LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scootermobiel verlichting eissen
Scootermobiel verlichting eissen
Hi,
Die Scootermobiel die heb ik in bruikleen van de Gemeente (Wmo),en die heeft een verlichting van niks...
Van de week reed ik op een weg die was onverlichting....ik zag geen zier helemaal niets .
Dus de leverancier van de opgebeld Scootermobiel om een afspraak te maken en de goede man is vanmiddag geweest..
De koplamp kon eenvoudig niet verstelt worden, zodat ik avonds een lichtbundel op een weg heb,klikt toch normaal toch?
Toen die monteur hij zei 'het klinkt stom maar het is dat ze U zien en Niet andersom' , ik was stom verbaas,ik zeg het klinkt niet stom.....maar het is ook nog stom,men wilt toch zien waar dat men rijd,toch?
Alvast Bedankt .
Die Scootermobiel die heb ik in bruikleen van de Gemeente (Wmo),en die heeft een verlichting van niks...
Van de week reed ik op een weg die was onverlichting....ik zag geen zier helemaal niets .
Dus de leverancier van de opgebeld Scootermobiel om een afspraak te maken en de goede man is vanmiddag geweest..
De koplamp kon eenvoudig niet verstelt worden, zodat ik avonds een lichtbundel op een weg heb,klikt toch normaal toch?
Toen die monteur hij zei 'het klinkt stom maar het is dat ze U zien en Niet andersom' , ik was stom verbaas,ik zeg het klinkt niet stom.....maar het is ook nog stom,men wilt toch zien waar dat men rijd,toch?
Alvast Bedankt .
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Dat zijn niet de eisen die voor fiets en snorfiets gelden. Vandaar dat men ook met die kleine led lampjes mag rondfietsen. Ze verlichten helemaal niets, maar zorgen voor zichtbaarheid.
Maar ja, om nou met een zaklantaarn op een scootmobiel te gaan zitten lijkt me toch ook niet echt de bedoeling. En hetisinderdaad wel zo fijn om de weg fatsoenlijk te kunnen zien.
Maar ja, om nou met een zaklantaarn op een scootmobiel te gaan zitten lijkt me toch ook niet echt de bedoeling. En hetisinderdaad wel zo fijn om de weg fatsoenlijk te kunnen zien.
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Tja je hebt iets in bruikleen welk probleem is er dan,blijven rijden of terug brengen denk ik. maar om dan hier iets te melden welk ons alle misschien geld kost, ga ik een oud spreekwoord neerzetten"kijk een gegeven paard niet in de bek maar stap op zijn rug, daar is die voor".
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Bij de Gemeente krijg je niets,voor niets gaat de zon op!1JanV schreef:"kijk een gegeven paard niet in de bek maar stap op zijn rug, daar is die voor".
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Het zal altijd goedkoper zijn dan er zelf één kopen.Bij de Gemeente krijg je niets,voor niets gaat de zon op!
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Je moet er nog altijd een eigen bijdrage aan betalen en voor sommige mensen is dat een hoop geld.bprosman schreef:Het zal altijd goedkoper zijn dan er zelf één kopen.Bij de Gemeente krijg je niets,voor niets gaat de zon op!
Ik hoop dat 1janv nooit afhankelijk wordt van de wmo, want dat kost hem ook een hoop geld.
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Dat zal best maar ik blijf me afvragen waarom een scootmobiel ueberhaupt verstrekt wordt uit publieke middelen.Je moet er nog altijd een eigen bijdrage aan betalen en voor sommige mensen is dat een hoop geld.
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Dat is een hele andere discussie die niet hier thuis hoort, als u daar over wilt praten moet u een nieuw draadje openen.bprosman schreef: Dat zal best maar ik blijf me afvragen waarom een scootmobiel ueberhaupt verstrekt wordt uit publieke middelen.
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Zijn deze apparaten niet meer bedoelt voor stadsgebruik, maw plekken die normaliter voorzien zijn van straatverlichting? En zoals al gezegd, die verlichting heeft als eerste functie u zichtbaar te maken voor andere verkeersdeelnemers, wat subtiel anders is dan zoveel mogelijk licht vooruit werpen.
