LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 aug 2007 12:13
Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Hallo ,
Heeft er iemand ervaring met een fiets bij een online winkel te kopen . het scheelt een hoop geld alleen is er volgens mij een probleempje ...... de service ?
Groeten,
fietser001
Heeft er iemand ervaring met een fiets bij een online winkel te kopen . het scheelt een hoop geld alleen is er volgens mij een probleempje ...... de service ?
Groeten,
fietser001
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Daar wijs je meteen het zwakke punt aan. Ik denk niet dat welke fietsenmaker/winkelier dan ook een fiets in service zal nemen die niet bij hem gekocht is. Of je gaat veei geld daarvoor betalen/
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 aug 2007 12:13
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Dat denk ik ook , maar aan de andere kant het verschil tussen de dealerprijs en die bij een online zaak is wel heel erg groot ! kun je heel wat reparaties voor laten doen ! 25 % op een Gazelle fiets van de huidige collectie !
Groeten ,
Fietser001
Groeten ,
Fietser001
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Mischien een beetje laat, maar er zijn winkels die in doos leveren en je moet als zelf nalopen, en waar je rijklaar kunt afhalen...
Bij www.fietsenwinkel.nl in Heerhugowaard, kun je voordelig een rijklare fiets afhalen en bespaar je €29,- bezorg kosten, en hoef je niet hele dag thuis te blijven en te wachten...
Deze leverde de fietsen voor afhaal zonder verpakking (waar laat je die rotzooi, volle vuilnisbak..) en na een testrit, natuurlijk langs de winkel om de hoek van dezelfde Bovag handelaar...
En als je ziet wat ze daar kosten, maar dan kun je wel inruilen, maar op marktplaats en korting is toch leuker...
Dus ook kun je als je niet tever weg woonde soms gewoon voor service naar de echte eigenaar, en garantie doen ze ook zelf..
Dus welke online shop neem je?
Alleen online en zoek het maar uit of dit alternatief...
Er zijn er meerdere maar deze hoewel niet altijd de aller goedkoopste wel goede service.
Bij www.fietsenwinkel.nl in Heerhugowaard, kun je voordelig een rijklare fiets afhalen en bespaar je €29,- bezorg kosten, en hoef je niet hele dag thuis te blijven en te wachten...
Deze leverde de fietsen voor afhaal zonder verpakking (waar laat je die rotzooi, volle vuilnisbak..) en na een testrit, natuurlijk langs de winkel om de hoek van dezelfde Bovag handelaar...
En als je ziet wat ze daar kosten, maar dan kun je wel inruilen, maar op marktplaats en korting is toch leuker...
Dus ook kun je als je niet tever weg woonde soms gewoon voor service naar de echte eigenaar, en garantie doen ze ook zelf..
Dus welke online shop neem je?
Alleen online en zoek het maar uit of dit alternatief...
Er zijn er meerdere maar deze hoewel niet altijd de aller goedkoopste wel goede service.
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Onlangs heb ik een fiets online gekocht.
Min of meer noodgedwongen daar mij de middelen ontbreken om een nieuwe bij de zogenaamde erkende dealers te kunnen kopen.
De prijzen rijzen daar de pan uit.
Prima fiets geleverd gekregen , het enige wat ik graag goed afgesteld wilde hebben waren de handremmen.
Ik naar de fietsenmaker waar ik altijd met mijn oude Gazelle kwam.
Nou daar haalde de Bovag-erkende fietsenmaker zijn neus voor op.
'Niet bij hem gekocht'; zei hij , 'daar begin ik niet aan , teveel werk , had ook nieuwe remkabels en nieuwe handgrepen nodig kwam al gauw op zo'n 70 euro uit en dat zou duurder zijn als wat ik voor mijn fietsje betaald had ,toch? '.
Het knappe van deze Bovag dealer was dat ie de fiets op zeker 10 meter afstand even afkeurend bekeek en op die afstand precies kon zeggen dat de kabels niet goed waren.Ik moest zelf maar gaan prutsen en rommelen.
Waarschijnlijk verdient deze Bovag dealer genoeg met de verkoop van zijn dure fietsen dat je betalende klanten weg kan sturen.
