank aan de trouwen dealers.
•NIEUWS 22-April-2013: Wij zijn overgestapt op nieuwe winkelsoftware. Dit betekent dat alle klanten opnieuw een profiel moeten aanmaken. De gebruikersgroep "dealers" is komen te vervallen, er worden geen onderdelen meer met dealerkorting geleverd.
# dom denk ik dan, of je nu een klant hebt waarvan je in een keer 1x een kwartje winst aan verdient of een dealer hebt met de normalen winstmarge in een keer 10x een duppie verdient.
Bron. Revolution70
•NIEUWS 22-April-2013: Wij zijn overgestapt op nieuwe winkelsoftware. Dit betekent dat alle klanten opnieuw een profiel moeten aanmaken. De gebruikersgroep "dealers" is komen te vervallen, er worden geen onderdelen meer met dealerkorting geleverd.
# dom denk ik dan, of je nu een klant hebt waarvan je in een keer 1x een kwartje winst aan verdient of een dealer hebt met de normalen winstmarge in een keer 10x een duppie verdient.
Bron. Revolution70
Re: scooter test
Jij bent wel een grappenmaker he Janv.
Leveren aan dealers is veel spullen verplaatsen voor weinig geld.
Leveren aan consumenten is weinig spullen verplaatsen voor veel geld.
Wat heb je liever: 1x een klein doosje inpakken 50 euro winst, of 4x een hele grote doos inpakken voor diezelfde 50 euro winst.
Als je aan een dealer een duppie winst hebt dan kan je aan een consument nooit een kwartje verdienen, want dan klaagt die dealer dat jouw cons. prijs veel te laag is en zal hij niets meer van je afnemen. Als je zowel aan consumenten als aan dealers wilt leveren zal je dus moeten kiezen wie jouw prioriteit heeft. Als je je spullen voor een aantrekkelijke prijs direct aan consumenten wilt verkopen, dan betekent dat automatisch dat je maar weinig aan je dealers kan verdienen.
Die webwinkel is groot geworden door verkopen aan normale consumenten tegen zeer aantrekkelijke prijzen, aan dealers leverden ze bijzonder weinig. Want die dealers deden liever zaken met de bekende grote distributeurs, ook al waren die inkoop duurder en de spullen van slechtere kwaliteit. Bovendien verkopen ze alleen snelle onderdelen, en daar doen gewone dealers bijna niet aan.
B2B distributeur spelen is alleen leuk als je grote hoeveelheden in 1 keer kan doorverkopen. ... of als je het niet erg vindt om de hele dag met dozen te slepen en weinig eraan te verdienen. ... of als je het niet erg vindt om een hele hoge winstmarge aan te houden zodat de klant volledig wordt uitgeknepen (zoals die chinese barrel prutscooters die voor 1400 euro bij de dealers staan waar zowel de distributeur als de dealer flink op verdient)
Leveren aan dealers is veel spullen verplaatsen voor weinig geld.
Leveren aan consumenten is weinig spullen verplaatsen voor veel geld.
Wat heb je liever: 1x een klein doosje inpakken 50 euro winst, of 4x een hele grote doos inpakken voor diezelfde 50 euro winst.
Als je aan een dealer een duppie winst hebt dan kan je aan een consument nooit een kwartje verdienen, want dan klaagt die dealer dat jouw cons. prijs veel te laag is en zal hij niets meer van je afnemen. Als je zowel aan consumenten als aan dealers wilt leveren zal je dus moeten kiezen wie jouw prioriteit heeft. Als je je spullen voor een aantrekkelijke prijs direct aan consumenten wilt verkopen, dan betekent dat automatisch dat je maar weinig aan je dealers kan verdienen.
Die webwinkel is groot geworden door verkopen aan normale consumenten tegen zeer aantrekkelijke prijzen, aan dealers leverden ze bijzonder weinig. Want die dealers deden liever zaken met de bekende grote distributeurs, ook al waren die inkoop duurder en de spullen van slechtere kwaliteit. Bovendien verkopen ze alleen snelle onderdelen, en daar doen gewone dealers bijna niet aan.
