LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De snelheidsbeperking van een brommer.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Een verandering in mentaliteit is noodzakelijker voor fietsers dan het in het leven roepen van zo`n regeling. En laat de brommer 50 gaan, dit is een snelheid waarbij alles nog goed te overzien is en met het overige verkeer mee kan komen.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Hoi Maarten,ik zou het geweldig vinden als bromfietsers inderdaad 30 a 35 km/h zouden gaan rijden.Ik zou er dan ook geduldig achter blijven en pas inhalen als de situatie het toe laat.Maar er is bijna geen enkele bromfietser die 30 rijdt.Daar stoor ik mij aan.Dat de wetgever vervolgend de wet aanpast omdat brommers toch altijd te hard rijden en dus beter op de rijbaan kunnen gaan rijden stoort me nog meer.
Als een bromfietser zich aan de wet houd geef ik hem of haar alle ruimte.Zelfs als ze "voor hun eigen veiligheid"50 rijden.
Wanneer ik echter wordt ingehaald terwijl ik 50 km/h rijdt heeft men een probleem.Een bromfietser moet minstens het dubbele rijden van wat is toe gestaan om een auto in te halen.De pakkans is nihil,de boetes zeer laag en een bromfietscertificaat kan niet worden ingevorderd.Men wil blijkbaar niet dat bomfietsers zich aan de wet leren te houden.Men wil blijkbaar liever dat de wet wordt aangepast. Dat is immers simpeler dat bromfietsers tot de orde te roepen.
Als een bromfietser zich aan de wet houd geef ik hem of haar alle ruimte.Zelfs als ze "voor hun eigen veiligheid"50 rijden.
Wanneer ik echter wordt ingehaald terwijl ik 50 km/h rijdt heeft men een probleem.Een bromfietser moet minstens het dubbele rijden van wat is toe gestaan om een auto in te halen.De pakkans is nihil,de boetes zeer laag en een bromfietscertificaat kan niet worden ingevorderd.Men wil blijkbaar niet dat bomfietsers zich aan de wet leren te houden.Men wil blijkbaar liever dat de wet wordt aangepast. Dat is immers simpeler dat bromfietsers tot de orde te roepen.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Jeroentje nog maals de vraag: Hoe oud ben jij. Jij gedraagt je als een puber die zijn zin niet krijgt en legaal harder wilt rijden terwijl er allang is bewezen dat 50km per uur niet veiliger is, maar juist gevaarlijker is, want jij kan dan misschien wel omgaan met die snelheid, maar een ander niet. Laat de bromfietsers zich eerst maar eens aan de geldende verkeersregels houden en hun verlichting gebruiken voordat hun snelheid omhoog kan.
Zolang dat niet het geval is dan worden de ongelukken alleen maar groter en verwondingen zwaarder. Leuk zeg een scooter die zonder verlichting met 50km of meer rijdt en een kruising oversteekt. De kans om deze over het hoofd te zien is nu alleen maar groter.
Ik vind dat jij hier eisen aan het stellen bent terwijl 90% van de bromfietsers zich niet aan de regels houden. Dan heb je ook geen recht van spreken. Zolang bij een opkomst voor een simpel theorie examen meer dan 80% van alle kandidaten zakken, vind ik dat zeer zorgwekkend. Erger is nog dat zij met hun scooter aankomen rijden en zelfs nadat zij gezakt zijn er weer vrolijk mee weg rijden. Ik vind dat de politie hier na zo'n examen wel eens ter plaatse mag komen en dan via een fuik alles controleren. Gelijk scooters in beslag nemen en bekeuringen uitschrijven. Je bent zonder certificaat `NIET verzekerd dus je rijdt onverzekert rond en pleegt daarmee een misdrijf. Een ander die een rijbewijs heeft mag daar dan voor jouw stomme onverantwoordelijke idioterie opdraaien wanneer er een ongeluk gebeurd.
Erg zwak van je.
Dus gewoon lekker 30 binnen en 45 buiten bebouwde kom en je aan alle verkeersregels houden welke gelden.
Enne acjzr1 ik ben het met je eens.
Zolang dat niet het geval is dan worden de ongelukken alleen maar groter en verwondingen zwaarder. Leuk zeg een scooter die zonder verlichting met 50km of meer rijdt en een kruising oversteekt. De kans om deze over het hoofd te zien is nu alleen maar groter.
Ik vind dat jij hier eisen aan het stellen bent terwijl 90% van de bromfietsers zich niet aan de regels houden. Dan heb je ook geen recht van spreken. Zolang bij een opkomst voor een simpel theorie examen meer dan 80% van alle kandidaten zakken, vind ik dat zeer zorgwekkend. Erger is nog dat zij met hun scooter aankomen rijden en zelfs nadat zij gezakt zijn er weer vrolijk mee weg rijden. Ik vind dat de politie hier na zo'n examen wel eens ter plaatse mag komen en dan via een fuik alles controleren. Gelijk scooters in beslag nemen en bekeuringen uitschrijven. Je bent zonder certificaat `NIET verzekerd dus je rijdt onverzekert rond en pleegt daarmee een misdrijf. Een ander die een rijbewijs heeft mag daar dan voor jouw stomme onverantwoordelijke idioterie opdraaien wanneer er een ongeluk gebeurd.
Erg zwak van je.
Dus gewoon lekker 30 binnen en 45 buiten bebouwde kom en je aan alle verkeersregels houden welke gelden.
Enne acjzr1 ik ben het met je eens.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
hallo maarten,
even ter verbetering, ik denk dat jij de regels niet kent, binnen bebouwde kom=30 km/h buiten=40km/h!!
en even terug te komen op dat brommers niet stevig genoeg zijn,
kijk hier eens->http://www.speedline.nl/catalogus_det.asp?Id=309# is dat niet stevig genoeg?
En jij bent zo iemand die veel zegt maar zelf nog nooit iets heb meegemaakt. ik reed een keer met 30 door de bebouwde kom en er kwam een auto aan die mij inhaalde en me vol scheppte. nou dan ga je wel anders denken, denk je niet. brommers moeten gewoon harder. het is zo onveilig voor ze anders.