Ik ga wel naar de ouwerwetse fietsenmaker die niet bij de Bovag is aangesloten maar die wel bereid is tegen betaling een probleempje te verhelpen.
Hij zal het vast druk gaan krijgen , die ouwe baas , want ik ben echt niet de enige die zich geen dure fiets kan veroorloven.
Overigens.. de oude Gazelle die ik had kwam ook niet bij meneer de Bovag-dealer vandaan maar was toen op de één of andere wijze geen probleem.
Min of meer noodgedwongen daar mij de middelen ontbreken om een nieuwe bij de zogenaamde erkende dealers te kunnen kopen.
De prijzen rijzen daar de pan uit.
Prima fiets geleverd gekregen , het enige wat ik graag goed afgesteld wilde hebben waren de handremmen.
Ik naar de fietsenmaker waar ik altijd met mijn oude Gazelle kwam.
Nou daar haalde de Bovag-erkende fietsenmaker zijn neus voor op.
'Niet bij hem gekocht'; zei hij , 'daar begin ik niet aan , teveel werk , had ook nieuwe remkabels en nieuwe handgrepen nodig kwam al gauw op zo'n 70 euro uit en dat zou duurder zijn als wat ik voor mijn fietsje betaald had ,toch? '.
Het knappe van deze Bovag dealer was dat ie de fiets op zeker 10 meter afstand even afkeurend bekeek en op die afstand precies kon zeggen dat de kabels niet goed waren.Ik moest zelf maar gaan prutsen en rommelen.
Waarschijnlijk verdient deze Bovag dealer genoeg met de verkoop van zijn dure fietsen dat je betalende klanten weg kan sturen.
Ik ga wel naar de ouwerwetse fietsenmaker die niet bij de Bovag is aangesloten maar die wel bereid is tegen betaling een probleempje te verhelpen.
Hij zal het vast druk gaan krijgen , die ouwe baas , want ik ben echt niet de enige die zich geen dure fiets kan veroorloven.
Overigens.. de oude Gazelle die ik had kwam ook niet bij meneer de Bovag-dealer vandaan maar was toen op de één of andere wijze geen probleem.
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
een fietsenmaker (erkend of niet) met ervaring zal bij een aantal merken goedkope fietsen gelijk zien (of uit ervaring weten) dat er problemen komen met onderdelen, spaakbreuk is hier een goed voorbeeld van (slagen in wiel), maar ook versnellingen etc. Remkabels lijken mij bijna niet fout te kunnen gaan.
Maar om even op het punt terug te komen, een aantal goedkopere merken zijn dermate slecht dat ze veel service/vervanging nodig hebben, ik kan me voorstellen dat een fietsenmaker dit niet leuk vindt, ook omdat hij erop aangekeken wordt als de fiets het weer niet doet.
Als ie het dan druk genoeg heeft snap ik dat er voor past...
Maar om even op het punt terug te komen, een aantal goedkopere merken zijn dermate slecht dat ze veel service/vervanging nodig hebben, ik kan me voorstellen dat een fietsenmaker dit niet leuk vindt, ook omdat hij erop aangekeken wordt als de fiets het weer niet doet.
Als ie het dan druk genoeg heeft snap ik dat er voor past...
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Ik ben geen fietsenmaker maar als het om een Bovag bedrijf gaat kunnen wij alleen maar u aanmoedigen dit aan de Bovag te melden, het gaat niet alleen om of voor u belang maar dat ook voor de andere consument. Bovag staat voor zijn normen en waardes doe ons een plezier, kraak Bovag niet af, maar meld u problemen met dat erkend Bovag bedrijf aan Bovag in plaats van hier, hij of zij is dan het Bovag Logo niet waard. En Bovag moet zich waar maken als erkend bureau.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Ik heb laatst een fiets gekocht via www.defietsenverkoper.nl en dat is me goed bevallen.
Groet,
Lies
Groet,
Lies
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jun 2010 16:31
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
FIETSONLINE: KOOP HIER NIET!!!
Ik had mij Batavus fiets nog geen dag en er ging van alles mis mee.
Van service hebben ze nog nooit gehoord. Mijn telefonisch beklag werd met de nodige arrogantie en schofterigheid behandeld. Ja ik mocht de fiets weer terug sturen voor eventuele reparatie maar dan zijn de kosten wel voor mij?!.