B2B distributeur spelen is alleen leuk als je grote hoeveelheden in 1 keer kan doorverkopen. ... of als je het niet erg vindt om de hele dag met dozen te slepen en weinig eraan te verdienen. ... of als je het niet erg vindt om een hele hoge winstmarge aan te houden zodat de klant volledig wordt uitgeknepen (zoals die chinese barrel prutscooters die voor 1400 euro bij de dealers staan waar zowel de distributeur als de dealer flink op verdient)
Re: scooter test
je moet deze nog aanpassen in je webwinkel @Prijs en type fouten voorbehouden. Prijzen zijn inclusief 19% BTW. Het is mogelijk dat afbeeldingen afwijken van het echte product.oo4load schreef:Jij bent wel een grappenmaker he Janv.
Leveren aan dealers is veel spullen verplaatsen voor weinig geld.
Leveren aan consumenten is weinig spullen verplaatsen voor veel geld.
Wat heb je liever: 1x een klein doosje inpakken 50 euro winst, of 4x een hele grote doos inpakken voor diezelfde 50 euro winst.
Als je aan een dealer een duppie winst hebt dan kan je aan een consument nooit een kwartje verdienen, want dan klaagt die dealer dat jouw cons. prijs veel te laag is en zal hij niets meer van je afnemen. Als je zowel aan consumenten als aan dealers wilt leveren zal je dus moeten kiezen wie jouw prioriteit heeft. Als je je spullen voor een aantrekkelijke prijs direct aan consumenten wilt verkopen, dan betekent dat automatisch dat je maar weinig aan je dealers kan verdienen.
Die webwinkel is groot geworden door verkopen aan normale consumenten tegen zeer aantrekkelijke prijzen, aan dealers leverden ze bijzonder weinig. Want die dealers deden liever zaken met de bekende grote distributeurs, ook al waren die inkoop duurder en de spullen van slechtere kwaliteit. Bovendien verkopen ze alleen snelle onderdelen, en daar doen gewone dealers bijna niet aan.
B2B distributeur spelen is alleen leuk als je grote hoeveelheden in 1 keer kan doorverkopen. ... of als je het niet erg vindt om de hele dag met dozen te slepen en weinig eraan te verdienen. ... of als je het niet erg vindt om een hele hoge winstmarge aan te houden zodat de klant volledig wordt uitgeknepen (zoals die chinese barrel prutscooters die voor 1400 euro bij de dealers staan waar zowel de distributeur als de dealer flink op verdient)
Re: scooter test
Als je er van uit gaat dat de inhoud 4x het zelfde is zit jij er naast.oo4load schreef:Jij bent wel een grappenmaker he Janv.
Leveren aan dealers is veel spullen verplaatsen voor weinig geld.
Leveren aan consumenten is weinig spullen verplaatsen voor veel geld.
Wat heb je liever: 1x een klein doosje inpakken 50 euro winst, of 4x een hele grote doos inpakken voor diezelfde 50 euro winst.
als je een vergelijking gaat maken op prijsniveau die jij nu stelt vraag ik mij af of jij dan wel zo een geweldige verkoper of eigenaar is.
1 product met 50 euro winst = 50 euro winst. vier keer 25% is 100 euro winst oke de doos zal iets groter zijn waardoor je iets meer moet tillen.