Overigens is het prima mogelijk om hier een betere lamp op te monteren, mijn fietsende collega heeft een speciaal gekochte B&M koplamp op de fiets, die knalt er 60LUX uit, en daarmee ziet hij alles op zijn weg, als hij door de uiterwaarden in het donker naar de stad fietst. Dit terwijl ik in de stad meer dan genoeg heb aan mijn 35LUX Koga eigen merk koplamp.
Overigens is het prima mogelijk om hier een betere lamp op te monteren, mijn fietsende collega heeft een speciaal gekochte B&M koplamp op de fiets, die knalt er 60LUX uit, en daarmee ziet hij alles op zijn weg, als hij door de uiterwaarden in het donker naar de stad fietst. Dit terwijl ik in de stad meer dan genoeg heb aan mijn 35LUX Koga eigen merk koplamp.
Re: Scootermobiel verlichting eissen
en toch is dat wel een interessante discussie die aan dit topic raakt.puma73 schreef:Dat is een hele andere discussie die niet hier thuis hoort, als u daar over wilt praten moet u een nieuw draadje openen.bprosman schreef: Dat zal best maar ik blijf me afvragen waarom een scootmobiel ueberhaupt verstrekt wordt uit publieke middelen.
Persoonlijk zou ik als ik topicstarter was gewoon zelf bij de Xenos of ergens anders een sterke lamp kopen en die op de scootmobiel zetten. De TS vind blijkbaar dat de scooter niet voldoet aan zijn eisen. waarom moet de gemeente daar dan voor opdraaien?
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Omdat TS zelf geen wijzigingen aan mag brengen aan een bruikleenartikel verstrekt via de WMO.Jefdus schreef:en toch is dat wel een interessante discussie die aan dit topic raakt.puma73 schreef:Dat is een hele andere discussie die niet hier thuis hoort, als u daar over wilt praten moet u een nieuw draadje openen.bprosman schreef: Dat zal best maar ik blijf me afvragen waarom een scootmobiel ueberhaupt verstrekt wordt uit publieke middelen.
Persoonlijk zou ik als ik topicstarter was gewoon zelf bij de Xenos of ergens anders een sterke lamp kopen en die op de scootmobiel zetten. De TS vind blijkbaar dat de scooter niet voldoet aan zijn eisen. waarom moet de gemeente daar dan voor opdraaien?
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Standaard misschien niet, maar met overleg kun je een heleboel bereiken.
Maar een wijziging hoeft niet onomkeerbaar te zijn. Misschien is er wel een handige zoon/neef de de huidige koplamp kan wijzigen op een zodanige manier dat eea weer eenvoudig origineel gemaakt kan worden
Maar een wijziging hoeft niet onomkeerbaar te zijn. Misschien is er wel een handige zoon/neef de de huidige koplamp kan wijzigen op een zodanige manier dat eea weer eenvoudig origineel gemaakt kan worden
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Het lijkt mij toch dat het met plakband aanbrengen van een zaklamp of iets dergelijks niet meteen valt onder 'wijzigingen aanbrengen aan...' Kijk anders eens bij een buitensportzaak. Daar hebben ze van die lampen die je op je hoofd kan zetten. Met een bandje kun je die ook gewoon aan je stuur monteren en dan heb je zelfs nog geen eens plakband nodig.puma73 schreef:Omdat TS zelf geen wijzigingen aan mag brengen aan een bruikleenartikel verstrekt via de WMO.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Nee, ze zijn bedoeld als vervanging voor het kunnen lopen en fietsen.sjohie schreef:Zijn deze apparaten niet meer bedoelt voor stadsgebruik, maw plekken die normaliter voorzien zijn van straatverlichting?
Dus ook om van dorp A naar dorp B te rijden op het fietspad.
Vooral bij kleinere plaatsjes is dan geen verlichting aanwezig.
Ik zou TS aanraden om de Wmo-consulent eens te bellen, want u moet wel veilig de weg op kunnen.
