LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot V-Clic / AGM etc CHINA SCOOTERS WAARSCHUWING !!

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Peugeot V-Clic / AGM etc CHINA SCOOTERS WAARSCHUWING !!

Ongelezen bericht door mach2005 »

Graag zou ik op dit forum een paar dingen zeggen om ellende te besparen.

Een chinese scooter kan een zeer goedkoop alternatief zijn voor de duurdere merken, maar let wel op de onderstaande zaken:

-Koop ALLEEN een chinese scooter als je zelf er aan kunt sleutelen en enige kennis bezit van 4-takt.

-Chinese scooters zijn alleen goed geprijsd (vanaf 650,=) als je ze in een krat koopt, dus zelf monteren. Er zijn meer sites die ze op deze manier verkopen.
Op deze sites staan ook de handleidingen om ze af te monteren en het onderhoud.


-Regelmatig onderhoud is belangrijk.
-De motorische onderdelen zijn bij de verschillende chinese 4-takt scooters bijna allemaal gelijk en goed verkrijgbaar op het internet. (Let wel op levertijden!)
-Onderdelen zijn goedkoper als van de gangbare merken.
-Diverse forums geven tips om de scooter beter te laten rijden.



Voer deze scooters niet op, maar pas ze wel aan, zodat ze rijden zoals de fabriek het bedoeld heeft>

Let op: Uw scooter zal hierdoor wat harder door gaan rijden, dus dit is niet geschikt voor uw kinderen. Ik ben 40 jaar en wordt nooit aangehouden door de politie aangezien ik niet te hard rijd en geen 16 jarig broekie ben. Het aanpassen van uw scooter is dus NIET bedoeld om harder te gaan rijden, maar slechts om geen motorische problemen te krijgen door de wettelijke begrenzingen die zijn aangebracht om niet harder dan 50 km/h te kunnen rijden:...

-De carburateur heeft een andere (grotere) sproeier nodig om ook bij Nederlands koud weer goed te kunnen starten.. (meestal maat 80)
- De variateur (versnelling) heeft vaak een bergrensing waardoor de scooter meer benzine verbruikt en te hoge toeren draait. Verwijder deze dus.
- Laat de carburateur afstellen door een zeer ervaren 4-takt dealer!
- Stel de kleppen van de motor volgens de handleidingen.

Zonder deze begrenzende maatregelen en goede afstelling kan de motor lang mee gaan en rijdt uw scooter heerlijk stil en zuinig.

Verder zijn de plastic kappen van deze scooters minder sterk en kan er nog wel eens een schroef "doordraaien".

Als u het dus niet erg vindt om af en toe zelf wat probleempjes op te lossen dan wel op het internet naar oplossingen zoeken en u heeft de kennis om dit te doen, dan is een chinese scooter absoluut geen verkeerde keus.

In alle andere gevallen kunt u beter een gangbaar merk kopen met service en garantie !

DUS OOK GEEN V-CLIC, AANGEZIEN DIT EEN OUD CHINEES MODEL IS VAN ZEER SLECHTE KWALITEIT VOOR EEN VEEL TE HOGE PRIJS.

SCHANDE DAT PEUGEOT WINST BELANGRIJKER VINDT DAN HUN KLANTEN!



Met vriendelijke groet,

Mach2005


[/u]
Laatst gewijzigd door mach2005 op 14 mar 2009 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

SietzevdB
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 02:40

Re: Peugeot V-Clic / AGM etc CHINA SCOOTERS WAARSCHUWING !!

Ongelezen bericht door SietzevdB »

Het bovenstaande kan ik me in vinden, wil echter nog wel het volgende vermelden over mijn AGM retro.

- De elektrische start is abominabel, hij start misschien na 5 min kicken of electrisch starten.
- De bougiedop is gebouwd om doden op de weg te creeëren. Deze is niet meer dan schroot wat welliswaar de eerste 2000Km om je bougie blijft zitten, maar met een drempel schiet deze op het gegeven moment los en rijdt hij ook niet meer. Anticipeer hierop door een goede bougiedop erop te zetten van een echt scootermerk. Vervang ook gelijk de bougie.
- De carburateur dient regelmatig gereinigd te worden. Deze is gebouwd om zand op te vangen in de veer waardoor het gas blijft hangen, heel fijn als je in een bocht juist het gas los laat om niet op je snuit te gaan.

Verder als ie rijdt is het een fijn scootertje:)

SietzevdB
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 02:40

Re: Peugeot V-Clic / AGM etc CHINA SCOOTERS WAARSCHUWING !!

Ongelezen bericht door SietzevdB »

Het bovenstaande kan ik me in vinden, wil echter nog wel het volgende vermelden over mijn AGM retro.

- De elektrische start is abominabel, hij start misschien na 5 min kicken of electrisch starten.
- De bougiedop is gebouwd om doden op de weg te creeëren. Deze is niet meer dan schroot wat welliswaar de eerste 2000Km om je bougie blijft zitten, maar met een drempel schiet deze op het gegeven moment los en rijdt hij ook niet meer. Anticipeer hierop door een goede bougiedop erop te zetten van een echt scootermerk. Vervang ook gelijk de bougie.
- De carburateur dient regelmatig gereinigd te worden. Deze is gebouwd om zand op te vangen in de veer waardoor het gas blijft hangen, heel fijn als je in een bocht juist het gas los laat om niet op je snuit te gaan.

Verder als ie rijdt is het een fijn scootertje:)

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Peugeot V-Clic / AGM etc CHINA SCOOTERS WAARSCHUWING !!

Ongelezen bericht door mach2005 »

/kick

Gesloten