LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vormfout bekeuring?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Jensi
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2010 19:54

Vormfout bekeuring?

Ongelezen bericht door Jensi »

Heey allemaal ik heb een beetje een probleempje maar ik zal eerst de situatie schetsen :)

Het was een doordeweekse woensdag avond, weinig verkeer maar dat terzijde,
ik werd aangehouden omdat ik geen voorlicht had (mijn voor lamp was er 2 dagen geleden afgeroest). hij had gewoon gelijk want het is natuurlijk gevaarlijk. had geen id bij me maar daar geen bekeuring voor gekregen (gelukkig). ik gaf keurig mijn gegeven door maar hij heeft bij het huisnummer 65 i.p.v. 75 ingevuld en 2262JH i.p.v. 2264JH, nu was mijn vraag, wat gaat er nu allemaal gebeuren?

ik las het volgende op een andere site:

"Als de bekeuring een aantal maal is verhoogd dan zal het CJIB in de GBA gaan zoeken naar de juiste adresgegevens. Blijk je dan op een totaal ander adres te wonen dan wordt de originele bekeuring (zonder verhogingen) naar je nieuwe adres gestuurd. Kan overigens erg lang duren."

is dit correcte informatie, en kan ik eventueel onder deze bekeuring uitkomen aangaande vormfouten?

Alvast bedankt :)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vormfout bekeuring?

Ongelezen bericht door crazyme »

Jensi schreef:ik gaf keurig mijn gegeven door maar hij heeft bij het huisnummer 65 i.p.v. 75 ingevuld en 2262JH i.p.v. 2264JH, nu was mijn vraag, wat gaat er nu allemaal gebeuren?
Wanneer jij denkt op basis hiervan onder een boete uit te komen moet je toch even iets beter nadenken.

Dan zou iedereen bijvoorbeeld het huisnummer omdraaien en zeggen dat de agent het verkeerd heeft opgeschreven ?

Feitelijk zou het zelfs kunnen zijn dat je je schuldig hebt gemaakt aan het opgeven van een onjuist adres !

Jensi
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2010 19:54

Re: Vormfout bekeuring?

Ongelezen bericht door Jensi »

In feite had ik dat kunnen doen, maar ik heb het allemaal eerlijk verteld, zag alleen achteraf dat deze fout was gemaakt op mijn mooie gele papiertje.

Maar deze agent moet het toch van mijn id hebben overgeschreven omdat er geen boete was gegeven voor ontbreken van een legitimatiebewijs?

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Vormfout bekeuring?

Ongelezen bericht door brieziet »

begrijp niet goed wat je met die laatste zin bedoeld? is dat de 'smoes' die je wilt gebruiken als uitkomt dat het adres niet klopt?

Op je ID staat helemaal geen adres... dus daarvan had ie het niet over kunnen schrijven.

je geeft zelf aan: de bekeuring was terecht. dus, ff langs t politiebureau en geef je juiste gegevens door, óf wacht af wat er gaat gebeuren. En misschien vinden ze je niet, want als je je ID niet bij jehad, heb je ws ook geen BSN nr gegeven.

witte angora
Berichten: 30999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vormfout bekeuring?

Ongelezen bericht door witte angora »

Reken er maar niet op dat je niet hoeft te betalen door een vormfout. Die tijd is voorbij, al heel lang. Aan één kant helaas, aan de andere kant ook wel terecht.

Aangezien je toch betalen moet, denk ik dat je het beste even langs het politieburo langs kan gaan (wat eerder ook al gezegd is) en even de gegevens corrigeren. Je zult er niet beter van worden, maar het zal zeker wel gewaardeerd worden.

En wie weet of je eerlijkheid nu ooit in de toekomst in je voordeel zal werken. :wink:

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Vormfout bekeuring?

Ongelezen bericht door Mendoza »

De gegevens op de beschikking kloppen niet mijn naam/adres is verkeerd geschreven of er is een vergissing gemaakt met het tijdstip/de plaatsaanduiding. Als ik beroep instel, hoef ik dan niet te betalen?

Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit vormfouten zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna je een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen).

Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus wel betaald worden.

bron: http://www.om.nl

Jensi
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2010 19:54

Re: Vormfout bekeuring?

Ongelezen bericht door Jensi »

En wie weet of je eerlijkheid nu ooit in de toekomst in je voordeel zal werken.
Dit lijkt me het beste idee
en Bedankt voor de info (A)

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Vormfout bekeuring?

Ongelezen bericht door henk51 »

Onderstaande vermeld op een politie site
Ik kreeg een acceptgiro van het CJIB en daar stonden verkeerde gegevens op. Is dit een vormfout en hoef ik nu niet te betalen??

Je bent bekeurd in het kader van de wet Mulder. Deze wet biedt zowel verbalisant als justitie altijd de mogelijkheid om alle soorten van schrijffouten ongedaan te maken. Je kunt dus wel bezwaar aantekenen maar je zult dan een nieuwe beschikking met de gewijzigde gegevens. Je zult alsnog moeten betalen.
Mensen kijken teveel televisie daar gaat het in procesvoering over vormfouten dit is een bekeuring in het kader van de wet Mulder.Conclusie gewoon betalen en zorgen dat je een goede verlichting hebt .

gr Henk

Gesloten