LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scooter test

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: scooter test

Ongelezen bericht door 1JanV »

bprosman schreef:Dat is dan weer het voordeel van een simpel 2-taktje rijden :wink: .
Is dat achterstallig onderhoud of "metaalmoeheid" ?
eerlijk :roll: ik denk dat het geen van beide is maar meer het materiaal. er zit verschil en kwaliteit en kwaliteit dit mag gewoon niet gebeuren al zit er 80.000 op.
En ja 2takt is bij ons nog steeds erg gelieft zowel bij de klant als in de werkplaats.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: scooter test

Ongelezen bericht door oo4load »

bprosman schreef:Dat is dan weer het voordeel van een simpel 2-taktje rijden :wink: .
Is dat achterstallig onderhoud of "metaalmoeheid" ?

Rijd jij soms ook een trabant ?

Dit is een typisch voorbeeld van chinese materiaalkwaliteit. Heeft verder niets met 2t of 4t te maken.
Maar Bart zal wel weer vinden dat hij niet goed rijklaar is gemaakt :mrgreen:

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: scooter test

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

oo4load schreef:
bprosman schreef:Dat is dan weer het voordeel van een simpel 2-taktje rijden :wink: .
Is dat achterstallig onderhoud of "metaalmoeheid" ?

Rijd jij soms ook een trabant ?

Dit is een typisch voorbeeld van chinese materiaalkwaliteit. Heeft verder niets met 2t of 4t te maken.
Maar Bart zal wel weer vinden dat hij niet goed rijklaar is gemaakt :mrgreen:
Laten we er vanuit gaan dat er genoeg motorolie ingezeten heeft, is het gewoon een mechanisch falen ja.
Maar onderhoudshistorie is vaak niet te controleren. Zo'n scooter komt vaak half gaar binnen, en men wil dan een " beurt " . Nou noem het maar opknappen...zover dat lukt.

Merendeel van het falen is te achterhalen door te weinig motorolie/goedkope kwaliteit motorolie/en te lang doorrijden zonder onderhoud ( denken kosten te besparen ), en nee niet alleen bij Chinese scooters..

De 4T blokken die we lostrekken met goedkope motorolie hebben vaak een bruine waas overal, en je ziet de bruine vlekken op contactvlakken, zoals nokkenas op tuimelaars en zuiger/cilinder.

Bij 2T is vaak de hele handel dicht gekoold en op.

Vraag altijd aan de klant wat voor olie ze gebruiken, en dan lopen ze de garage in en grijpen dan vaak een fles waarvan de tranen je in de ogen schieten.
Laatst gewijzigd door bartsscooterservice op 14 aug 2013 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: scooter test

Ongelezen bericht door bprosman »

Rijd jij soms ook een trabant ?
Dit is een typisch voorbeeld van chinese materiaalkwaliteit. Heeft verder niets met 2t of 4t te maken.
Vandaar dat ik ook vroeg of het "metaalmoeheid" was , en niet voor niets tussen aanhalingstekens geplaatst.
Heeft verder niets met 2t of 4t te maken.
Met een 2T zal het moeilijk worden de kleppen door de cilinders te krijgen bedoelde ik.

Gesloten