Maar als je de dealers maar 10% marge geeft heb je gelijk dat het de sop niet waart is en zal ik in ieder geval niets bij jou bestellen en dat doen de andere collega's dan ook niet dan heb jij gelijk. mijn importeurs praten over winstmarge 50% net als jij die dat krijgt en bij grotere afnamen 10 tot 15% meer marge. Je eigen import kan iets meer zijn, maar je inkoop moet dan vele malen groter zijn. wie is nu een grappenmaker
Re: scooter test
[quote="oo4load"]Als je aan een dealer een duppie winst hebt dan kan je aan een consument nooit een kwartje verdienen, want dan klaagt die dealer dat jouw cons. prijs veel te laag is en zal hij niets meer van je afnemen. Als je zowel aan consumenten als aan dealers wilt leveren zal je dus moeten kiezen wie jouw prioriteit heeft. Als je je spullen voor een aantrekkelijke prijs direct aan consumenten wilt verkopen, dan betekent dat automatisch dat je maar weinig aan je dealers kan verdienen.
quote]
Als je de dealer maar 10% geeft kan ik mij dat levendig voorstellen dat die niets bij jou meer koopt.
Je moet dan als dealer wel heel veel bij jou afnemen om dan ook de transport en omzetbelasting enz er aan terug te verdienen. De topic schrijver heeft hier niets aan maar kan wel zijn belang er uittrekken. iedereen wil korting maar vergeet welke kosten er zijn bij een bedrijf of een webwinkel die alleen iets op voorraad heeft en alles per doorlevering verzorgt.
Koopt een webwinkel groot in gaat die stunten met zijn prijzen maar prijst op den duur zich zelf uit de markt en blijft met veel producten zitten.
Heeft hij er een bedrijf naast zitten zal die al snel horen dat hij beter via jou webwinkel kan kopen dan aan die balie, dus kan de balie medewerker de laan op. het zal niet lang meer duren dat er een regelgeving wordt aangepast dat alle webwinkels zo en zoal aan een voorwaarde moet voldoen en dat is dat er zowel de afhaalmogelijkheid moet zijn als dat de aangeboden waar op de webwinkel minimaal 75% er van op voorraad moet zijn. indien je afhaal mogelijkheid heb zullen jou stuntprijzen snel verdwijnen net als de gedachten na omzetbelasting als de inkomstenbelasting eind van het jaar.
Op de Chinese scooter kunnen de consumenten korting afdingen van 25% met gemak, omdat die dealer 45% marge krijgt. maar op een Kymco is dit anders omdat de dealer in verschillende schalen zijn winstmarge kan krijgen maar wordt eerdaags wel op zijn vingers getikt als een mede dealer in de omgeving zich beklaagt als jij met dealer schap prijzen gaat kloten in een webwinkel.
quote]
Als je de dealer maar 10% geeft kan ik mij dat levendig voorstellen dat die niets bij jou meer koopt.
Je moet dan als dealer wel heel veel bij jou afnemen om dan ook de transport en omzetbelasting enz er aan terug te verdienen. De topic schrijver heeft hier niets aan maar kan wel zijn belang er uittrekken. iedereen wil korting maar vergeet welke kosten er zijn bij een bedrijf of een webwinkel die alleen iets op voorraad heeft en alles per doorlevering verzorgt.
Koopt een webwinkel groot in gaat die stunten met zijn prijzen maar prijst op den duur zich zelf uit de markt en blijft met veel producten zitten.
Heeft hij er een bedrijf naast zitten zal die al snel horen dat hij beter via jou webwinkel kan kopen dan aan die balie, dus kan de balie medewerker de laan op. het zal niet lang meer duren dat er een regelgeving wordt aangepast dat alle webwinkels zo en zoal aan een voorwaarde moet voldoen en dat is dat er zowel de afhaalmogelijkheid moet zijn als dat de aangeboden waar op de webwinkel minimaal 75% er van op voorraad moet zijn. indien je afhaal mogelijkheid heb zullen jou stuntprijzen snel verdwijnen net als de gedachten na omzetbelasting als de inkomstenbelasting eind van het jaar.
