LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Shimano Deore cassette smeren

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
sjohie

Shimano Deore cassette smeren

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hebben beiden een tourfiets met Shimano Deore cassette, en ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de diverse smeermiddelen hiervoor? Nu gebruiken we een spuitbusje van Shimano, vrij standaard spul, en ik wil eigenlijk wel eens wat anders proberen. Maar de een zweert bij teflonspray, weer een ander bij motip, en weer een ander bij kroon olie.

Iemand hier toevallig de gouden tip?

GJvdZ

Re: Shimano Deore cassette smeren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De cassette zelf hoef je eigenlijk niet te smeren, schoon houden is voldoende. Alleen de ketting moet gesmeerd zijn. En daar kan je het beste een wax- of teflongebaseerd smeermiddel gebruiken waarbij de natte bestanddelen vervliegen. Ik heb goede ervaringen met Finish Line Wax Lubricant.

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

Als de ketting in een kettingkast zit dan gebruik ik altijd lekkere klodders grafietvet. Zullen ongetwijfeld nadelen aan kleven..sterker nog, àlles blijft er aan plakken ;-) Maar het smeert als de beste

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

wieder schreef:Als de ketting in een kettingkast zit dan gebruik ik altijd lekkere klodders grafietvet. Zullen ongetwijfeld nadelen aan kleven..sterker nog, àlles blijft er aan plakken ;-) Maar het smeert als de beste
Shimano Deore is een 27 versnellingen open derailleur, dus zonder kettingkast. Dus een smeermiddel wat plakt zoek nou net niét.. :wink:

Gesloten