LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Union Switch E-Bike

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
xerxes

Union Switch E-Bike

Ongelezen bericht door xerxes »

Union Switch E-Bike Probleem: ERROR 1

Error 1 betekent: De motor snelheidssensor functioneert niet goed. De naafmotor veroorzaakt trillingen/geluid.

Eerst mail naar Union gestuurd. Union stuurde mijn mail door naar Fiets Service Nederland omdat Union destijds NIET de maker van de fiets was... i.v.m. eventuele garantie.
Helaas wordt er maar 2 jaar garantie gegeven op de motor van de elektrische fiets.
Mijn fiets heb ik op 2 juli 2011 gekocht.

Update: 1-4-2015 (geen grap)
Union (wel de naam van de fiets, NIET de maker van de fiets. Dat is FSN, Fiets Service Nederland) heeft bemiddeld voor mij bij FSN. FSN heeft mij aangeboden om de naafmotor tegen kostprijs te leveren, te weten 184,50 + 8,95 Euro. Dat geld heb ik helaas niet, voor mij houdt het hierbij op.
Union en FSN toch bedankt!
Laatst gewijzigd door xerxes op 01 apr 2015 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

wieder

Re: Union Switch E-Bike

Ongelezen bericht door wieder »

xerxes schreef:...Binnen 4 jaar kapot....! Er zit langer garantie op een goedkopere wasmachine...!
Nee hoor. Ook maar twee jaar. En je auto heeft onderhoud nodig, je e-bike ook. Dat valt niet onder garantie. Sorry.

prem

Ongelezen bericht door prem »

xerxes schreef:Union Switch E-Bike Probleem: ERROR 1

Error 1 betekent: De motor snelheidssensor functioneert niet goed. De naafmotor veroorzaakt trillingen/geluid.

Eerst mail naar Union gestuurd. Union stuurde mijn mail door naar Fiets Service Nederland omdat Union destijds NIET de maker van de fiets was... i.v.m. eventuele garantie.
Helaas wordt er maar 2 jaar garantie gegeven op de motor van de elektrische fiets.

Binnen 4 jaar kapot....! Er zit langer garantie op een goedkopere wasmachine...!
Hoe lang wilt u dan op een fiets?
Op een auto van een ton krijg je nog maar twee jaar!!!!

xerxes

prem schreef:
xerxes schreef:Union Switch E-Bike Probleem: ERROR 1

Binnen 4 jaar kapot....! Er zit langer garantie op een goedkopere wasmachine...!
Hoe lang wilt u dan op een fiets?
Op een auto van een ton krijg je nog maar twee jaar!!!!
Dit is knollen met citroenen vergelijken! Met een auto kan ik binnen 2 jaar makkelijk 100.000 km rijden.

xerxes

wieder schreef:
xerxes schreef:...Binnen 4 jaar kapot....! Er zit langer garantie op een goedkopere wasmachine...!
Nee hoor. Ook maar twee jaar. En je auto heeft onderhoud nodig, je e-bike ook. Dat valt niet onder garantie. Sorry.
Het betreft niet een onderhoud van ongeveer 50 euro. Als na 3,5 jaar de motor van je auto kapot is en er moet een nieuwe in en dat kost dan een derde van wat je auto gekost heeft...!?

xerxes

MichielFRL schreef:Een elektrische fiets bevat heel wat meer techniek dan een standaard fiets.
Net zo als met hedendaagse auto's gaat er nogal eens een sensortje stuk, of raakt vervuild, waardoor er storingen optreden. Sensortje vervangen en het probleem is weer opgelost.

Na hoeveel kilometer is de storing eigenlijk opgetreden?
Met de fiets is ongeveer 145 km gereden in 3,5 jaar tijd. Het is geen kwestie van even een sensoortje vervangen. Er moet een compleet nieuwe naafmotor in. Je kunt het vergelijken met de motor van een auto.

Gesloten