En dat bijna alle bromfieters de wet overtreden is niet reeël. ik ken heel veel mensen die brommer rijden, en altijd netjes aan de regels houden. het is overdreven om te zeggen dat iedereen zich niet aan de regels houden.
maar kijk bij auto's heb je ook een max. van 120. waarom kunnen de auto's dan met gemak 220?? waarom mag een brommer dan niet een max. van 80 hebben??
groetjes
even ter verbetering, ik denk dat jij de regels niet kent, binnen bebouwde kom=30 km/h buiten=40km/h!!
en even terug te komen op dat brommers niet stevig genoeg zijn,
kijk hier eens->http://www.speedline.nl/catalogus_det.asp?Id=309# is dat niet stevig genoeg?
En jij bent zo iemand die veel zegt maar zelf nog nooit iets heb meegemaakt. ik reed een keer met 30 door de bebouwde kom en er kwam een auto aan die mij inhaalde en me vol scheppte. nou dan ga je wel anders denken, denk je niet. brommers moeten gewoon harder. het is zo onveilig voor ze anders.
En dat bijna alle bromfieters de wet overtreden is niet reeël. ik ken heel veel mensen die brommer rijden, en altijd netjes aan de regels houden. het is overdreven om te zeggen dat iedereen zich niet aan de regels houden.
maar kijk bij auto's heb je ook een max. van 120. waarom kunnen de auto's dan met gemak 220?? waarom mag een brommer dan niet een max. van 80 hebben??
groetjes
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Hallo,jasperRR
Leuk verhaal.
Laten we het maar eens gaan doen zoals in Luxemburg.
Men gaat daar niet proberen om uit te leggen waarom een wet bestaat.
Wetten en regels zijn er niet voor niets.
Als er in Luxemburg een maximum snelheid voor auto's geld van 50 km/h dan staat er geen bord bij dat dat is omdat het veiliger is ,maar dat het gewoon de wet is.
Dus...Maximum constructiesnelheid van een brommer in Nederland is 45 km/h want dat is de wet!
Als je dat niet wil snappen dan is je IQ waarschijnlijk niet veel hoger dan die 45.
Groeten
Acjzr1
Leuk verhaal.
Laten we het maar eens gaan doen zoals in Luxemburg.
Men gaat daar niet proberen om uit te leggen waarom een wet bestaat.
Wetten en regels zijn er niet voor niets.
Als er in Luxemburg een maximum snelheid voor auto's geld van 50 km/h dan staat er geen bord bij dat dat is omdat het veiliger is ,maar dat het gewoon de wet is.
Dus...Maximum constructiesnelheid van een brommer in Nederland is 45 km/h want dat is de wet!
Als je dat niet wil snappen dan is je IQ waarschijnlijk niet veel hoger dan die 45.
Groeten
Acjzr1
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Klopt 40 km per uur. Een kleine verschrijving. He ik ben ook maar mens.
De 45 km per uur legt bij de constructiesnelheid. Dit houd in dat de brommer nooit zodanig mag zijn geconstrueerd dat deze niet sneller kan rijden dan 45km per uur.
Over het niets mee gemaakt hebben in het verkeer, heb ik je maar 1 ding te melden. Ik heb meer meegemaakt dan jij denkt. Ik ben beroepschauffeur en ben in het bezit van alle behaalbare rijbewijzen en chauffeursdiploma's die er zijn. Naast dit heb ik ook meer dan de benodigde rijervaringen. Voorts en tot op heden doe ik ook mee met diverse meerdaagse cursussen op het gebied van rijvaardigheid en behendigheid. Ik heb enorm veel gezien en meegemaakt in het verkeer en heb daarbij ook de noodzakelijk eerste hulp verleent. Het meest onverwachte, verwacht ik en daarmee vang ik een hoop fouten van anderen of soms ook die van mijzelf op.
Tuurlijk kan ook ik een fout maken, want ook ik ben slechts een mens, maar als ik in het verkeer bezig ben en zie wat jullie allemaal voor toeren op die scooters uithalen, denk ik: ''Weer zo'n idioot die denkt in zijn uppie het verkeer te zijn, alle rijervaring te bezitten, te denken beter te kunnen rijden dan wie dan ook, nooit denkt fouten te maken, verkeersregels,- en tekens te kennen om ze dan maar te negeren, gevaarlijk hard rijden etc etc etc.
Ik heb nergens ook gesteld dat die scooters geen hogere snelheden aankunnen. Als je kan lezen dan heb ik wel vermeld dat het de bestuurders zijn die de fout maken en niet de scooter. De bestuurders zijn over het grote deel al gevaarlijk en dan willen zij harder rijden terwijl zij de verkeersregels niet toepassen en vaak niet met de snelheid om kunnen gaan. Dit is uit meerdere onderzoeken gebleken. Gewoon 30 binnen bebouwde kom blijven rijden en 40 buiten. Ook op de normale rijbaan. Vervolgens is een bestuurder vanuit de wegenverkeerswet verplicht om zijn snelheid en rijstijl aan te passen, want de scooter blijft het zwakkere verkeer.
Verder je aan alle verkeersregels houden is niet voldoende kennis. Veelal bij een hoop verkeerssituaties moet je boter bij de vis doen en een ander voor laten gaan. Voorrang hebben, wilt niet zeggen dat het ook veiliger is en dat het verplicht bent te nemen.
Wanneer een bord maximaal 30 km per uur of lager stelt dan geldt die snelheid voor alle bestuurders. Dus ook voor jullie, want jullie zijn bestuurders. Dit wilt niet zeggen dat je niet langzamer mag. Sterker nog je dient een onoverzichtelijke kruising met een dusdanige veilige snelheid te naderen dat stoppen snel is te verwezenlijken zonder dat je daarbij hoeft uit te wijken of jezelf en of een ander in het gevaar brengt. Tevens dien je dit ook op een weg te doen waar een hoop uitritten en of spelende kinderen zijn of kunt verwachten. Ook wanneer je zicht belemmerd wordt door mist, ijzel of hevige regen of sneeuwval ben je verplicht je snelheis aan te passen. Dit is maar een greep uit verschillende zaken die jou als bestuurder vanuit de wetgeving naast de maximale snelheden en geldende verkeersregels en tekens verplichten anders te rijden. Kortom en dat staat ook in de wegenverkeerswetgeving: Je bent als weggebruiker verplicht om geen gevaar te vormen in het verkeer. Pas als je dat kent en bovenal ermee weet om te gaan dan ben je een ''goed'' bestuurder en kun je verder praten.