Het zijn gewoon een stelletje cowboys die snel geld willen verdienen aan producten. alhoewel nieuw van dubieuze kwaliteit en daar staat NUL service tegenover.
Ik koop hier NOOIT meer
Ik had mij Batavus fiets nog geen dag en er ging van alles mis mee.
Van service hebben ze nog nooit gehoord. Mijn telefonisch beklag werd met de nodige arrogantie en schofterigheid behandeld. Ja ik mocht de fiets weer terug sturen voor eventuele reparatie maar dan zijn de kosten wel voor mij?!.
Het zijn gewoon een stelletje cowboys die snel geld willen verdienen aan producten. alhoewel nieuw van dubieuze kwaliteit en daar staat NUL service tegenover.
Ik koop hier NOOIT meer
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
ik heb een paar maanden geleden een Gazelle Orange gekocht bij fietsenwinkel.nl, is me bijzonder goed bevallen! De prijzen bij de fietsendealers waren me gewoon te duur, voor de prijs waar ik nu een supercomplete Gazelle met 8 versnellingen volautomatische verlichting en wat allemaal nog meer heb, koop je bij de dealer een basisfietsje met 3 versnellingen. Het scheelt gewoon te veel, ruim € 300,00! Fiets werd netjes thuis afgeleverd, zelf even op hoogte afgesteld en fietsen maar! Eén keer een klein afstel- en smeerbeurtje laten geven bij Bike Totaal bij het station ter waarde van een tientje, m'n volgende fiets ga ik zeker weer online kopen!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 aug 2009 22:21
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Voor de mensen die online een fiets willen kopen heb ik een artikel geschreven. De fietsen online zijn zeker goedkoper, maar je krijgt bijvoorbeeld niet overal service. De fietsenwinkel in de buurt zegt ja niet bij mij gekocht. Ook daar heb ik een oplossing voor gevonden. http://www.leerwiki.nl/Een_fiets_online_kopen
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Ieder moet het natuurlijk zelf weten maar weet idd wel dat je bij de vakhandel betaald wat je krijgt. snelle service
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
fietsonline schreef: FIETSONLINE: KOOP HIER NIET!!!
Ik had mij Batavus fiets nog geen dag en er ging van alles mis mee.
Van service hebben ze nog nooit gehoord. Mijn telefonisch beklag werd met de nodige arrogantie en schofterigheid behandeld. Ja ik mocht de fiets weer terug sturen voor eventuele reparatie maar dan zijn de kosten wel voor mij?!.
Het zijn gewoon een stelletje cowboys die snel geld willen verdienen aan producten. alhoewel nieuw van dubieuze kwaliteit en daar staat NUL service tegenover.
Ik koop hier NOOIT meer
De pech en het geluk schelen maar een paar letters...Martin1976 schreef:ik heb een paar maanden geleden een Gazelle Orange gekocht bij fietsenwinkel.nl, is me bijzonder goed bevallen!
Btw. voor alle geinteresseerden>> er zijn ook een paar hele onderhoudende topics op dit forum over internetbikes....
Lees en huiver!
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Let op koop niet bij ''fiestonline''
Ik heb daar een fiest gekocht wat een prut is dat ik kon niet remmen dus heb ik hem in de garantie laten vallen want ik had er pas een week op gereden en ik heb voor mijn fiets een exstra dure trommelremmen gekocht nou daar is niks van te merken mijn vader heeft er meer dan 6 uur aan besteed om hem te maken niet gelukt en als je de garantie erbij roept zeggen zij meteen ja dat kost dan 50 euro dat slaat nergens op want ze hadden gewoon een goed product moeten leveren.
