LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zal niet waar zijn.

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
BMS.Purmerend

Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Zal niet waar zijn.

Toch bevestigt door een en meer klanten.

Indien U scooter c.q. Brommer wordt gestolen en deze wordt met de dader aangehouden, zal de Politie deze doorgeven aan de RDW en wordt de huidige naam en adres geblokkeerd als eigenaar? en is u dus geen eigenaar meer en heeft daardoor geen rechten meer. (kenteken is dan weer blanco dus van u is niet meer geldig)

Indien de dief geen afstand doet van het voertuig waar hij/zij in/op zit staande wordt gehouden is het voertuig van die bestuurder en zal alleen worden terug gegeven als de dief er afstand van doet dit komt door een wets artikel?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Welk wetsartikel is dat dan.

Ik weet dat zodra je schadeloos bent gesteld door je verzekering de scooter, indien deze dan alsnog gevonden wordt, automatisch eigendom wordt van jouw verzekering, maar dit heb ik nog nooit gehoord.

BMS.Purmerend

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

ik ook niet vandaar deze topic. ook ik heb lopen zoeken.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door MLF »

klopt
zodra de brommer (met alles wat wordt gestolen) in het bezit is van iemand anders heb jij geen rechten meer, de dief wel

het staat zo in de wet

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door opa60 »

Wat heeft kenteken 1+2+3 dan voor nut.En is dat met een auto dan het zefde? mvg opa en iedereen fijne dagen toegewenst

BMS.Purmerend

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Wat heeft kenteken 1+2+3 dan voor nut.En is dat met een auto dan het zefde? mvg opa en iedereen fijne dagen toegewenst
Ja, dat is weer om hem wettelijk geregistreerd te kunnen verkopen zonder dat jij op naam alles bennen krijgt zo als boetes.

MLF schrijft het al. Je bent wel de dief maar tevens in bezit waarvan niet een bewijs is dat je het hebt genomen (gezichtsveld, zien).
Daarbij zijn er nog tal van zaken die de dief sterker maken ook al is het op heterdaad.
Dus hij is in het bezit van u spullen daarna neemt de politie het in beslag. Na verhoor en geen bekentenis of afstandsverklaring moet de politie de gestolen waar als erkend inbeslagname het aan die terug geven waarvan hij/zij het heeft afgenomen. Een ander verhaal zou ook nog kunnen maar in deze context is het mij verteld.


Voor die het nog niet hebben gelezen alvast prettige dagen en een gezond Nieuwjaar.

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door marnix »

@BMS ,ook de beste wensen,
Mijn kentekenplaat was geroofd, politie vond deze terug bij iemand en meldde mij dat als de dief afstand deed, ik de plaat terugkreeg...
Nu wordt de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend; meestal doet een dief wel afstand. Ik kreeg de plaat terug.
Wat mij wel hogelijks verwonderde was dat ik middels mijn kentekenpapieren overtuigend kon aantonen eigenaar te zijn van die kentekenplaat maar dat het toch van die plaatrover afhing of ik hem terugkreeg!

BMS.Purmerend

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

hoi marnix,

Ja weer een geval dat de dief beter wordt beschermt dan de benadeelde.

Nu is het voor zo een plaat niet erg, ja gaat naar het postkantoor vult een aanvraag in, je betaald en hebt binnen 7 a 10 dagen je nieuwe kentekenpapieren in huis, met deze papieren ga je weer een plaat laten maken daarop komt nummer 1 te staan enz.
Het geheel gedoe met die kenteken is alleen bedoelt dat je beschermt bent tegen boetes als je de voertuig hebt verkocht en dat er verplichtingen op zitten zoals verzekering en wegenbelasting APK.

Die het anders willen trappen de plaat eraf en kunnen 70% veiliger rijden op een gejatte scooter enz. het rijden met kentekenplaten kan je goed afgaan zolang je maar netjes gedraagt en niet opvalt.

Tijdens het schouwen voor kenteken mochten wij geen politieagent spelen dus ben ik er zeker van dat ik op zijn minst 10 op de 100 gejatte scooter/brommers heb voorzien van kenteken.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door MLF »

Als je nummerplaat wordt gestolen, doe altijd aangifte.

robert42
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2008 21:53

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door robert42 »

Tja, daar staat nederland om bekend, een winkelldief is meestal ook beter af als iemand die met zijn auto 25 km/u te (veilig) te hard rijd

BMS.Purmerend

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

is gewoon tries.
stont met een lekkeband en ik zelf niet achter de vangr. te wachten dus een bon. welkom in NL

ag1hrl
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007 20:17

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door ag1hrl »

Indien U scooter c.q. Brommer wordt gestolen en deze wordt met de dader aangehouden, zal de Politie deze doorgeven aan de RDW en wordt de huidige naam en adres geblokkeerd als eigenaar? en is u dus geen eigenaar meer en heeft daardoor geen rechten meer. (kenteken is dan weer blanco dus van u is niet meer geldig)

tja mijn scooter is ook gestolen had al een kenteken stond als gestolen gemeld bij de rdw

ik kreeg na 1 jaar van de rdw een brief de scooter was niet verzekerd.....

slapen ze dan daar ?

groetjes Gerard

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door pejevedeve »

ik zou een briefje sturen naar RDW en vragen of ze een pan af hebben

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Tja, daar staat nederland om bekend, een winkelldief is meestal ook beter af als iemand die met zijn auto 25 km/u te (veilig) te hard rijd



Ruik ik hier frustratie? Dus ik mag alles doen in het verkeer, als het naar mijn subjectieve idee maar veilig is?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Jammergenoeg is dit de realiteit.Een collega van mij zag tijdens een kijkdag bij de politie zijn eigendom staan, en wilde hem mee terug nemen.Mocht niet, de DIEF had geen afstand van het voertuig gedaan.

Maar de rechtmatige eigenaar moest WEL gewoon de verzekering handhaven. Het is te gek voor woorden. Om die reden zal ik mijn brommer, die ik voor mijn werk nodig heb, ook nooit onbeheerd ergens laten staan, zelfs niet met het goedkeurde A3-slot, dat ik moest kopen om een Allriskverzekering te KUNNEN afsluiten.

bmscooter

Re: Zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door bmscooter »

Jammergenoeg is dit de realiteit.Een collega van mij zag tijdens een kijkdag bij de politie zijn eigendom staan, en wilde hem mee terug nemen.Mocht niet, de DIEF had geen afstand van het voertuig gedaan.
Dit komt regelmatig voor, en voordat jou advocaat daarmee klaar is ben je 9 maanden verder en is jou voertuig naar de schroothandel of naar de dief zijn schuurdje.

Gesloten