De 45 km per uur legt bij de constructiesnelheid. Dit houd in dat de brommer nooit zodanig mag zijn geconstrueerd dat deze niet sneller kan rijden dan 45km per uur.
Over het niets mee gemaakt hebben in het verkeer, heb ik je maar 1 ding te melden. Ik heb meer meegemaakt dan jij denkt. Ik ben beroepschauffeur en ben in het bezit van alle behaalbare rijbewijzen en chauffeursdiploma's die er zijn. Naast dit heb ik ook meer dan de benodigde rijervaringen. Voorts en tot op heden doe ik ook mee met diverse meerdaagse cursussen op het gebied van rijvaardigheid en behendigheid. Ik heb enorm veel gezien en meegemaakt in het verkeer en heb daarbij ook de noodzakelijk eerste hulp verleent. Het meest onverwachte, verwacht ik en daarmee vang ik een hoop fouten van anderen of soms ook die van mijzelf op.
Tuurlijk kan ook ik een fout maken, want ook ik ben slechts een mens, maar als ik in het verkeer bezig ben en zie wat jullie allemaal voor toeren op die scooters uithalen, denk ik: ''Weer zo'n idioot die denkt in zijn uppie het verkeer te zijn, alle rijervaring te bezitten, te denken beter te kunnen rijden dan wie dan ook, nooit denkt fouten te maken, verkeersregels,- en tekens te kennen om ze dan maar te negeren, gevaarlijk hard rijden etc etc etc.
Ik heb nergens ook gesteld dat die scooters geen hogere snelheden aankunnen. Als je kan lezen dan heb ik wel vermeld dat het de bestuurders zijn die de fout maken en niet de scooter. De bestuurders zijn over het grote deel al gevaarlijk en dan willen zij harder rijden terwijl zij de verkeersregels niet toepassen en vaak niet met de snelheid om kunnen gaan. Dit is uit meerdere onderzoeken gebleken. Gewoon 30 binnen bebouwde kom blijven rijden en 40 buiten. Ook op de normale rijbaan. Vervolgens is een bestuurder vanuit de wegenverkeerswet verplicht om zijn snelheid en rijstijl aan te passen, want de scooter blijft het zwakkere verkeer.
Verder je aan alle verkeersregels houden is niet voldoende kennis. Veelal bij een hoop verkeerssituaties moet je boter bij de vis doen en een ander voor laten gaan. Voorrang hebben, wilt niet zeggen dat het ook veiliger is en dat het verplicht bent te nemen.
Wanneer een bord maximaal 30 km per uur of lager stelt dan geldt die snelheid voor alle bestuurders. Dus ook voor jullie, want jullie zijn bestuurders. Dit wilt niet zeggen dat je niet langzamer mag. Sterker nog je dient een onoverzichtelijke kruising met een dusdanige veilige snelheid te naderen dat stoppen snel is te verwezenlijken zonder dat je daarbij hoeft uit te wijken of jezelf en of een ander in het gevaar brengt. Tevens dien je dit ook op een weg te doen waar een hoop uitritten en of spelende kinderen zijn of kunt verwachten. Ook wanneer je zicht belemmerd wordt door mist, ijzel of hevige regen of sneeuwval ben je verplicht je snelheis aan te passen. Dit is maar een greep uit verschillende zaken die jou als bestuurder vanuit de wetgeving naast de maximale snelheden en geldende verkeersregels en tekens verplichten anders te rijden. Kortom en dat staat ook in de wegenverkeerswetgeving: Je bent als weggebruiker verplicht om geen gevaar te vormen in het verkeer. Pas als je dat kent en bovenal ermee weet om te gaan dan ben je een ''goed'' bestuurder en kun je verder praten.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
iedereen weet die regels, de meeste mensen die zakken op hun brommerexamen zijn omdat ze de situaties niet snel en goed overzien.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Hoi hoi,
Ik meng me maar weer eens in de discussie,
JasperRR schreef
Wat houd het brommer examen in?
Het bromfietsexamen is een theorie-examen. Je krijgt vijftig vragen die zijn onderverdeeld in;
ja/nee vragen, die je beantwoord door op de blauwe Ja- of Nee-knop te klikken.
Meerkeuze vragen, die je beantwoord door te klikken op de groene A-, B- of C knop. LET OP! Er is telkens maar één goed antwoord.
Open vragen, met de witte cijfers kun je een willekeurig getal intoetsen. Om op een vraag het antwoord honderd te geven toets je achtereenvolgens 1 0 0 in.
Hiervan moet je er minstens 44 goed beantwoorden. De vragen worden gesteld aan de hand van verkeerssituaties die je op een monitor ziet. Je moet je dan voorstellen dat jij de bromfietser op het getoonde beeld bent. Tijdens het proefexamen op onze site zie je een foto van een verkeerssituatie. Naast regelkennis komen ook verkeersinzicht, verantwoord rijgedrag, milieu en voertuigtechniek aan bod.
Hoelang duurt een examen?
Het examen duurt ongeveer drie kwartier.
Dus dat brommerexamen is een theorie test om te kijken of je de regeltjes een beetje kent en of je in staat bent om in 10 seconden een mogelijke situatie die bevroren is op foto te beantwoorden.
De volgende vragen heb ik nu:
> Welke situaties worden op het "examen" niet goed en snel overzien?
> Vind jij een theorie examen gelijk aan een praktijk examen?
> Denk jij dat een theorie examen een goede indruk geeft van de daadwerkelijke praktijk, wanneer zien, ananlyseren en handelen tegelijkertijd moeten plaatsvinden?
> Denk je werkelijk dat iedereen de regels kent?
> Heb je met het behalen van het brommerexamen ook voldoende ervaring opgebouwd?
Tot lees,
Bert
Ik meng me maar weer eens in de discussie,
JasperRR schreef
FF voor de duidelijkheid gejat van www.brommerexamen.nl:iedereen weet die regels, de meeste mensen die zakken op hun brommerexamen zijn omdat ze de situaties niet snel en goed overzien.
