LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] retro scooter waar?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
wattedoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2009 14:24

retro scooter waar?

Ongelezen bericht door wattedoen »

Er is al veel geschreven over (Chinese) retro scooters. Ik ben op zoek naar een scooter voor woon-werk. Ik zie op internet dat er veel aanbieders zijn. Voor rond de 1000 euro kun je een goed uitziende scooter kopen. Ik lees alleen alle reacties en begrijp dat retro modellen van rond de 1000 euro altijd problemen opleveren? Ik heb gekeken bij van der ham, pronto, lucatti, scoozz etc. Allemaal mooie scooters, zien er goed uit en mooi geprijsd. Ik ga er toch vanuit dat ik bij zo een zaak voor rond de 1000 euro toch een goede en voroal betrouwbare scooter moet kunnen kopen? Wat zijn de ervaringen met bovenstaande zaken, welke zijn kwalitatief nu de beste als je geen 2000 of 3000 wilt uitgeven?

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door opa60 »

niet doen dus, je hebt al een kymco agility met 10 inch wielen voor 1249 en voor het zelfde geld de piaggio zip. wel goede scooters, en met twee jaar garantie. mvg opa

wattedoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2009 14:24

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door wattedoen »

maar ik wil wel duidelijk zo een retro model (zeg maar een oude vespa look a like). De scooters die jij noemt vind ik niet mooi! Heb je een ander idee?

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door opa60 »

dan moet je het ook maar ondervinden. en wie gaat hem onderhouden dan? wat denk je van de sym fiddle 2 of de kymco like maar die kosten veel meer. alle waarde naar zn geld mvg opa

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door Echelon »

Wattedoen: die retro scoots zien er inderdaad glimmend uit.
Kwalitatief zijn ze echter lang niet zo goed als de gerennomeerde merken.

Jij wilt woon-werk gaan doen op je scoot: houd er rekening mee dat internet winkels in geval van problemen je scoot moeten ophalen en weer terugbrengen. Dat kost je snel 1 a 2 weken (!)

Als je het mij vraagt: koop een kwalitatief goede scooter bij jou in de buurt. Kun je altijd even langsgaan voor vragen of als je problemen hebt. En accepteer het feit dat je geen retro kunt rijden.

Overigens vind ik al die retro's toch nep. Ze kunnen niet tippen aan de enige echte Vespa.
Tip: als je toch een retro look wilt: geef iets meer geld uit en koop een Sym fiddle II of een Kymco Like. Ook retro looks maar dan van een gerennomeerd merk!


Voor 1000 euro moet je hier dadelijk niet komen zeuren dat die scoot niet goed werkt of uit elkaar valt.

Zie ook de overige posts op dit forum m.b.t chinese retro bami zooi.

Succes,

wattedoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2009 14:24

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door wattedoen »

inmiddels gekozen voor een tweedehands sym mio met nog geen 1700 km erop. bij een dealer bij mij in de buurt. Bedankt voor het advies

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Waarom zou ie daar staan denk je?

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door Echelon »

Wattedoen: klinkt als een verstandige beslissing (althans naar mijn mening) Zo heb geen tevens geen gezeur met klachten die via mail moeten worden afgehandeld etc etc...

En 1700 km is natuurlijk heel erg weinig dus klinkt als een goede keus: Sym staat goed bekend in scooterland.

Hopelijk heb je er veel en lang plezier van!

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Gravedigger:

Je bent net zo "positief" in jouw uitlatingen als jouw naam gravedigger.... of is het ook jouw beroep... dan kan ik er me iets bij voorstellen...

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Houdt het maar op een gezonde dosis achterdocht.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door Echelon »

Geplaatst op: 30 Jul 2009 15:01 Onderwerp:

Houdt het maar op een gezonde dosis achterdocht.


Gezonde achterdocht m.b.t wat?
De dealer? Het merk Sym? Kilometrage van de scoot?

Alleen zo'n kreet hier op het forum droppen vind ik nogal gemakkelijk en flauw. Verklaar je nader of reageer s.v.p helemaal niet.

Reacties van 1 zinnetje hebben nml geen toevoegde waarde.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik ken zowel merk als dealer niet en kan daar dus niet over oordeleb. Teller klopt volgens mij wel. Maar ik vraag me wel af waarom een scoot ,et slechys 1700 lm al als 2e hands te koop staat. Door een gefrustreerde eigenaar om een of andere reden ingeruild? De dealer hoeft daar totaal niets van te weten. Maar een normaal mens diet zo'n jonge scoot nuet zomaar weg.

cherokee
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: retro scooter waar?

Ongelezen bericht door cherokee »

Wat is er met jouw tatsenboerd?

Gesloten