LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zip conact staat uit maar toch stroomt benzine

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Zip 25 km 4t

Zip conact staat uit maar toch stroomt benzine

Ongelezen bericht door Zip 25 km 4t »

Hoi,

Ik heb een vraagje is het normaal alsmde scooter uit staat en iemand speelt met de gashandel dat die dan benzine door laat?
Want als ik dat doe soms is die uit en wou kijken of hij dan benzine door laat als die uit staat en toen ik dat deed ging die daarna moeilijk aan dus hij verzuipt zeg maar is dat normaal? Of hoort die geen benzine door te laten als die uit staat en niet op contact staat,

Alvast bedankt

langste adem

Re: Zip conact staat uit maar toch stroomt benzine

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik ben geen kenner, maar ik kan me voorstellen dat als je gas geeft , dat er dan een vlottertje omhoog gaat in de carburateur die dan de benzine doorlaat. Daar hoeft de motor denk ik niet voor aan te staan.
Tenminste zo ging dat volgens mij bij de brommers die ik had vroeger, misschien dat dit anders werkt bij de scooters van tegenwoordig .
Maar normaal of niet, beter gewoon niet meer met de gashendel spelen als het niet nodig is ....

igen

Ongelezen bericht door igen »

Maar is dit wel een topic voor dit forum? Zou de thread niet teveel tweetakt-olie bevatten voor onze Gezondheid? En die benzine...bevat naftaan...levens en levensgevaarlijk...
Waar zit de carburateur eigenlijk in mijn Tesla?

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

Helaas het is waar. op je 4takt carburateur zit een vacuümpomp die een straaltje benzine doorvoert
Dus Ja het kan, maar meestal is dit juist bevorderlijk om juist sneller te kunnen startte om eerst even 2 a 3 keer gas te geven voordat je de start knop bediend, verzuipen kan dus wel.

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

Goede imitatie carburateur (verstelbaar) met acceleratiepomp scooters voorzien van een CVK 18mm carburateur van het type Keihin. De Constant Velocity- of Constant Depression carburator werkt met een geringe onderdruk. De constante luchtsnelheid of constante onderdruk carburateur heeft als voordeel dat die beter is af te stellen. De gashandel bedient de vlinderklep. De vlinderklep tussen gasschuif en motor regelt de onderdruk. Doordat die benzine wat verdampt is (mogelijk versleten gasschuif enz) kan een extra pomp beweging bevorderlijk zijn, bij de eerste keer zal er mogelijk niets uit komen bij een 2e mogelijk meer. heb je het nog niet geprobeerd.
.zie tips
http://www.handelsonderneningboven.nl/i ... tion_id=15

Gesloten