Wat houd het brommer examen in?
Het bromfietsexamen is een theorie-examen. Je krijgt vijftig vragen die zijn onderverdeeld in;
ja/nee vragen, die je beantwoord door op de blauwe Ja- of Nee-knop te klikken.
Meerkeuze vragen, die je beantwoord door te klikken op de groene A-, B- of C knop. LET OP! Er is telkens maar één goed antwoord.
Open vragen, met de witte cijfers kun je een willekeurig getal intoetsen. Om op een vraag het antwoord honderd te geven toets je achtereenvolgens 1 0 0 in.
Hiervan moet je er minstens 44 goed beantwoorden. De vragen worden gesteld aan de hand van verkeerssituaties die je op een monitor ziet. Je moet je dan voorstellen dat jij de bromfietser op het getoonde beeld bent. Tijdens het proefexamen op onze site zie je een foto van een verkeerssituatie. Naast regelkennis komen ook verkeersinzicht, verantwoord rijgedrag, milieu en voertuigtechniek aan bod.
Hoelang duurt een examen?
Het examen duurt ongeveer drie kwartier.
Dus dat brommerexamen is een theorie test om te kijken of je de regeltjes een beetje kent en of je in staat bent om in 10 seconden een mogelijke situatie die bevroren is op foto te beantwoorden.
De volgende vragen heb ik nu:
> Welke situaties worden op het "examen" niet goed en snel overzien?
> Vind jij een theorie examen gelijk aan een praktijk examen?
> Denk jij dat een theorie examen een goede indruk geeft van de daadwerkelijke praktijk, wanneer zien, ananlyseren en handelen tegelijkertijd moeten plaatsvinden?
> Denk je werkelijk dat iedereen de regels kent?
> Heb je met het behalen van het brommerexamen ook voldoende ervaring opgebouwd?
Tot lees,
Bert
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
1)wie er voorrang heeft, sommige mensen doen er lang over om die situatie's door te hebben. In de praktijk stoppen die mensen dan. omdat ze niet goed weten of ze voorrang hebben ja of nee. Dit is niet erg want je mag alleen voorrang verlenen en voorrang krijgen en niet voorang nemen.
2)nee natuurlijk is theorie examen veel anders dan praktijk, in praktijk leer je veel meer. Maar dat wil niet zeggen dat de snelheid niet omhoog mag.
3)nee dat is het jammerre eraan, maar als je de eerste keer op de brommer zit, dan ga je echt niet snel rijden. Dan ga je eerst de brommer "verkennen". kijken hoe je in de bochten moet sturen, wanneer remmen etc. Als je een uurtje heb gereden dan heb je zien, analyseren en handelen door.
4) niet iedereen houdt zich aan de regels, dit komt door stoer gedrag. En als ze dan vallen dan leren ze het wel af. maar de meeste brommerrijders houden zich netjes aan de regels.
5) Ik heb d.m.v het brommerexamen de basis geleerd van het brommer rijden. Op de weg specialiseer je erin.
Maar toen ik de eerste keer brommer ging rijden, reed ik ook geen 40 waar ik 40 kon rijden, ik reed veel rustiger. Maar als je het eenmaal door hebt, dan kan je met gemak 80 rijden. het is gewoon een kwestie van even oefenen op een plattenland weggetje. Dan heb je het zo door dat 80 met gemak kan.
"het is niet hoe snel de brommer kan, het is hoe je je verstand gebruikt met de snelheid"
groeten
2)nee natuurlijk is theorie examen veel anders dan praktijk, in praktijk leer je veel meer. Maar dat wil niet zeggen dat de snelheid niet omhoog mag.
3)nee dat is het jammerre eraan, maar als je de eerste keer op de brommer zit, dan ga je echt niet snel rijden. Dan ga je eerst de brommer "verkennen". kijken hoe je in de bochten moet sturen, wanneer remmen etc. Als je een uurtje heb gereden dan heb je zien, analyseren en handelen door.
4) niet iedereen houdt zich aan de regels, dit komt door stoer gedrag. En als ze dan vallen dan leren ze het wel af. maar de meeste brommerrijders houden zich netjes aan de regels.
5) Ik heb d.m.v het brommerexamen de basis geleerd van het brommer rijden. Op de weg specialiseer je erin.
Maar toen ik de eerste keer brommer ging rijden, reed ik ook geen 40 waar ik 40 kon rijden, ik reed veel rustiger. Maar als je het eenmaal door hebt, dan kan je met gemak 80 rijden. het is gewoon een kwestie van even oefenen op een plattenland weggetje. Dan heb je het zo door dat 80 met gemak kan.
"het is niet hoe snel de brommer kan, het is hoe je je verstand gebruikt met de snelheid"
groeten
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Hey jasperRR,Ik kan ook met gemak 180 km/h rijden met mijn auto,maar het MAG NIET! Ik kan het,mijn auto kan het maar het MAG NIET!Een bromfiets mag 45 km/h kunnen rijden,maar het is niet toegestaan om harder dan 40 km/h te rijden.Het MAG NIET!
Welk woord begrijp je niet? Het is gewoon verboden om harder te rijden.
Als jij echt vindt dat 80 met gemak kan,dan rijdt jij dus onverzekerd (opgevoerd),onverantwoord(veel te hard en onverzekerd),en heb jij blijkbaar lak aan de wet(crimineel gedrag).Heel veel bromfietsers redeneren zoals jij en houden zich dus niet aan de wet.De meesten denken dat ze 45 km/h mogen rijden en kennen dus de regels niet.
Binnen de bebouwde kom rijdt men waar het uitkomt rijbaan,trottoir,fietspad.Buiten de bebouwde kom moet men op het (brom)fietspad,maar gaat liever met snelheden van 80 km/h of hoger over de rijbaan(ook binnen 60 km/h gebieden).Ik kan daar geen begrip meer voor opbrengen.Mag ik je de DELA aanbevelen?
Met dit soort gedrag kun je ze wel eens heel snel nodig hebben.
Ze ziet blijkbaar de risico's niet! Ik heb ooit een ongeluk gehad met een zeer stevige auto met 80 km/h.De auto was een total loss!
Met mijn eerste auto was ik op z'n minst zwaar gewond geweest.
