Wie heeft ervaring met deze elektrische fiets uit 2007.
Het gaat om de fiets met de motor en accu bij de trapper as.
Alle info. is welkom, zoals welke accu, gewicht, enz.
Zou heel fijn zijn.
Jaap.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] giant twist lafree comfort
Re: giant twist lafree comfort
met welk doel ? u wilt het tweedehands(ver)kopen? hoedanook een testritje maken en goede garantie afspraken inclusief accu maken, die bereidheid zegt vaak genoeg iets over de staat van die onderdelen, ik zou zeggen google is de beste optie om nog iets te vinden en dan kom je al snel uit bij sites zoals deze of dezemaar dat is oude info dat soms nog te achterhalen is via wayback.
Re: giant twist lafree comfort
Een elektrische fiets met een 6 jaar oude accu is in feite een grote gok. Je kan niet zien hoe goed de accu's nog zijn. Een slechte kwaliteit lithium accu sterft al snel 10% per jaar af, ook als je hem niet gebruikt. Een A kwaliteit accu alsnog enkele procenten per jaar. Daarbovenop komt de degradatie door gerbruik. (Van een 6 jaar oude mobiele telefoon is de accu meestal al dood of in ieder geval zo goed als onbruikbaar, die is simpelweg al te vaak opgeladen + te oud).
Oude elektrische fietsen zijn dus weinig waard, aangezien een nieuwe accu een godsvermogen kost.
Goed nieuws voor de fietsfabrikanten natuurlijk, zo komt u sneller terug om weer zo'n frame, 2 wielen, accu en motortje t.w.v. 2000 euro aan te schaffen. Nederlanders zijn ook net gek. Voor 4 van die fietsen koop je al een nieuwe auto.
Oude elektrische fietsen zijn dus weinig waard, aangezien een nieuwe accu een godsvermogen kost.
Goed nieuws voor de fietsfabrikanten natuurlijk, zo komt u sneller terug om weer zo'n frame, 2 wielen, accu en motortje t.w.v. 2000 euro aan te schaffen. Nederlanders zijn ook net gek. Voor 4 van die fietsen koop je al een nieuwe auto.
Re: giant twist lafree comfort
Toch maar van afgezien om deze fiets te kopen.
Koste niet veel (250,-euro), zag er nog goed uit en reed eigenlijk ook wel aardig, plus nog een tweede accu.
Maar het grootste probleem vond ik het totaal gewicht want hij is voor mijn vrouw, en het zwaartepunt ligt, als je hem aan het zadel optilt wel erg ver naar voren.
Daardoor stuurde hij ook "vreemd" zwaar,.... niks voor mijn vrouw.
Ik denk dat dit komt omdat de accu voor het achterwiel zit, dus je zit dan dichter bij het voorwiel.
Ik ga nu toch maar voor een nieuwe.
Jaap.
Koste niet veel (250,-euro), zag er nog goed uit en reed eigenlijk ook wel aardig, plus nog een tweede accu.
Maar het grootste probleem vond ik het totaal gewicht want hij is voor mijn vrouw, en het zwaartepunt ligt, als je hem aan het zadel optilt wel erg ver naar voren.
Daardoor stuurde hij ook "vreemd" zwaar,.... niks voor mijn vrouw.
Ik denk dat dit komt omdat de accu voor het achterwiel zit, dus je zit dan dichter bij het voorwiel.
Ik ga nu toch maar voor een nieuwe.
Jaap.
Re: giant twist lafree comfort
Klopt moeders heeft twee gebruikte elektrische fietsen gekocht, ik heb eerste keer 15 kilometer op gefietst daarna een keer moeten opladen en toen maar 5 kilometer kunnen fietsten. met mijn rotte knieën heb ik op de terugweg de fiets als ondersteuning gebruikt bij het lopen omdat het fietsen vele malen zwaarder gaat dan een gewone fiets. je koopt dus een nieuwe fiets plusminus 2000 euro maar kost je 500 per jaar afschrijving dan kun je nog 5 euro voor de fiets terug vangen. dus gewoon een fiets zoeken die bij jou past en aan jou wensen voldoet.oo4load schreef:Een elektrische fiets met een 6 jaar oude accu is in feite een grote gok. Je kan niet zien hoe goed de accu's nog zijn. Een slechte kwaliteit lithium accu sterft al snel 10% per jaar af, ook als je hem niet gebruikt. Een A kwaliteit accu alsnog enkele procenten per jaar. Daarbovenop komt de degradatie door gerbruik. (Van een 6 jaar oude mobiele telefoon is de accu meestal al dood of in ieder geval zo goed als onbruikbaar, die is simpelweg al te vaak opgeladen + te oud).
Oude elektrische fietsen zijn dus weinig waard, aangezien een nieuwe accu een godsvermogen kost.
Goed nieuws voor de fietsfabrikanten natuurlijk, zo komt u sneller terug om weer zo'n frame, 2 wielen, accu en motortje t.w.v. 2000 euro aan te schaffen. Nederlanders zijn ook net gek. Voor 4 van die fietsen koop je al een nieuwe auto.
Re: giant twist lafree comfort
Met een auto kom je niet overal waar je met een fiets komt, en je hebt er nog een rijbewijs voor nodig, à x duizend euro.oo4load schreef:Een elektrische fiets met een 6 jaar oude accu is in feite een grote gok. Je kan niet zien hoe goed de accu's nog zijn. Een slechte kwaliteit lithium accu sterft al snel 10% per jaar af, ook als je hem niet gebruikt. Een A kwaliteit accu alsnog enkele procenten per jaar. Daarbovenop komt de degradatie door gerbruik. (Van een 6 jaar oude mobiele telefoon is de accu meestal al dood of in ieder geval zo goed als onbruikbaar, die is simpelweg al te vaak opgeladen + te oud).
Oude elektrische fietsen zijn dus weinig waard, aangezien een nieuwe accu een godsvermogen kost.
Goed nieuws voor de fietsfabrikanten natuurlijk, zo komt u sneller terug om weer zo'n frame, 2 wielen, accu en motortje t.w.v. 2000 euro aan te schaffen. Nederlanders zijn ook net gek. Voor 4 van die fietsen koop je al een nieuwe auto.