Ligt het aan mij of is service bij sommige fietsenzaken tot het dieptepunt gedaald? In ieder geval bij het Banierhuis in Vleuten. Afgelopen week bracht ik mijn fiets daar voor twee nieuwe binnenbanden. Daarbij vertelde ik dat mijn achterlicht een beschermkap mist, de lamp deed het nog, of dat vervangen kon worden. Een week later wordt de fiets opgehaald en wordt doodleuk medegedeeld dat er voor het achterlicht 30 euro moet worden afgerekend. Waarom? Ook al is er alleen een beschermkap nodig, bij een Gazelle fiets kan alleen het hele achterlicht worden vervangen. Mijn reactie dat dit niet afgesproken is en dat ik geen 30 euro ga betalen omdat ik alleen een beschermkap nodig had, komt niet aan. "U wilde dat we het achterlicht maakten en dat is gebeurd". Waarom heeft u dat niet van te voren medegedeeld of even gebeld dat dit de kosten worden? "Als we iedereen moeten gaan bellen dan blijven we bezig, zo werkt het niet. Wij moeten iets maken en dat doen we." Als ik dan zeg dat ik het oude, nog werkende achterlicht er weer opgezet wil hebben, kan dat niet. "Die is al weggegooid". En nu? "Of 30 euro of we halen de lamp er weer af". Ik weiger te betalen en laat de lamp er weer afhalen. Dan betaal ik liever een andere fietsenzaak die 30 euro.
Daarbij word ik nog even gewezen op het feit dat ik de fiets een week heb laten staan en dat er eigenlijk nog 2,50 euro betaald had moeten worden per dag dat de fiets hier stond. Ik reageer verbaasd en vraag wat de zo "vriendelijke" meneer bedoeld. "Er staat hier een bordje op de balie dat er per dag 2,50 in rekening wordt gebracht als de fiets blijft staan". Ik vraag waarom ik daar niet op gewezen wordt als ik de fiets kom brengen. "Het staat hier toch op de balie". Ik leg uit dat ik niet in iedere winkel waar ik kom de balie ga inspecteren of er huisregels staan. "Dat is uw probleem, meneer". Bovendien leg ik uit dat als er bepaalde belangrijke huisregels zijn, zeker waar kosten mee gemoeid zijn, dat dit van te voren moet worden uitgelegd. Als voorbeeld geef ik aan dat dit bordje ook deze morgen op de balie gezet kan zijn. "Ja dan blijven we bezig, zo werkt het niet, u had het kunnen weten". Zo komen we in een discussie terecht over klantvriendelijkheid waarin ik meen dat een winkelier zijn klanten van te voren moet informeren over belangrijke huisregels en kosten, en als dat niet gebeurd dat je samen naar een oplossing kijkt. De uiteindelijke reactie: "Meneer u mag blij zijn dat we geen kosten in rekening brengen voor de stalling van uw fiets"...
Voortaan fiets ik wel een winkel verder.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service
-
Re: Slechte service
Ik vind het absurd dat jij je fiets daar een week laat staan. Het is toch geen fietsenstalling.
Uit de categorie het moet wel gemaakt worden maar het mag niets kosten.
Fietsenwinkel zal blij zijn dat je niet meer terugkomt, levert toch alleen maar gezeur op.
Fietsenwinkel zal blij zijn dat je niet meer terugkomt, levert toch alleen maar gezeur op.
Wij zijn het niet altijd met elkaar eens, maar je hebt gelijk. je vraagt zo als iedereen dat doet welke kosten gaat. en al zit je meter hogen borden neer met huisregels maar dat wordt niet gelezen hoe dan ook deze fietsenwinkel heeft na behoren gehandeld denk ik, dus een hoop gel.... om een verkeerde opdrachtgaven, dat de man op het bordt gewezen werd kan ik mij voorstellen, arbeidsloon was die ook al kwijt. dus hier op tros rader een bedrijf zwart maken is niet nodigoo4load schreef:Uit de categorie het moet wel gemaakt worden maar het mag niets kosten.