Ik weet dus waar over ik praat! Ik zat in een auto met mijn gordel aan.
Niet op een gammel brommertje in m'n t-shirt.
Welk woord begrijp je niet? Het is gewoon verboden om harder te rijden.
Als jij echt vindt dat 80 met gemak kan,dan rijdt jij dus onverzekerd (opgevoerd),onverantwoord(veel te hard en onverzekerd),en heb jij blijkbaar lak aan de wet(crimineel gedrag).Heel veel bromfietsers redeneren zoals jij en houden zich dus niet aan de wet.De meesten denken dat ze 45 km/h mogen rijden en kennen dus de regels niet.
Binnen de bebouwde kom rijdt men waar het uitkomt rijbaan,trottoir,fietspad.Buiten de bebouwde kom moet men op het (brom)fietspad,maar gaat liever met snelheden van 80 km/h of hoger over de rijbaan(ook binnen 60 km/h gebieden).Ik kan daar geen begrip meer voor opbrengen.Mag ik je de DELA aanbevelen?
Met dit soort gedrag kun je ze wel eens heel snel nodig hebben.
Ze ziet blijkbaar de risico's niet! Ik heb ooit een ongeluk gehad met een zeer stevige auto met 80 km/h.De auto was een total loss!
Met mijn eerste auto was ik op z'n minst zwaar gewond geweest.
Ik weet dus waar over ik praat! Ik zat in een auto met mijn gordel aan.
Niet op een gammel brommertje in m'n t-shirt.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Scooters of brommers "opvoeren" heb ik geen hekel aan!, wanneer deze dan de originele snelheid kunnen rijden waarvoor de scooter ontworpen is!, dit is beter voor de motor zélf en de bestuurder!, die niet in de pestherrie van de jankende motor zit!, de motor draait veel te veel toeren door een te lage versnelling!,
Dat dit slecht voor het benzine verbruik en slecht voor het milieu is, spreekt voor zich, een brommer hoeft geen herrie te maken, met een auto continue 120 rijden in de 3e versnelling is zeer vermoeiend!, op deze manier zijn brommers begrenst,
Enige optie die mijns inziens beter werkt is leeftijdcategorie instellen!,
Personen van 16 tot 20 jaar met certificaat, zonder rijbewijs, scooter max. 45 km/uur,
Personen 18 en ouder met rijbewijs, scooter originele snelheid,
Personen 20 jaar en ouder, met certificaat, zonder rijbewijs scooter originele snelheid,
En direct de verkoop van brommers met de herriemakende en smerige 2 takt motoren onmiddelijk stoppen!, de vuiligheid en herrie die deze motoren uitbraken is zeer slecht voor het milieu!, en imago van de bromfiets!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Dat dit slecht voor het benzine verbruik en slecht voor het milieu is, spreekt voor zich, een brommer hoeft geen herrie te maken, met een auto continue 120 rijden in de 3e versnelling is zeer vermoeiend!, op deze manier zijn brommers begrenst,
Enige optie die mijns inziens beter werkt is leeftijdcategorie instellen!,
Personen van 16 tot 20 jaar met certificaat, zonder rijbewijs, scooter max. 45 km/uur,
Personen 18 en ouder met rijbewijs, scooter originele snelheid,
Personen 20 jaar en ouder, met certificaat, zonder rijbewijs scooter originele snelheid,
En direct de verkoop van brommers met de herriemakende en smerige 2 takt motoren onmiddelijk stoppen!, de vuiligheid en herrie die deze motoren uitbraken is zeer slecht voor het milieu!, en imago van de bromfiets!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
1)wie er voorrang heeft, sommige mensen doen er lang over om die situatie's door te hebben. In de praktijk stoppen die mensen dan. omdat ze niet goed weten of ze voorrang hebben ja of nee. Dit is niet erg want je mag alleen voorrang verlenen en voorrang krijgen en niet voorang nemen.
Voor deze mensen dien je dus extra uit te kijken. Een verkeersteken kan jou wel zijn opgevallen, maar helaas hebben wij als bestuurder van een motorvoertuig het iets drukker en staan er soms verkeerstekens niet goed aangegeven. Soms spreekt het elkaar even tegen daar je wel een bij wegwerkzaamheden komt en die zijn onoverzichtelijk. Wat deze mensen doen is dus juist. Hun rijden niet roekeloos door, maar bekijken de situatie zonder maar gewoon blind door te rijden. Dit zijn zij volgens de wet verplicht. Daar komt ie weer: Je mag jezelf niet dusdanig in het verkeer gedragen dat je een gevaar voor een ander vormt. Jij als medeweggebruiker dient dit in te zien en oogcontact te maken met deze bestuurder. Zo weet je zeker dat je gezien bent en kun je eventueel met overleg toch voorrang krijgen terwijl je die misschien niet eens hebt. Dus dat schreef ik net ook al. Er zijn situaties bij dat het beter is om je voorrang weg te geven.
Paar vragen voor jou.
Je rijdt een autobus binnen bebouwde kom tegemoet. Jij komt van de ene kant en hij komt van de andere kant. Je rijdt dus niet in dezelfde richting, maar tegengesteld. De bus wilt wegrijden bij de bushalte. De weg is smal en moet ook over jou weggedeelte heen om uit zijn halte te komen. Moet je deze bus voor laten gaan of niet en waarom.
Ik zie een bord maximaal 30km per uur. Wanneer ik dit bord passeer zie ik een pleintje met daarop een hoop spelende kinderen. Mag ik nu gewoon met 30 door jakkeren.
Er staat een tram bij een halte stil op de weg om mensen in en uit te laten stappen. De mensen moeten hiervoor de weg oversteken. Er is geen plateau waar de mensen kunnen wachten en er is ook geen voetgangersoversteekplaats. Wat doe jij?