Op de Chinese scooter kunnen de consumenten korting afdingen van 25% met gemak, omdat die dealer 45% marge krijgt. maar op een Kymco is dit anders omdat de dealer in verschillende schalen zijn winstmarge kan krijgen maar wordt eerdaags wel op zijn vingers getikt als een mede dealer in de omgeving zich beklaagt als jij met dealer schap prijzen gaat kloten in een webwinkel.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: scooter test
uh ?1JanV schreef:collega's wel de topic aanhouden hoor.
mijn ervaring met de kymco =, goed. voor de pizza slecht, normaal gebruik 100.000km zonder revisie er blijft niets op zijn plek zitten.
50.000km per jaar gedeeld door 12 maanden is 4166,66 per maand gedeeld door 30 dagen 138,88km per dag en dan er vanuit gaande dat die elke dag rijd van het jaar. die gast verdient een lintje van Kymco.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: scooter test
Ja maar zo help je wel mee om de markt kapot te maken voor je eigen belang, dat doen al te veel mensen in deze wereld. Aan jongeren hoeven we al niks meer te leveren, want die weten precies wat alles kost op INTERNET, dus halen ze het daar wel, maar wie zet het dan erop ? Juist...oo4load schreef:Jij bent wel een grappenmaker he Janv.
Leveren aan dealers is veel spullen verplaatsen voor weinig geld.
Leveren aan consumenten is weinig spullen verplaatsen voor veel geld.
Re: scooter test
oké is dan ook wat vaag zoals ik dit nu ook lees .bartsscooterservice schreef:uh ?1JanV schreef:collega's wel de topic aanhouden hoor.
mijn ervaring met de kymco =, goed. voor de pizza slecht, normaal gebruik 100.000km zonder revisie er blijft niets op zijn plek zitten.
50.000km per jaar gedeeld door 12 maanden is 4166,66 per maand gedeeld door 30 dagen 138,88km per dag en dan er vanuit gaande dat die elke dag rijd van het jaar. die gast verdient een lintje van Kymco.
Mijn ervaring is met Kymco is zoals boven omschreven.
De kilometerstand die wordt aangegeven door oo4load 100.000 km binnen 2 jaar wordt door mij naar het land der fabelen verwezen. Vandaar een kort sommetje. Wel weet ik dat de meeste importeurs een berekening maken dat je 1000 per maand maakt maar dan kom je weer met het verhaal 2 jaar garantie of 12.000 km het klopt allemaal niet. vandaar. ik (wij) hebben klanten die voor woon en werkverkeer gemiddeld per dag 60km rijden wat neerkomt op plusminus 18.000.(300 dagen) dus gaat de importeur er van uit dat je dus gemiddeld 40km per dag rijd. waarom dan 2 jaar garantie als je binnen een jaar de voorgeschreven garantie van 12.000km hebt overschreden. waar halen die fabrikanten en importeurs die 20km per dag dan vandaan. op verschillende Chinese scooters wordt 3 garantie gegeven of maar 5.000 km of te wel 5 km per dag.
Re: scooter test
Veel beter is dat de tros eens aandacht aan garantie voorwaardes besteed en de regering een nieuwe wet lanceert dat je de garantie tijd van drie jaar mag halen zoals de voorwaarden dan ook is gesteld.
Maar dat je als consument mag verwachten dat je elke dag gemiddeld 50.km mag rijden of te wel 45.000km probleemloos mag rijden??? dat de prijs er dan ook naar is moet kunnen heb je dan een probleem dan heb jij die niet maar de importeur.
Maar dat je als consument mag verwachten dat je elke dag gemiddeld 50.km mag rijden of te wel 45.000km probleemloos mag rijden??? dat de prijs er dan ook naar is moet kunnen heb je dan een probleem dan heb jij die niet maar de importeur.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: scooter test
Wij zijn nog geen 4-takt scooter tegengekomen met zo'n hoge km stand, wel eens oude peugeot 2-takt met een stand van 50.000 km. Maar in de regel is ergens tussen de 30 en 40.000 km het wel zo'n beetje op. In de praktijk halen de meeste nog geen 15.000 km door slecht onderhoud.
