LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scooter van particulier gekocht, met 1 maand afgeschreven.

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Laura1976

Scooter van particulier gekocht, met 1 maand afgeschreven.

Ongelezen bericht door Laura1976 »

Vorige maand, op 20 december om precies te zijn, heb ik een Kinroad scooter gekocht van een particulier.
Er stond een kleine 900 km op de teller en scooter zag er verder perfect uit.
Na een week begonnen kleine probleempjes, scooter wilde slecht starten, bougie schoon laten maken en scooter startte weer gemakkelijk, week later, zelfde problemen, weer hetzelfde laten doen. Na drie weken stopte het licht er mee en starte de scooter weer heel slecht en lag er een kleine plas benzine onder de scooter.
Scooter weg gebracht om helemaal na te laten kijken, daar de bougie weer schoongemaakt en wilde ze naar de cilinder kijken, omdat het vermoeden was dat daar het probleem zat.
Bleek dat het hele blok onder de benzine zat en de benzine overal uit kwam lopen, scooter, althans, het blok is nu geheel afgeschreven.

Volgens de reperateur moet de vorige eigenaar hier wel vanaf geweten hebben, ik ben hier in een leek en heb wel een proefrondje gereden maar ik heb verder niet 'in' de scooter kunnen kijken. Wel heeft de vorige eigenaar verteld dat hij er aan gesleuteld heeft.

Kan ik hier mee nog terug naar de oude eigenaar om iets te verhalen, of ben ik er gewoon 'in gestonken'?
:(

sjoegel

Re: Scooter van particulier gekocht, met 1 maand afgeschreven.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Natuurlijk kun je terug naar de eigenaar maar verwacht niet dat hij wat doet. Het was een bewuste keuze om bij een particulier te kopen. Dan heb je geen garantie..... :cry:

D1RK

Re: Scooter van particulier gekocht, met 1 maand afgeschreven.

Ongelezen bericht door D1RK »

Dit merk word wel erg vaak weinig gebruikt aangeboden.

Verder zijn er handelaren die ze weigeren te repareren, dus koop een echt merk zoals Kymco en die zijn vanaf €1199,- best betaalbaar en beter!

Gesloten