LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Een tweedehands ebike die binnen 5 dagen na aankoop al gerepareerd moet worden.
Goedemorgen,
Op zaterdag 28 oktober kocht ik samen met mijn man een tweedehands ebike bij een fietsenwinkel in Haarlem.
Een Sparta van drie jaar oud met een Bosch middenmotor. Voordat ik deze kocht heb ik een kort testrondje gemaakt.
We besloten de fiets te kopen en konden deze 's middags al ophalen. De dagen erna hebben we ongeveer 50 kilometer
gefietst in totaal. Op woensdag 1 november deed hij het niet meer. De fietscomputer (die de motor) aanstuurt viel constant uit.
Op het display verscheen FOUTCODE 200. Ik heb contact opgenomen met de winkel. Deze gaf aan niks te kunnen doen op dat moment.
Ze vroegen mij om de fiets langs te komen brengen. Dat heb ik de dag erna gedaan op donderdag 2 november. Tijdens het afgeven van de fiets
heb ik duidelijk aangegeven wat het probleem is en dat ik niet bereid ben om voor reparatie te betalen. Ik heb als consument immers recht op
een deugdelijk product. Nu weet ik niet hoe dit met tweedehands producten zit.
Dagen verstreken en ik heb meerder malen gebeld met de winkel om na te vragen of er al iets bekend is. Gisteren werd mij verteld dat de fiets naar een dealer is gebracht om de fietscomputer te updaten. Het probleem zou dan verholpen zijn als het goed is. Ze zijn al ruim een week bezig met de fiets en geven aan dat er in het ergste geval een nieuwe fietscomputer geplaatst dient te worden. De kosten voor het nakijken en het plaatsen van de nieuwe fietscomputer komen op EUR 150,-. Dit ben ik niet van plan om te gaan betalen. Ik heb veel gezocht op het internet en op dit forum maar kom geen klinkend antwoord tegen.
Mijn vraag is:
Heb ik recht op kostenloze reparatie/vervanging? Stel dat de winkel voet bij stuk blijft houden. Kan ik dan de koop ontbinden?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg, Bep
Goedemorgen,
Op zaterdag 28 oktober kocht ik samen met mijn man een tweedehands ebike bij een fietsenwinkel in Haarlem.
Een Sparta van drie jaar oud met een Bosch middenmotor. Voordat ik deze kocht heb ik een kort testrondje gemaakt.
We besloten de fiets te kopen en konden deze 's middags al ophalen. De dagen erna hebben we ongeveer 50 kilometer
gefietst in totaal. Op woensdag 1 november deed hij het niet meer. De fietscomputer (die de motor) aanstuurt viel constant uit.
Op het display verscheen FOUTCODE 200. Ik heb contact opgenomen met de winkel. Deze gaf aan niks te kunnen doen op dat moment.
Ze vroegen mij om de fiets langs te komen brengen. Dat heb ik de dag erna gedaan op donderdag 2 november. Tijdens het afgeven van de fiets
heb ik duidelijk aangegeven wat het probleem is en dat ik niet bereid ben om voor reparatie te betalen. Ik heb als consument immers recht op
een deugdelijk product. Nu weet ik niet hoe dit met tweedehands producten zit.
Dagen verstreken en ik heb meerder malen gebeld met de winkel om na te vragen of er al iets bekend is. Gisteren werd mij verteld dat de fiets naar een dealer is gebracht om de fietscomputer te updaten. Het probleem zou dan verholpen zijn als het goed is. Ze zijn al ruim een week bezig met de fiets en geven aan dat er in het ergste geval een nieuwe fietscomputer geplaatst dient te worden. De kosten voor het nakijken en het plaatsen van de nieuwe fietscomputer komen op EUR 150,-. Dit ben ik niet van plan om te gaan betalen. Ik heb veel gezocht op het internet en op dit forum maar kom geen klinkend antwoord tegen.
Mijn vraag is:
Heb ik recht op kostenloze reparatie/vervanging? Stel dat de winkel voet bij stuk blijft houden. Kan ik dan de koop ontbinden?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg, Bep
Laatst gewijzigd door Radar op 10 nov 2017 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Reden: Onderwerp aangepast
Re: Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Kort en krachtig: ja. Je hebt recht op een deugdelijk product. Je hebt als consument bij een professionele verkoper gekocht. Je kunt dus naar keuze de koop ontbinden (en je geld terugkrijgen) of de winkelier de fiets laten repareren. Persoonlijk zou ik de winkelier vragen te repareren en pas bij weigering of terugkerende problemen ontbinden. Je wilt die fiets immers wel hebben.BepVDH schreef:Mijn vraag is:
Heb ik recht op kostenloze reparatie/vervanging? Stel dat de winkel voet bij stuk blijft houden. Kan ik dan de koop ontbinden?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg, Bep
Re: Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Ga even naar consuwijzer.nl
Re: Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Dat hij niet zelf dit kan doen betekend vreemd merk.