Kunnen zien waar u rijdt is dan wel erg handig.
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Gek genoeg crosst mijn tante, al jarenlang door afasie gekluisterd aan zo'n ding, met elk model wat ze heeft gehad, zonder problemen van een klein dorp buitenaf, naar de grote stad. En die heb ik hier nog nooit over gehoord. Misschien dat TS het referentiekader iets kan bijstellen? Overigens heeft dit type een op 24 Volt werkende koplamp van 21W, dat zou voor normaal gebruik afdoende moeten zijn. Misschien is het een simpel defect aan de lamp zelf?VioletPrue schreef:Nee, ze zijn bedoeld als vervanging voor het kunnen lopen en fietsen.sjohie schreef:Zijn deze apparaten niet meer bedoelt voor stadsgebruik, maw plekken die normaliter voorzien zijn van straatverlichting?
Dus ook om van dorp A naar dorp B te rijden op het fietspad.
Vooral bij kleinere plaatsjes is dan geen verlichting aanwezig.
Ik zou TS aanraden om de Wmo-consulent eens te bellen, want u moet wel veilig de weg op kunnen.
Kunnen zien waar u rijdt is dan wel erg handig.
Overigens is het volgens het service manual zo te lezen inderdaad niet mogelijk de lamp te verstellen, om zo het lichtpatroon wat op de weg valt, aan te passen naar eigen wens.
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Heb net contact gehad met de leverancier (DooveMobility),ze begrijpen mijn probleem volkomen maar er valt niets aan te doen... Wmo-consulent was net de deur uit dus die zal ik maandagochtend is bellen.VioletPrue schreef:Dat zal helemaal wat mooiers worden,als je niet zelf uit mag maken hoe of wat.sjohie schreef:Zijn deze apparaten niet meer bedoelt voor stadsgebruik, maw plekken die normaliter voorzien zijn van straatverlichting?VioletPrue schreef:Nee, ze zijn bedoeld als vervanging voor het kunnen lopen en fietsen.
Dus ook om van dorp A naar dorp B te rijden op het fietspad.
Vooral bij kleinere plaatsjes is dan geen verlichting aanwezig.
Ik zou TS aanraden om de Wmo-consulent eens te bellen, want u moet wel veilig de weg op kunnen.
Kunnen zien waar u rijdt is dan wel erg handig.
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Je kan ook de koe bij de horens vatten, en er zelf een goede koplamp van bijvoorbeeld het gerenommeerde merk B&M op schroeven? Die kan je naderhand weer verwijderen en overzetten, mocht je deze in moeten leveren. Dan weet je zeker dat het goed is..Cavin schreef:Heb net contact gehad met de leverancier (DooveMobility),ze begrijpen mijn probleem volkomen maar er valt niets aan te doen... Wmo-consulent was net de deur uit dus die zal ik maandagochtend is bellen.VioletPrue schreef:Dat zal helemaal wat mooiers worden,als je niet zelf uit mag maken hoe of wat.sjohie schreef:Zijn deze apparaten niet meer bedoelt voor stadsgebruik, maw plekken die normaliter voorzien zijn van straatverlichting?VioletPrue schreef:Nee, ze zijn bedoeld als vervanging voor het kunnen lopen en fietsen.
Dus ook om van dorp A naar dorp B te rijden op het fietspad.
Vooral bij kleinere plaatsjes is dan geen verlichting aanwezig.
Ik zou TS aanraden om de Wmo-consulent eens te bellen, want u moet wel veilig de weg op kunnen.
Kunnen zien waar u rijdt is dan wel erg handig.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Ik heb er zelf ook geen problemen mee.sjohie schreef:Gek genoeg crosst mijn tante, al jarenlang door afasie gekluisterd aan zo'n ding, met elk model wat ze heeft gehad, zonder problemen van een klein dorp buitenaf, naar de grote stad. En die heb ik hier nog nooit over gehoord.
Maar mijn hele stuurkolom is verstelbaar en mijn koplamp zit aan die kolom vast.
Ik kan hem dus zelf richten.
