LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veiligheid Elektrische Fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
JulianNijland

Veiligheid Elektrische Fietsen

Ongelezen bericht door JulianNijland »

Hallo,

Ik ben Julian Nijland en studeer Small Business and Retail Management aan Hogeschool Windesheim.
Wij hebben dit jaar de opdracht gekregen om een eigen onderneming te starten. Wij hebben gekozen voor een probleemgebied waar ik denk hier op het juiste forum te zijn, namelijk de veiligheid van (ouderen op) elektrische fietsen in het verkeer. Hierop proberen wij een oplossing te verzinnen door middel van een product of dienst.

Hieronder volgen een paar vragen, wanneer u de mogelijkheid heeft, zou u dan kunnen reageren?

Welke problemen op een elektrische fiets ondervind u in het verkeer?
Wat vind u niet veilig aan elektrische fietsen in het verkeer?
Wat zou een aanbeveling zijn om het verkeer van elektrische fietsen te verbeteren?

Als laatste hebben wij al een klein concept met onze onderneming, namelijk een richtingaanwijzer voor achter op de fiets. Natuurlijk bestaan deze richtingaanwijzers al, maar in Nederland zijn er maar een klein aantal verkrijgbaar, bovendien zijn deze exemplaren heel groot en ziet het er niet mooi uit op zo'n dure fiets. Zou u geïnteresseerd zijn in een dergelijk mooier en kleiner exemplaar die ook uitneembaar is?

Graag hoor ik van jullie,

Alvast Bedankt,

Julian Nijland.

Miepje1

Re: Veiligheid Elektrische Fietsen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Beste Julian, heel aardig maar haal eerst eens de fouten uit je tekst. En verder zijn die open vragen ook niet handig want je loopt de kans op te veel/te weinig informatie.

Aan de positieve kant: een handige kleine duidelijke richtingaanwijzer achterop zou ik wel fijn vinden. Ik steek altijd mijn hand uit maar merk soms dat men dat niet ziet.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Graag hoor ik van jullie,
Kijk eens hier:

https://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=124

encore

Ongelezen bericht door encore »

JulianNijland schreef:...bovendien zijn deze exemplaren heel groot en ziet het er niet mooi uit op zo'n dure fiets. Zou u geïnteresseerd zijn in een dergelijk mooier en kleiner exemplaar die ook uitneembaar is?
Of anders deze?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Miepje1 schreef:En verder zijn die open vragen ook niet handig want je loopt de kans op te veel/te weinig informatie.
Open vragen zijn de beste manier om informatie te krijgen. Meerkeuzevragen of gesloten vragen leveren veel minder op.

Gesloten