Voor deze mensen dien je dus extra uit te kijken. Een verkeersteken kan jou wel zijn opgevallen, maar helaas hebben wij als bestuurder van een motorvoertuig het iets drukker en staan er soms verkeerstekens niet goed aangegeven. Soms spreekt het elkaar even tegen daar je wel een bij wegwerkzaamheden komt en die zijn onoverzichtelijk. Wat deze mensen doen is dus juist. Hun rijden niet roekeloos door, maar bekijken de situatie zonder maar gewoon blind door te rijden. Dit zijn zij volgens de wet verplicht. Daar komt ie weer: Je mag jezelf niet dusdanig in het verkeer gedragen dat je een gevaar voor een ander vormt. Jij als medeweggebruiker dient dit in te zien en oogcontact te maken met deze bestuurder. Zo weet je zeker dat je gezien bent en kun je eventueel met overleg toch voorrang krijgen terwijl je die misschien niet eens hebt. Dus dat schreef ik net ook al. Er zijn situaties bij dat het beter is om je voorrang weg te geven.
Paar vragen voor jou.
Je rijdt een autobus binnen bebouwde kom tegemoet. Jij komt van de ene kant en hij komt van de andere kant. Je rijdt dus niet in dezelfde richting, maar tegengesteld. De bus wilt wegrijden bij de bushalte. De weg is smal en moet ook over jou weggedeelte heen om uit zijn halte te komen. Moet je deze bus voor laten gaan of niet en waarom.
Ik zie een bord maximaal 30km per uur. Wanneer ik dit bord passeer zie ik een pleintje met daarop een hoop spelende kinderen. Mag ik nu gewoon met 30 door jakkeren.
Er staat een tram bij een halte stil op de weg om mensen in en uit te laten stappen. De mensen moeten hiervoor de weg oversteken. Er is geen plateau waar de mensen kunnen wachten en er is ook geen voetgangersoversteekplaats. Wat doe jij?
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
1) ja je moet even wachten omdat de bus voorrang heeft.
2)het beste is even claxoneren en snelheid minderren en goed opletten. jij pas je aan. kinderen kennen de regels niet.
3)ik weet niet of jij wel eens een theorieboekje hebt gelezen, maar daar staat in dat je uitkomende passagiers van trams moet voorlaten. (was trouwens een vraag op mijn oefenen examen)
ohja... trouwens bijna geen enkele brommer rijd 120. En de meeste brommer hebben geen versnellingen (scooters) of veel versnellingen (5/6) alleen de oldtimers hebben 3 versnellingen maar als je die opvoert dan begeeft die het.
Bijna elke brommer heeft een 2-takt moter dat is echt niet slecht voor het millieu. Alleen als je vergeet olie te verversen, maar een mens kan fouten maken.
En ik weet niet hoe ik hoe vaak ik het nog moet zeggen; maar brommers zijn echt niet gammel. Brommers zijn heel erg stevig.
Ik vind het alleen jammer dat brommers niet harder mogen dan 40 km/h.
Maar opzich is het best wel dom van de regering. Als mensen de brommer opvoeren is dit meestal tot de 80. Als de regering de maximale snelheid tot 80 zetten zou "niemand" (misschien een paar) hem meer opvoeren omdat 80 een mooie snelheid is.
groeten
2)het beste is even claxoneren en snelheid minderren en goed opletten. jij pas je aan. kinderen kennen de regels niet.
3)ik weet niet of jij wel eens een theorieboekje hebt gelezen, maar daar staat in dat je uitkomende passagiers van trams moet voorlaten. (was trouwens een vraag op mijn oefenen examen)
ohja... trouwens bijna geen enkele brommer rijd 120. En de meeste brommer hebben geen versnellingen (scooters) of veel versnellingen (5/6) alleen de oldtimers hebben 3 versnellingen maar als je die opvoert dan begeeft die het.
Bijna elke brommer heeft een 2-takt moter dat is echt niet slecht voor het millieu. Alleen als je vergeet olie te verversen, maar een mens kan fouten maken.
En ik weet niet hoe ik hoe vaak ik het nog moet zeggen; maar brommers zijn echt niet gammel. Brommers zijn heel erg stevig.
Ik vind het alleen jammer dat brommers niet harder mogen dan 40 km/h.
Maar opzich is het best wel dom van de regering. Als mensen de brommer opvoeren is dit meestal tot de 80. Als de regering de maximale snelheid tot 80 zetten zou "niemand" (misschien een paar) hem meer opvoeren omdat 80 een mooie snelheid is.
groeten
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Vreemde redenering,jasperRR!
Jongeren blijken al niet genoeg dicipline te hebben om zich op een fiets fatsoenlijk door het verkeer te bewegen,en jij vindt vervolgens dat het dom is van de regering dat brommers geen 80 km/h mogen?
Rij maar eens met 80 km/h tegen een boom op je brommertje in je T-shirt.Dan praten we later verder...Met de nabestaanden.
Daarmee wil ik zeggen;Begin eerst maar eens met de helmplicht te respecteren,de snelheidslimieten te respecteren,de bromfiets in originele staat te houden en je aan te passen aan de rest van het verkeer.Tegen de tijd dat je dat allemaal onder de knie hebt ben je oud genoeg om op te gaan voor je motor of autorijbewijs.Als je het roze papiertje hebt dan mag je op je motor of in je auto harder dan op een bromfiets.
Jongeren blijken al niet genoeg dicipline te hebben om zich op een fiets fatsoenlijk door het verkeer te bewegen,en jij vindt vervolgens dat het dom is van de regering dat brommers geen 80 km/h mogen?
Rij maar eens met 80 km/h tegen een boom op je brommertje in je T-shirt.Dan praten we later verder...Met de nabestaanden.
Daarmee wil ik zeggen;Begin eerst maar eens met de helmplicht te respecteren,de snelheidslimieten te respecteren,de bromfiets in originele staat te houden en je aan te passen aan de rest van het verkeer.Tegen de tijd dat je dat allemaal onder de knie hebt ben je oud genoeg om op te gaan voor je motor of autorijbewijs.Als je het roze papiertje hebt dan mag je op je motor of in je auto harder dan op een bromfiets.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Het boekje theorie ken ik uit hoofde en daarnaast heb ik al mijn rijbewijzen en papieren. Ik mag dus overal mee rijden. Ook houd ik mij bezig met meerdaagse cursussen op verschillende gebieden. Dus daag mij niet uit.
Daarbij het waren slechts een paar vragen die ik je wilde stellen.
Je moet uitsluitend voetgangers voor laten gaan wanneer er geen vluchtheuvel legt waar de voetgangers kunnen wachten en wanneer er geen voetgangersoversteekplaats legt. Dus ze hebben nooit ten alle tijden voorrang.