Maar 3 jaren oude is geen fabrieksgarantie meer....
Als je voor €500,- een fiets van €2000,- nieuw kocht heb je kans op gebreken... en krijg je omdat je maar 1/4 betaalde ook 1/4 vergoed normaal.....
Was er garantie afgesproken of helemaal niets?
Maar 3 jaren oude is geen fabrieksgarantie meer....
Als je voor €500,- een fiets van €2000,- nieuw kocht heb je kans op gebreken... en krijg je omdat je maar 1/4 betaalde ook 1/4 vergoed normaal.....
Was er garantie afgesproken of helemaal niets?
Re: Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Onzin. TS heeft gewoon recht op een deugdelijk product. Prijs maakt niet uit, en al dan niet garantie evenmin.stofzuigertje schreef:Als je voor €500,- een fiets van €2000,- nieuw kocht heb je kans op gebreken... en krijg je omdat je maar 1/4 betaalde ook 1/4 vergoed normaal.....
Was er garantie afgesproken of helemaal niets?
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10
Re: Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Gewoon even inkloppen bij google : garantie op gebruikt product.BepVDH schreef:Een tweedehands ebike die binnen 5 dagen na aankoop al gerepareerd moet worden.
Goedemorgen,
Op zaterdag 28 oktober kocht ik samen met mijn man een tweedehands ebike bij een fietsenwinkel in Haarlem.
Een Sparta van drie jaar oud met een Bosch middenmotor. Voordat ik deze kocht heb ik een kort testrondje gemaakt.
We besloten de fiets te kopen en konden deze 's middags al ophalen. De dagen erna hebben we ongeveer 50 kilometer
gefietst in totaal. Op woensdag 1 november deed hij het niet meer. De fietscomputer (die de motor) aanstuurt viel constant uit.
Op het display verscheen FOUTCODE 200. Ik heb contact opgenomen met de winkel. Deze gaf aan niks te kunnen doen op dat moment.
Ze vroegen mij om de fiets langs te komen brengen. Dat heb ik de dag erna gedaan op donderdag 2 november. Tijdens het afgeven van de fiets
heb ik duidelijk aangegeven wat het probleem is en dat ik niet bereid ben om voor reparatie te betalen. Ik heb als consument immers recht op
een deugdelijk product. Nu weet ik niet hoe dit met tweedehands producten zit.
Dagen verstreken en ik heb meerder malen gebeld met de winkel om na te vragen of er al iets bekend is. Gisteren werd mij verteld dat de fiets naar een dealer is gebracht om de fietscomputer te updaten. Het probleem zou dan verholpen zijn als het goed is. Ze zijn al ruim een week bezig met de fiets en geven aan dat er in het ergste geval een nieuwe fietscomputer geplaatst dient te worden. De kosten voor het nakijken en het plaatsen van de nieuwe fietscomputer komen op EUR 150,-. Dit ben ik niet van plan om te gaan betalen. Ik heb veel gezocht op het internet en op dit forum maar kom geen klinkend antwoord tegen.
Mijn vraag is:
Heb ik recht op kostenloze reparatie/vervanging? Stel dat de winkel voet bij stuk blijft houden. Kan ik dan de koop ontbinden?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg, Bep
Re: Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
nee, niet op garantie maar op conform product, deze 2 worden nogal eens door elkaar gehaald!!!
Re: Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Dat is ook een vorm van garantie.
Re: Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Vermoedelijk heeft iemand anders al gekeken en daarom ingeruild.
De inruil heeft vaker problemen omdat herstel duur was en tijdelijk goed werkende brengen veel geld op....
Deze handelaar heeft hetzelfde gedaan. kort rondje en nu zit deze met hoge kosten en zelden mag hij ze terug geven.
Stella heeft nu ook een actie, €600,- terug... en ze verkopen ze niet dus naar de handel!
Vers geladen kreeg ik ook dit bedrag geboden maar ik weet dat ik dan in de buurt van winkel moet laden...... voor ik inruilde!
Ja, inruil is risico en repareren mag.... of ruilen voor andere als hij er meerdere heeft.
De inruil heeft vaker problemen omdat herstel duur was en tijdelijk goed werkende brengen veel geld op....
Deze handelaar heeft hetzelfde gedaan. kort rondje en nu zit deze met hoge kosten en zelden mag hij ze terug geven.
Stella heeft nu ook een actie, €600,- terug... en ze verkopen ze niet dus naar de handel!
Vers geladen kreeg ik ook dit bedrag geboden maar ik weet dat ik dan in de buurt van winkel moet laden...... voor ik inruilde!
Ja, inruil is risico en repareren mag.... of ruilen voor andere als hij er meerdere heeft.
Re: Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Bij een "professionele" winkel mag je verwachten dat ook een gebruikt product gewoon goed werkt.
Je hoeft dus voor de reparatie niet te betalen: ook niet als de computer vervangen dient te worden.
Je hoeft dus voor de reparatie niet te betalen: ook niet als de computer vervangen dient te worden.