Re: scooter test
in het begin van de opkomst de 4takt vertelde ik de klanten al "als je bij mij in de bak km-units er een kan vinden met meer dan 4000km krijg je van mij een nieuwe scooter. (zeg ik IN HET BEGIN). nu leggen er km-tellers in met plusminus maximaal 9.000 chinees. en zijn deze zelfs nog vier jaar oud (sloop).de jongste werd aangeboden van 1 jaar oud en 450km bleek er wel een kabel buiten de draadboom stuk te zijn en is deze gewoon weer rijdend gemaakt en verkocht, de eigenaar had een dealer die het probleem niet kon vinden dus dan maar naar de sloop.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: scooter test
Met zulke prijzen voor onderdelen vraag je je af wat heeft het dan voor nut om zo'n scooter te verkopen ?oo4load schreef:Nog mooier zelfs, de CDI kost ook 400 euro en de benzinepomp ook. En die pomp gaat vaak stuk, er staan er nu 2 op het SF forum met dat probleem in een 2 jaar oude scooter net uit de garantie en zijn ten einde raad ivm de dwaas hoge kosten.
Re: scooter test
Kymco Algility 50.000km op de klok en alleen de zuiger vervangen in garantie tijd 4.000km, deze waren toen niet goed en moeste vervangen worden.
Dinsdag 20-8-2013 62.000km beurt Kymco Agility ook bij deze is de zuiger vervangen in garantie tijd 3.600km.
Vandaag Baotian Rex50 41.000km op dit moment compressie 7,2bar. nog niets gedaan aan de motorblok. wonderbaarlijk? nee gewoon iedere beurt laten doen.
Dinsdag 20-8-2013 62.000km beurt Kymco Agility ook bij deze is de zuiger vervangen in garantie tijd 3.600km.
Vandaag Baotian Rex50 41.000km op dit moment compressie 7,2bar. nog niets gedaan aan de motorblok. wonderbaarlijk? nee gewoon iedere beurt laten doen.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: scooter test
20-8 dat is het nog niet eens? typfoutje denk ik, dat zijn overigens wel hoge km standen, dat haalt de gemiddelde niet
Re: scooter test
20-8 is ingepland. vandaag een chinees binnen gekregen waarvan de klephoedhouder op de veer horizontaal (dus niet overdwars doormidden) is afgebroken waardoor de klepslotjes losgekomen zijn en de klep door de zuiger is verdwenen en de klep langs de pistonpen tussen de krukaswangen gekomen en heeft een diepe groef veroorzaakt in het carter. op de teller 4.779km motorblok naar de knoppen.bartsscooterservice schreef:20-8 dat is het nog niet eens? typfoutje denk ik
Cilinder en kop naar de knoppen.
Re: scooter test
Dat is dan weer het voordeel van een simpel 2-taktje rijden .
Is dat achterstallig onderhoud of "metaalmoeheid" ?
Is dat achterstallig onderhoud of "metaalmoeheid" ?
Re: scooter test
Dat weet ik, dus het moet volgens mij echt wel aan het bedrijf leggen maar vooral aan de eigenaar. Onderhoud moet dan ook uitgevoerd worden en jammer genoeg zijn er teveel bedrijven die denken snel geld in hun zakken te doen en alleen er doekje overheen halen. ik weet dit van X-stage lopers. die vreemd staan te kijken welke wij verstaan onder een beurt. de X-stage lopers zegt doodleuk "dat en dat mochten wij niet wij moesten alleen een bougie vervangen banden oppompen remmen voelen remkabel opstellen en vooral even dik invetten doekje er lang klaar. facturen hebben wij dan ook nooit gezien maar wel gehoord welk de klant moest afreken".bartsscooterservice schreef:dat zijn overigens wel hoge km standen, dat haalt de gemiddelde niet
Dus mag ik met een gerust hard hardop zeggen dat wij het dan wel goed doen.