Maar opzich is het best wel dom van de regering. Als mensen de brommer opvoeren is dit meestal tot de 80. Als de regering de maximale snelheid tot 80 zetten zou "niemand" (misschien een paar) hem meer opvoeren omdat 80 een mooie snelheid is.
Nee, want dan willen zij weer sneller kunnen en is het eind zoek, want een brommer kan harder dan 80km per uur rijden. HEt gevolg is zowiezo dat er meer ongelukken veroorzaakt gaan worden, omdat jongeren gewoon geen idee hebben wat de snelheid 80 inhoudt. Je praat over een stijging van de snelheid met 100%. Dat is veel te veel. Wat mijn voorganger al schreef gewoon aan je snelheid houden en klaar. Geen excuses zoeken om harder te kunnen. Die snelheid is er niet voor niets. Dat is allang gebleken uit meerdere onderzoeken. Jij kunt je misschien houden aan de geldende regels, tekens en aanwijzingen, maar een ander heeft er lak aan. Daar bloeden jullie goedwillende voor. Het is niet anders. Het gros houdt zich nog steeds niet aan regels.
En ik weet niet hoe ik hoe vaak ik het nog moet zeggen; maar brommers zijn echt niet gammel. Brommers zijn heel erg stevig.
Hoe je hier telkens opkomt weet ik niet, maar ik heb nergens geschreven dat die brommers het niet aankunnen. Oudere brommers hebben zwakkere materialen en deze kunnen de kracht op de aandrijving niet aan wanneer deze teveel wordt opgevoerd. De scooters van tegenwoordig kunnen het makkelijk hebben, maar toch de wet verbiedt jullie harder te rijden dan 30 en 40 dus einde onderwerp.
Daarbij het waren slechts een paar vragen die ik je wilde stellen.
Je moet uitsluitend voetgangers voor laten gaan wanneer er geen vluchtheuvel legt waar de voetgangers kunnen wachten en wanneer er geen voetgangersoversteekplaats legt. Dus ze hebben nooit ten alle tijden voorrang.
Maar opzich is het best wel dom van de regering. Als mensen de brommer opvoeren is dit meestal tot de 80. Als de regering de maximale snelheid tot 80 zetten zou "niemand" (misschien een paar) hem meer opvoeren omdat 80 een mooie snelheid is.
Nee, want dan willen zij weer sneller kunnen en is het eind zoek, want een brommer kan harder dan 80km per uur rijden. HEt gevolg is zowiezo dat er meer ongelukken veroorzaakt gaan worden, omdat jongeren gewoon geen idee hebben wat de snelheid 80 inhoudt. Je praat over een stijging van de snelheid met 100%. Dat is veel te veel. Wat mijn voorganger al schreef gewoon aan je snelheid houden en klaar. Geen excuses zoeken om harder te kunnen. Die snelheid is er niet voor niets. Dat is allang gebleken uit meerdere onderzoeken. Jij kunt je misschien houden aan de geldende regels, tekens en aanwijzingen, maar een ander heeft er lak aan. Daar bloeden jullie goedwillende voor. Het is niet anders. Het gros houdt zich nog steeds niet aan regels.
En ik weet niet hoe ik hoe vaak ik het nog moet zeggen; maar brommers zijn echt niet gammel. Brommers zijn heel erg stevig.
Hoe je hier telkens opkomt weet ik niet, maar ik heb nergens geschreven dat die brommers het niet aankunnen. Oudere brommers hebben zwakkere materialen en deze kunnen de kracht op de aandrijving niet aan wanneer deze teveel wordt opgevoerd. De scooters van tegenwoordig kunnen het makkelijk hebben, maar toch de wet verbiedt jullie harder te rijden dan 30 en 40 dus einde onderwerp.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Sneller dan 80km/uur met een brommer lijkt me niet echt zinvol, een brommer wordt toch het meeste voor stadsverkeer gebruikt, en dan is 80 km/uur ruimschoots voldoende om mee te rijden op de wegen waar een brommer rijden mag,
40 km/uur is te traag, 80 km/uur is ruim voldoende om onder alle omstandigheden vlot mee te kunnen rijden met het snelverkeer,
Wel is een leeftijdcategorie wel noodzakelijk, een 16 jarige puber onderschat dergelijke snelheden maar al te snel, en dan zijn scooters dodelijke projectielen die een hoop schade kunnen veroorzaken,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
40 km/uur is te traag, 80 km/uur is ruim voldoende om onder alle omstandigheden vlot mee te kunnen rijden met het snelverkeer,
Wel is een leeftijdcategorie wel noodzakelijk, een 16 jarige puber onderschat dergelijke snelheden maar al te snel, en dan zijn scooters dodelijke projectielen die een hoop schade kunnen veroorzaken,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Stadsverkeer en dan 80km per uur om mee te kunnen, vind ik niet nodig. Je bent geen motor en de snelheid binnen bebouwde kom is max 50. Dus 80 is te hard.
De brommer is geconstrueerd voor 45 en dat is hard zat. Zeker met de huidige techniek trekken deze dingen sneller op dan een auto dus zij kunnen makkelijk mee met het verkeer. De overige bestuurders moeten zich gewoon aanpassen. Afstand houden en ruimte geven.
Leeftijd bindend maken op snelheid is teveel rompslomp en maakt het een opsporingsambtenaar te lastig om staande te houden bij vermoedelijk te hoge snelheid. Immers je ziet niet onder de helm hoe oud een dergelijk persoon is. Dus er zullen dan een hoop onterechte staandehoudingen verricht worden wat weer ten koste gaat van tijd en controle.
Gewoon standaart snelheid voor de brommer en klaar. Zij houden je echt niet zomaar staande als zij vermoeden dat jij erg hard rijdt. Wanneer jij op de rijbaan tussen de motorvoertuigbestuurders 45 km per uur gaat rijden en je brengt je snelheid terug op het fietspad naar de weer toegstane snelheid 30 dan is er echt gaan haan die er naar kraait. Visueel is niet vast te stellen of iemand 30 of 45 rijdt. Daar is echt wel meer voor nodig. Wanneer je dan politie achter je hebt en je houdt 45 aan en je gedraagt je dan zullen zij verder niets doen, maar wel in de gaten houden of je, wanneer je het fietspas weer opgaat je snelheid weer terugbrengt. Een enkeling kan moeilijk doen, maar als je beleefd blijft en uitleg geeft dan heb je kans dat zij het alsnog door de vingers zien. Maak jij het hen moeilijk dan maken zij het jou moeilijk en dan ga je door de mangel.