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Waarom moet ik nu weer de zelfde problemen krijgen je weet niet eens welke problemen ik heb. Als ik iets in bruikleen heb betaal ik alleen dat geen dat wat heet onderhoud. Als ik niet te vrede ben met wat ik in bruikleen krijg zijn er twee mogelijkheden geef het terug of ik zeur niet en zoek een oplossing. Aan de andere kant is wat de gemeente uitleent of plaatst of weet ik veel wat komt dit uit de pot van ons alle en ja ik weet dat het jammer genoeg om een menselijk probleem gaat en dat die mensen ook recht hebben om te leven te staan en te gaan waar je wil Maar er zijn grenzen en ook voor mij en daar moet ik ook mee leven, als ik zie dat mijn buurman een invalide plaats krijgt zal die volgens de keuring wel recht op hebben maar als ik weet dat mijn buurman onder de auto een uitlaat aan het vervangen is en elke dag rondjes in het park rent. Krijg ik de Pl… er in dat die parkeer gelegenheid en die uitkering door onderhanden mij persoon word betaald. Maar er iets van zeggen kun je vergeten. Ook ben ik het zeker niet mee eens dat een onderhoudsmonteur het op deze manier afwikkelt, daar in tegen is hier weer het bewijs dat je geen brood moet kopen bij de slager.puma73 schreef:Je moet er nog altijd een eigen bijdrage aan betalen en voor sommige mensen is dat een hoop geld.bprosman schreef:Het zal altijd goedkoper zijn dan er zelf één kopen.Bij de Gemeente krijg je niets,voor niets gaat de zon op!
Ik hoop dat 1janv nooit afhankelijk wordt van de wmo, want dat kost hem ook een hoop geld.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Scootermobiel verlichting eissen
Ik kan u uit de droom helpen, voor hulpmiddelen en bijvoorbeeld huishoudelijke hulp via de Wmo betalen mensen een eigen bijdrage.1JanV schreef:Waarom moet ik nu weer de zelfde problemen krijgen je weet niet eens welke problemen ik heb. Als ik iets in bruikleen heb betaal ik alleen dat geen dat wat heet onderhoud.
Ook voor persoonlije verzorging (dus bijv. iemand die je thuis komt douchen omdat je dit zelf niet kunt) betaal je een eigen bijdrage.
Aha, dus je hardop afvragen of in het donker zonder afdoende verlichting rondrijden een goed idee is, is zeuren?1JanV schreef:Als ik niet te vrede ben met wat ik in bruikleen krijg zijn er twee mogelijkheden geef het terug of ik zeur niet en zoek een oplossing.
Net als Aow, Awbz, WW, Wia, Bijstand en noem maar op.1JanV schreef:Aan de andere kant is wat de gemeente uitleent of plaatst of weet ik veel wat komt dit uit de pot van ons alle
Geeft u geen recht om een ander voor zeurpiet uit te maken als die een redelijke vraag heeft.
Uw buurman staan helemaal los van dit onderwerp en heeft niets te maken met de verlichting van TS.1JanV schreef:en ja ik weet dat het jammer genoeg om een menselijk probleem gaat en dat die mensen ook recht hebben om te leven te staan en te gaan waar je wil Maar er zijn grenzen en ook voor mij en daar moet ik ook mee leven, als ik zie dat mijn buurman een invalide plaats krijgt zal die volgens de keuring wel recht op hebben maar als ik weet dat mijn buurman onder de auto een uitlaat aan het vervangen is en elke dag rondjes in het park rent.
Tuurlijk heeft iedereen beperkingen.
Als de fraude van uw buurman u zo dwarszit, klaag dan bij de gemeente!
Wat dat brood en die slager er mee te maken hebben, snap ik even niet.1JanV schreef:Krijg ik de Pl… er in dat die parkeer gelegenheid en die uitkering door onderhanden mij persoon word betaald. Maar er iets van zeggen kun je vergeten. Ook ben ik het zeker niet mee eens dat een onderhoudsmonteur het op deze manier afwikkelt, daar in tegen is hier weer het bewijs dat je geen brood moet kopen bij de slager.