Scooter niet geregistreerd door de nieuwe eigenaar
-
Scooter niet geregistreerd door de nieuwe eigenaar
Ik heb een scooter aan een man verkocht, de man heeft hem niet geregistreerd en hij neemt de telefoon niet op, wat kan ik in zo'n situatie doen?
Re: Scooter niet geregistreerd door de nieuwe eigenaar
Ik zou om te beginnen maar contact opnemen met de RDW.
-
Ik heb de hele tijd een scooter in de rdw
Als er overtredingen worden gemaakt en de nieuwe berijder geen verzekering heeft, dan komen ze bij u.
-
Misschien even JL bellen?
Overschrijven dien je toch echt samen te doen.
Neem contact op met RDW en/of politie.
-
de scooter is geschorst en ik weet niet wat ik nu moet doen
Ik zou in zo'n situatie en smsje sturen naar die persoon, dat hij morgen die scooter over moet sturen, en zo niet, meld je dit bij de politie, deze verzenden met ontvangst bevestiging. Morgen ochtend gelijk rdw bellen, en dan vragen wat je allemaal nog kunt doen.
Je hebt de scooter meegegeven zonder 'm over te schrijven, bedoel je?Sylwester95 schreef: ↑16 sep 2022 19:16Ik heb een scooter aan een man verkocht, de man heeft hem niet geregistreerd en hij neemt de telefoon niet op, wat kan ik in zo'n situatie doen?
vreemd dat ie hem kan schorsen zonder over te schrijven. Maar anders meld je bij RDW met aangetekend schrijven dat je hem in eigen beheer gesloopt hebt, dan wordt t kenteken geschrapt.
-
En als hij vervolgens op de openbare weg rijdt dan heb jij als laatste kentekenhouder een behoorlijke boete.. zou ik dus niet doen.
dat is nu ook het geval, geen verschil. Tenzij TS op eigen kosten een verzekering draaiende houdt. Wat trouwens niet beschermt tegen verkeersovertredingen.StevieNL81 schreef: ↑19 sep 2022 16:30En als hij vervolgens op de openbare weg rijdt dan heb jij als laatste kentekenhouder een behoorlijke boete.. zou ik dus niet doen.
Maar naast te vertellen wat ie dan niet moet doen, is het wel van toegevoegd waarde in de discussie ook te vertellen wat ie dan wel kan doen.
Als de ander niet meer communiceert, dan zou ik hem als gestolen opgeven. Dan komt ie vanzelf omhoog als meneer er mee de weg op gaat en overtredingen maakt.
En daar kun je best zeggen dat meneer betaald heeft en in plaats van overschrijven er vandoor ging met dus nog steeds uw eigendom.
En daar kun je best zeggen dat meneer betaald heeft en in plaats van overschrijven er vandoor ging met dus nog steeds uw eigendom.
beeperhorrie
en bupaul
vinden dit leuk
Is dat geen valse aangifte? Ik zou erg voorzichtig zijn met het doen van aangifte van diefstal.Nijogeth schreef: ↑19 sep 2022 19:02Als de ander niet meer communiceert, dan zou ik hem als gestolen opgeven. Dan komt ie vanzelf omhoog als meneer er mee de weg op gaat en overtredingen maakt.
Misschien is aangifte diefstal niet op zn plek maar de heer die hem nu heeft heeft zich niet gehouden aan een belangrijk deel van de overeenkomst.
Wellicht is de politie wel bereid er eens langs te gaan.
Wellicht is de politie wel bereid er eens langs te gaan.
bupaul
vindt dit leuk
De een adviseert een valse aangifte de ander een leugen dat hij gesloopt is. Schiet lekker op.
Bel de RDW en stel daar uw vraag.
Bel de RDW en stel daar uw vraag.