Dus wij hebben de consumentenbont opgebeld en zij zeiden dat ze hem gratis moesten ophalen als we hadden gewild dan hadden we ze gewoon tegen hun aan kunnen geven maar dat kost veel moeite
Nu weet ik wel beter
De garantie service van fietsonline klopt voor geen meter
fietsonline is prut frut
WAARSCHUWING KOOP NIET BIJ http://www.fietsonline.com
echt niet doen je wordt opgelicht niet doen
http://www.fietsonline.com=
Ik heb daar een fiest gekocht wat een prut is dat ik kon niet remmen dus heb ik hem in de garantie laten vallen want ik had er pas een week op gereden en ik heb voor mijn fiets een exstra dure trommelremmen gekocht nou daar is niks van te merken mijn vader heeft er meer dan 6 uur aan besteed om hem te maken niet gelukt en als je de garantie erbij roept zeggen zij meteen ja dat kost dan 50 euro dat slaat nergens op want ze hadden gewoon een goed product moeten leveren.
Dus wij hebben de consumentenbont opgebeld en zij zeiden dat ze hem gratis moesten ophalen als we hadden gewild dan hadden we ze gewoon tegen hun aan kunnen geven maar dat kost veel moeite
Nu weet ik wel beter
De garantie service van fietsonline klopt voor geen meter
fietsonline is prut frut
WAARSCHUWING KOOP NIET BIJ http://www.fietsonline.com
echt niet doen je wordt opgelicht niet doen
http://www.fietsonline.com=
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Onze fietsenmaker hier in het dorp vindt het helemaal niet erg dat mensen een fiets on-line kopen. Ze worden vaak in de doos afgeleverd en de meeste mensen kunnen een fiets niet goed afstellen/in elkaar zetten.
Als ze bij hem komen betalen ze gewoon uurloon (normaal tarief). Uiteindelijk ben je duurder uit want de eerste 1-2 jaar hoef je bij onze fiestenmaker nooit te betalen, dat is de service die in de aanschafprijs zit.
gr.
Als ze bij hem komen betalen ze gewoon uurloon (normaal tarief). Uiteindelijk ben je duurder uit want de eerste 1-2 jaar hoef je bij onze fiestenmaker nooit te betalen, dat is de service die in de aanschafprijs zit.
gr.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 sep 2011 21:25
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Koop hier geen fiets
Ik heb in juli 2011 een fiets gekocht voor mijn dochter. Na 3 weken begon de fiets op een aantal punten te roesten. Ik heb van de roestplekken een aantal foto's gemaakt en doorgemaild. Ik heb daarna contact opgenomen met de klantenservice van "onlinefietsenzaak.nl". Ze zeiden dat ze de foto's naar de fabrikant zouden sturen, om de klacht te beoordelen. Na een aantal weken, heb ik weer contact gezocht. Nu kreeg ik te horen, dat de fabrikant er niets aan kon doen. Ik moest de fiets niet in de regen laten staan, want daar gaat de fiets van roesten.
In de garantie voorwaarden staat: Je hebt één jaar garantie op alle niet-draaiende onderdelen zoals het frame, de voorvork, de lak, de spatborden, bagagedrager, het zadel en de handgrepen.
Om het roest weg te krijgen, kon ik een vergoeding krijgen van €30,00. Hiervan kon ik dan een lakstift kopen. Na het versturen van een aangetekende brief, heb ik nooit meer wat gehoord.
Bij deze zaak is de garantie tot aan de deur.
Koop geen fiets bij onlinefietsenzaak.nl
Ik heb in juli 2011 een fiets gekocht voor mijn dochter. Na 3 weken begon de fiets op een aantal punten te roesten. Ik heb van de roestplekken een aantal foto's gemaakt en doorgemaild. Ik heb daarna contact opgenomen met de klantenservice van "onlinefietsenzaak.nl". Ze zeiden dat ze de foto's naar de fabrikant zouden sturen, om de klacht te beoordelen. Na een aantal weken, heb ik weer contact gezocht. Nu kreeg ik te horen, dat de fabrikant er niets aan kon doen. Ik moest de fiets niet in de regen laten staan, want daar gaat de fiets van roesten.
In de garantie voorwaarden staat: Je hebt één jaar garantie op alle niet-draaiende onderdelen zoals het frame, de voorvork, de lak, de spatborden, bagagedrager, het zadel en de handgrepen.
Om het roest weg te krijgen, kon ik een vergoeding krijgen van €30,00. Hiervan kon ik dan een lakstift kopen. Na het versturen van een aangetekende brief, heb ik nooit meer wat gehoord.
Bij deze zaak is de garantie tot aan de deur.