De brommer is geconstrueerd voor 45 en dat is hard zat. Zeker met de huidige techniek trekken deze dingen sneller op dan een auto dus zij kunnen makkelijk mee met het verkeer. De overige bestuurders moeten zich gewoon aanpassen. Afstand houden en ruimte geven.
Leeftijd bindend maken op snelheid is teveel rompslomp en maakt het een opsporingsambtenaar te lastig om staande te houden bij vermoedelijk te hoge snelheid. Immers je ziet niet onder de helm hoe oud een dergelijk persoon is. Dus er zullen dan een hoop onterechte staandehoudingen verricht worden wat weer ten koste gaat van tijd en controle.
Gewoon standaart snelheid voor de brommer en klaar. Zij houden je echt niet zomaar staande als zij vermoeden dat jij erg hard rijdt. Wanneer jij op de rijbaan tussen de motorvoertuigbestuurders 45 km per uur gaat rijden en je brengt je snelheid terug op het fietspad naar de weer toegstane snelheid 30 dan is er echt gaan haan die er naar kraait. Visueel is niet vast te stellen of iemand 30 of 45 rijdt. Daar is echt wel meer voor nodig. Wanneer je dan politie achter je hebt en je houdt 45 aan en je gedraagt je dan zullen zij verder niets doen, maar wel in de gaten houden of je, wanneer je het fietspas weer opgaat je snelheid weer terugbrengt. Een enkeling kan moeilijk doen, maar als je beleefd blijft en uitleg geeft dan heb je kans dat zij het alsnog door de vingers zien. Maak jij het hen moeilijk dan maken zij het jou moeilijk en dan ga je door de mangel.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
haha dan ken je de politie van tegenwoordig nog niet. Als je ook maar 5 km te hard rijd word je al aangehouden.
En ze moeten maar eens leren hoe ze met een 3-handversnelling moeten schakelen. Mijn broer moest op de rollerbank. En de politieagent kon er niet mee schakelen, hij liet hem 4 keer stilvallen, een hele boel gekraak. Dat is niet echt goed voor de brommer of wel?
En maarten over dat brommers stevig genoeg zijn, had ik niet tegen jouw maar tegen acjszr,
"Niet op een gammel brommertje in m'n t-shirt. " dat schreef hij.
groeten.
ohja... de poll is een beetje raar.
brommers zijn niet veilig als ze 40 rijden?!
bedoelen ze hier mee:
1) ze moeten zachter?
2) ze moet harder?
En ze moeten maar eens leren hoe ze met een 3-handversnelling moeten schakelen. Mijn broer moest op de rollerbank. En de politieagent kon er niet mee schakelen, hij liet hem 4 keer stilvallen, een hele boel gekraak. Dat is niet echt goed voor de brommer of wel?
En maarten over dat brommers stevig genoeg zijn, had ik niet tegen jouw maar tegen acjszr,
"Niet op een gammel brommertje in m'n t-shirt. " dat schreef hij.
groeten.
ohja... de poll is een beetje raar.
brommers zijn niet veilig als ze 40 rijden?!
bedoelen ze hier mee:
1) ze moeten zachter?
2) ze moet harder?
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Gewoon aan de snelheid houden en er is niets aan de hand. Voor een staandehouding moet je wel iets meer doen hoor. Ze houden je echt niet aan voor 5 km te hard. Dat doen zij met een auto ook niet. Ik heb een hoop gehoord maar dit nog nooit. Daarbij je hebt ook nog te maken met een correctie. 5 km valt daarbij zo weg. Vandaar dat zij jou dan niet pakken. Op het moment dat jij andere dingen doet zoals het overtreden van andere verkeersregels dan pakken zij jou.
Daarnaast behoeft een politieagent echt niet te kunnen schakelen met een 3 handsversnelling. Wanneer zij dit kunnen is het mooi meegenomen, maar zij zijn dit niet verplicht enne een versnelling kan aardig wat hebben hoor. Het mechaniek erin is er sterk genoeg voor.
De politie die ken ik echt wel en ik heb er nog nooit last van gehad. Wordt ik staandegehouden dan is het zo. Krijg ik een terechte bekeuring dan is het zo. Niet zeuren. Gewoon aan de snelheid houden en klaar.
Politiek past het echt niet aan en hoeven dat ook niet. Leer in het algemeen eerst maar eens hoe je je dient te gedragen en dan praten we in het algemeen verder.
Daarnaast behoeft een politieagent echt niet te kunnen schakelen met een 3 handsversnelling. Wanneer zij dit kunnen is het mooi meegenomen, maar zij zijn dit niet verplicht enne een versnelling kan aardig wat hebben hoor. Het mechaniek erin is er sterk genoeg voor.
De politie die ken ik echt wel en ik heb er nog nooit last van gehad. Wordt ik staandegehouden dan is het zo. Krijg ik een terechte bekeuring dan is het zo. Niet zeuren. Gewoon aan de snelheid houden en klaar.
Politiek past het echt niet aan en hoeven dat ook niet. Leer in het algemeen eerst maar eens hoe je je dient te gedragen en dan praten we in het algemeen verder.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
acjszr?Wie is dat?
Lezer jasperRR...
Moeilijk he.
Wat ik bedoel met gammel is dat bromfietsen ten opzichte van motorfietsen veel minder stevig zijn.
Als je niet harder gaat dan 40 km/h is een brommer stevig genoeg.
Als je harder wil rijden,wacht dan nog even en haal je motorrijbewijs.
Slaap rustig verder...
Lezer jasperRR...
Moeilijk he.
Wat ik bedoel met gammel is dat bromfietsen ten opzichte van motorfietsen veel minder stevig zijn.
Als je niet harder gaat dan 40 km/h is een brommer stevig genoeg.
Als je harder wil rijden,wacht dan nog even en haal je motorrijbewijs.
Slaap rustig verder...