LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp mag geen Batavusfietsen verkopen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
witte angora
Berichten: 30999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Wehkamp mag geen Batavusfietsen verkopen

Ongelezen bericht door witte angora »

Op Beursgorilla stond het volgende bericht. Wat er gaat gebeuren is nog onduidelijk, wat ik me afvraag is hoe het met de garantie van de geleverde fietsen zit als Wehkamp inderdaad besluit te stoppen met de verkoop van Batavus-fietsen.

Het is immers maar de vraag of de officiële dealers zitten te wachten op klanten die een fiets bij de Wehkamp hebben gekocht. Waarschijnlijk niet. En Wehkamp zal niks meer kunnen betekenen, immers, die kan niet meer aan onderdelen komen.

Vandaar dat ik dit bericht even plaats.
Wehkamp mag geen Batavusfietsen verkopen
15:25 9-4-2010

HEERENVEEN (AFN) - Postorderbedrijf Wehkamp mag geen Batavusfietsen verkopen, maar doet dat sinds Pasen toch. Batavus heeft het bedrijf nu gesommeerd daar onmiddellijk mee te stoppen. Dat liet directeur Rob Beset van Batavus vrijdag weten.

Batavus hanteert sinds een paar jaar een selectief distributiebeleid, waarbij de dealers worden opgeleid en getraind. ,,Om de veiligheid en kwaliteit te garanderen'', aldus Beset.

Rond Pasen hoorde Batavus van de erkende dealers dat Wehkamp de fietsen verkoopt. Wehkamp heeft die verkregen via een groothandel in Roermond, die ze weer kocht bij een erkende dealer in Rotterdam. Die laatste is per direct geen Batavusverkooppunt meer. De groothandel is ook gesommeerd te stoppen met de handel.

Batavus laat zich niet uit over mogelijke sancties tegen Wehkamp. ,,We gaan ervan uit dat Wehkamp er gehoor aan geeft; het is een professionele partij.''

Wehkamp liet weten zich ,,te beraden op de te nemen stappen'' en wil daar eerst met Batavus over in gesprek.


Bron: http://www.beursgorilla.nl/nieuws-item. ... _ID=523182

Gesloten