LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiets reparatie

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
JFK20
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2010 21:03

Fiets reparatie

Ongelezen bericht door JFK20 »

Hey mensen
een aantal maanden geleden werd ik aangereden op mijn Batavus fiets. Afijn ik heb mijn fiets naar de fietsenmaker gebracht ter reparatie. De rechterkant was beschadigd en de kettingkast compleet aan diggelen. Alles zou besteld worden en binnen een week zou het geleverd worden dus ik moest rekenen op een dag of tien. Ik heb nogal een behoorlijk druk werkschema, maar na vier weken nog niets gehoord. Ik erheen om te checken hoe het ervoor stond en waarom het zo lang duurde. Wat bleek zo konden de kettingkast niet leveren en er stond ook niet aangegeven wanneer wel. Die man dus bellen en ze zouden het binnen 2 weken opsturen. Na 4 weken nog niets gehoord dus ik weer erheen. Weer niets geleverd en wisten nog steeds niet wanneer wel maar hij zou weer gaan bellen zodat het niet nog maanden zou duren. Ik na een week weer terug en toen kwamen ze met het verhaal dat ze een andere kettingkast gingen leveren want die andere konden ze niet meer leveren of wat dan ook. Hallo wisten ze dat niet 4 weken eerder niet dan? Zit nu in week 11 en hopen dat hij nou wel geleverd wordt!
Maar het mooie is dat ik een nieuwe fiets had gekocht die nog niet een half jaar oud was uit hun nieuwste collectie! Rijd geen barrel van 10 jaar oud dan kan ik nog begrijpen dat het niet meer te leveren is, maar met dit!
En het is toch niet normaal dat ze daar elf weken of misschien wel langer voor nodig hebben om daar achter te komen! En misschien vind ik die nieuwe kast wel helemaal niet leuk ook al zeggen ze dat het wel een kleur wordt die erbij past. Ik moet zeggen dat ik het absoluut geen stijl en service van Batavus' zijde vind.
Mijn vraag is wat zijn mijn rechten?
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank

Hanzs
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2010 14:44

Re: Fiets reparatie

Ongelezen bericht door Hanzs »

Heb je de fiets bij een off fysieke batavus dealer gekocht ,dezelfde als waar je hem nu ter reparatie aangeboden heb ?

JFK20
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2010 21:03

Re: Fiets reparatie

Ongelezen bericht door JFK20 »

Ik heb de fiets ter reparatie gebracht bij een erkend fietsenmaker van batavus in mijn eigen stad maar dat is niet dezelfde als waar ik hem gekocht heb aangezien die zich bij de buurstad bevindt.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fiets reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet een ingebrekenstellingsbrief sturen naar de reparateur, met daarin een redelijke termijn (twee weken lijkt me) om alsnog te voldoen aan de overeenkomst de overeenkomst. In die zelfde brief kun je melden dat je daarna de overeenkomst ontbonden is en jij je fiets terug wil. Als je door de reparateur schade hebt dan kun je dat ook eisen, maar dat lijkt me hier niet het geval.

JFK20
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2010 21:03

Re: Fiets reparatie

Ongelezen bericht door JFK20 »

de reparateur is de fietsenmaker maar die moet wachten op de Batavus dealer voor het leveren van onderdelen. waarom zou ik dan naar de reparateur een brief sturen, ik zou eerder zeggen de leverancier toch?

Hanzs
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2010 14:44

Re: Fiets reparatie

Ongelezen bericht door Hanzs »

Ik weet uit ervaring dat de fabrikanten de neiging hebben lossen (kleur) onderdelen slecht te leveren. Je moet in dit geval niet de reparateur benaderen en beklagen maar terug gaan naar het aankoopadres en daar mag je vragen (en desnoods eisen ) dat hij passende ,originele ,onderdelen aanlevert voor jouw fiets . Je doet er toch verstandig aan om voor reparaties naar jouw aankoop dealer te gaan . Van hem mag je verwachten dat hij zich maximaal inzet om de aan jouw geleverde fiets in top conditie te houden .

Gesloten