Koop geen fiets bij onlinefietsenzaak.nl
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
fietser001 schreef:Hallo ,
Heeft er iemand ervaring met een fiets bij een online winkel te kopen . het scheelt een hoop geld alleen is er volgens mij een probleempje ...... de service ?
In zijn algemeenheid kun je zeggen dat de service tegenwoordig 100% overgenomen kan worden door www.fietsned.nl Dat zijn mobiele fietsenmakers met een landelijke dekking. (voor zover ik weet)
Het kan inderdaad veel geld schelen door on-line te shoppen. Garantie neemt Fietsned niet over, die moet bij de meeste on-line shop rechtstreeks afgehandeld worden. Nieuwe ( garantie) onderdelen kunnen dan wel weer door Fietsned gemonteerd worden. Dit is dan niet kosteloos kan ik uit ervaring zeggen. Maar persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee al is het vaak wat duurder dan de plaatselijke fietsenmaker.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 nov 2011 21:31
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Beste Meneer .*****,Slechte zaak schreef: Koop hier geen fiets
Ik heb in juli 2011 een fiets gekocht voor mijn dochter. Na 3 weken begon de fiets op een aantal punten te roesten. Ik heb van de roestplekken een aantal foto's gemaakt en doorgemaild. Ik heb daarna contact opgenomen met de klantenservice van "onlinefietsenzaak.nl". Ze zeiden dat ze de foto's naar de fabrikant zouden sturen, om de klacht te beoordelen. Na een aantal weken, heb ik weer contact gezocht. Nu kreeg ik te horen, dat de fabrikant er niets aan kon doen. Ik moest de fiets niet in de regen laten staan, want daar gaat de fiets van roesten.
In de garantie voorwaarden staat: Je hebt één jaar garantie op alle niet-draaiende onderdelen zoals het frame, de voorvork, de lak, de spatborden, bagagedrager, het zadel en de handgrepen.
Om het roest weg te krijgen, kon ik een vergoeding krijgen van €30,00. Hiervan kon ik dan een lakstift kopen. Na het versturen van een aangetekende brief, heb ik nooit meer wat gehoord.
Bij deze zaak is de garantie tot aan de deur.
Koop geen fiets bij onlinefietsenzaak.nl
Graag wil ik namens Onlinefietsenzaak.nl reageren;
In onze garantie voorwaarden staat aangegeven dat er geen garantie zit op roest. U heeft contact met ons opgenomen en wij hebben u gevraagd om foto's te sturen. dit is gebeurt en wij hebben de klacht in behandeling genomen. U gaf tijdens dit telefonisch contact al aan dat de fiets vrijwel altijd buiten staat. Dit is voor geen enkele fiets goed (ook niet voor een gazelle van 600 EUR.) Wij hebben toen in overleg met u afgesproken dat u een vergoeding zou ontvangen van 30 EUR zodat u een lakstift kunt kan kopen a 8 EUR en 22 EUR zodat u nog een vergoeding voor het ongemak en de moeite die u er voor moest doen. Wij vinden dit zelf een zeer gepaste oplossing. Gezien u akkoord ging hiermee en u uw bankgegevens zou mailen zodat wij het in orde konden maken verbaasde het ons dat wij na twee weken een aangetekende brief van u ontvangen met daarin een aantal eisen en als wij daar niet aan zouden voldoen dan... Wij vinden het erg jammer dat u niet gewoon de telefoon heeft gepakt en contact met ons op heeft genomen om aan te geven dat u toch niet akkoord wil gaan met de eerder overeengekomen afspraken. Zodat wij samen een oplossing konden vinden. Door uw manier van handelen hebben wij besloten er niets meer mee te doen omdat wij normaal contact hadden met u en dan in eens met een "dreigbrief" worden verrast. Wij hopen u hiermee voldoende toelichting te hebben gegeven op ons standpunt. Jammer dat dit zo moet afloopt, wij doen ons best om iedereen netjes/correct te behandelen en alle klachten serieus te behandelen. Zo hebben wij ook meer dan 1000 zeer te vrede klanten per jaar. En zo zullen wij ons best blijven doen om dit te kunnen veelvoudigen.
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.